Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hello endnu engang psychedelia, ville bare lige dele et lille eksperiment jeg har påbegyndt og afsluttet i dag, nemlig "Ildkrakkers" (af mangel på... meget bedre navn), hvilket er Firecrackers, men i stedet for peanutbutter og/eller nutella, har jeg valgt at prøve mig ad med mørk pålægschokolade! Om det kommer til at virke på samme, vil tiden vise.

Proceduren lyder som følgende:

Kiks (bare et eller andet til at holde på chokoladen egentlig.... knækbrød ville være ligeså godt)
Enten, nutella, peanutbutter, pålægschokolade eller andet fedtholdig...-ting (selvom jeg har INGEN anelse om det kommer til at virke med pålægschokolade, det får vi at se i aften.)
Sølvpapir
Ovn
Cannabis

Tag jeres kiks, put noget pålægschokolade på og smid noget cannabis i midten, således rækkefølgen er

Kiks
pålægschokolade
cannabis
pålægschokolade
kiks

Håber det gav mening... Pak derefter jeg lille sandwich ind i sølvpapir, og forvarm ovnen på 180-200 grader (jeg brugte 200 grader, og chokoladen var smeltet efter 3 minutter, så håber også at cannabissen nåede at blive Dekarboksyleret, eller hvordan det nu staves... Sandwichen smides bagefter i køleskabet/fryseren indtil chokoladen ikke er smeltet og løber ned af hænderne. Sidste skridt: Spis op :D

Guiden er bikset sammen på 5-10 minutter, så håber ikke i har haft alt for store forventninger til den... Og bare lige for alle gode gange 3, så ved jeg stadigvæk ikke om det virker, selvom jeg er ret sikker på det.

Og et afsluttende billede af min fine firecracker:
Billede

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er der nok fedtstof i chokolade til at opløse thc'en?
men ellers er det da en god måde at indtage det på, da det bliver hurtigt optaget pga kagens størrelse

Medlem

hva virker bedst skunk eller hash

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo

Det kræver et længere svar og kendskab til hvad du kan få fat i, køb lidt af hvert og mærk selv. Det meste hash jeg får fingrene i er som regel ringere end "middel" styrke pot O.o pot/skunk smager IMO også meget bedre og man slipper for mange mærkelige tilsætningsstoffer (ikke at der ikke findes pot med tilsætningsstoffer, det forekommer bare sjældent)

Medlem

Det kræver et længere svar og kendskab til hvad du kan få fat i, køb lidt af hvert og mærk selv. Det meste hash jeg får fingrene i er som regel ringere end "middel" styrke pot O.o pot/skunk smager IMO også meget bedre og man slipper for mange mærkelige tilsætningsstoffer (ikke at der ikke findes pot med tilsætningsstoffer, det forekommer bare sjældent)

Jeg har en god hjemmedyrkede skunk som jeg har gode af erfaringer med ang. mad så buger bare den :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brug hvad du kan få fat på :P... Ryger personligt mest cannabis/skunk/grønt/alt-der-ikke-er-hash da jeg synes det er federe at rulle rene joints med dét, end at skulle riste og alt det fis som jeg ikke kan finde ud af 8)...

Desuden har jeg brugt kviste fra mit cannabis, da jeg ligesom gemmer dem til at lave specielle ting ud af (evt. BHO, Green Dragon, eller i dette tilfælde, Firecrackers).

Om pålægschokoladen har højt nok fedt indhold? Hmm, det er jo lige dét jeg er i tvivl om, og fik alligevel ikke afprøvet dem her til aften så..... EN ANDEN DAG! :D

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Junior medlem

Hey Fudge
Fedt eksperiment glæder mig til at se din konklusion ;)

Ang. Varmen skriver du, at du bruger 180-200 grader, jeg mener at have hørt et sted, at THC'en fordamper ved 160 grader, og at man derfor ikke skal varme det højere op end 160, da virkningen forsvinder derved. Nogen herinde der kan bekræfte eller afkræfte dette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey, kan hermed bekræfte at opskriften HELT sikkert virker! Brugte 6 stk. chokolade til 0.5g stilke og lidt leftovers med udemærket effekt! Ikke sidste gang det laves :)

Medlem

Jeg lavede 10 styk igår som jeg delte med en ven med 3 g god Tjald og vi blev godt blæste det tog 15 min at lave kan klart anbefales og tak for opskriften fudge :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1,5g rigtig god tjald, formodentlig 100'er eller højere?
Jeg ville nok anbefale andre at hold sig til max 0,5g af god kvalitet, specielt hvis man ikke er hærdet ryger.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

1,5g rigtig god tjald, formodentlig 100'er eller højere?
Jeg ville nok anbefale andre at hold sig til max 0,5g af god kvalitet, specielt hvis man ikke er hærdet ryger.

Enig det ville jeg også har skrevet men når man ryger flere gange om dagen kan man godt begive sig ud i store mægnder har btw lige spist en mere af de kiks fra igår :) og det var 120'er

Junior medlem

hvordan er de smagsmæssigt? .. tænkte at det måske også kunne være lækkert med smeltet skumfidusser i midten sammen med chokolade m.m..

Insane psychedelia user!

Man kan jo altid bruge ægte chokolade, min 70%, i stedet for pålægschokolade. Så er man sikker på nok fedtstof.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]