Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey :)

Lad mig starte med at sige det som det er: jeg ser aldrig frem til at ryge hash - rusen glæder jeg mig altid meget til, men selve ryge-ritualet hader jeg, fordi jeg får det dårligt.

Jeg får ondt i maven og jeg kan ikke tage mere end 10 små hvæs, før jeg bliver nød til at ligge mig ned. Jeg vil lige understrege at jeg er ret erfaren! Ved det er noget rigtig lorte-hash jeg ryger, men mine venner oplever ikke denne "ubehag" selvom de også ryger den samme hash.

Tobaken bliver ristet ordentligt. Men altså jeg får ikke den samme ubehag når jeg ryger pot! Pot er selvfølgelig også meget mildere (ja jeg mixer den med ristet-tobak).

Hvorfor får jeg det dårligt af at ryge hash, og ikke pot?
Hvorfor får mine venner det ikke dårligt når de ryger hash?
Hvad kan jeg gøre for ikke at få det dårligt når jeg ryger hash?

Og en ting mere. Jeg skal ryge bong i morgen for anden gang. Første gang var et hash-tobak mix og jeg fik det så dårligt efter kun et hvæs at jeg lå ned i 10 min. og hostede. Hvordan undgår jeg det når jeg skal ryge et mix af pot, hash og tobak i morgen? Nogle tips? Ved at man skal spise lidt mad før man ryger så det vil jeg gøre.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det virkelig ER noget lorte-hash I ryger, så er der formentlig noget skidt i det.. Ville anbefale I skaffede jer noget god 120'er eller noget om muligt istedet hvis I skal til at ryge hash. Pot er jo på den måde sværere at fylde op med en masse lort - hash er der alt muligt shit i hvis ikke man køber noget af en god kvalitet. Skal ikke kunne sige hvorfor det er anderledes for dig end for dine venner, men det kan være du bare er mere følsom overfor noget i hashen end de er?
Hvis du finder ubehag ved at ryge, så bare tag færre sug og hold det inde i lang tid og spænd i kroppen imens - det slår meget hårdere og man slipper for at ryge lige så meget; det kan være det ville være en løsning for dig :) ellers, hvis det med at ryge bong er noget der er begyndt at frekventere kan det være i burde skaffe jer et ekstra filter eller hva fuck de nu hedder... det er en ekstra vase så røgen bliver kølet meget mere ned, og flere klamme stoffer i enten hashen eller tobakken bliver filtreret fra i vandet. Røgen fra en god, vellavet bong er virkelig luxus, og man kan tage nogle onde bæv uden at hoste!!

Held og lykke med det, jeg håber det hjalp lidt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg ryger kun selv skunk. Alt hash jeg har rørt har gjort mig meget sløv dagen efter. Måske har jeg kun prøvet lorte hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Ved det er noget rigtig lorte-hash jeg ryger

Prøv at ryge noget ordentligt. Andet råd kan jeg ikke give dig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Jeg tænker også, hvor svært er det at takke nej til bong og så lave dig nogle pot joints ?
Jeg har ligesom nogle af de andre, lagt hashen på hylden, og er gået over til skunk/pot.

Har du overvejet en vaporizer, det kan nok også tage noget ubehag?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Som sagt kan du prøve at ryge noget bedre hash. nu ved jeg godt at du siger at du rister tobaken ordenligt, men jeg tror at det kunne være en god ide at prøve at ryge det rent på en pibe el. lign. fordi ens rist er ikke altid så godt som man tror det er. så det kunne jo være et nikotin chok.
nu ved ikke hvor mange gange du har røget, men den gang jeg var nybegynder havde jeg det på samme måde. jeg fik det også lidt dårligt når jeg røg hash, men jeg skulle bare lige kæmpe mig igennem de første 5-6 joints og så havde jeg ikke det problem mere :D

held og lykke med det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]