Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
Hej Psychedelia!

Jeg surfede lidt rundt på Reddit, og se hvad jeg fandt:

http://www.reddit.com/r/trees/comments/t0w6z/thc_ecigarettes_and_you/

Citat:
Hello Ents.

Not too long ago I switched from cancer sticks to the disposable e-cigs you can buy @ [forhandler] et al. These are pretty awesome and helped me kick a nasty habit (cigs smell gross, we all know that). A few weeks ago I stopped by a great little spot in Westwood, CA (UCLA area of Los Angeles) called [forhandler] to try out some of the newer e-cigarettes. While there I test drove a bunch and found myself settling on the awesome Joyetech eGo-C. I'll save you the explanations on this thing because there are a ton of reviews and breakdowns out there if you search google. Bottom line is that this thing is pretty cool and uses a refillable tank that you squirt some juice into. The juice is a blend of flavor, food-grade propylene glycol, vegetable glycerine, and nicotine. The e-cig uses a small atomizer to turn this juice into vapor in much the same way that a fog machine works. FYI, fog machines use industrial-grade propylene glycol to make the fog you see in nightclubs and such. Well, being the incredibly curious old-school Ent that I am, I got to dorking around and reading up on how/if I could get this thing to work with my medical marijuana. Well, I have achieved "Great Success". Hopefully some of you will find this short "how-to" useful. Here's what I did so you can try this out yourself:

Obtain 1gram of BHO or other purified concentrate (ISO extract, CO2 extract) from your local Medical Marijuana collective.
Obtain some food/pharmaceutical grade propylene glycol. You can get this by either going to a livestock feed store like Tractor Supply if you are living in the country, or a compounding pharmacy. Compounding pharmacies are small made-to-order pharmacies. All metro areas have plenty of them pocketed around. If they ask why you need it, just mention that you mix it with water and use it in your humidor. They use this as a wetting agent in made-to-order medicines.
Obtain a small coffee mug warmer like the Mr. Coffee Mug Warmer and a shot glass.
Fill your shot glass about half full of the propylene glycol and drop the hash oil concentrate in.
Place the filled shot glass on the mug warmer and turn it on.
For the next hour or so warm the shot glass and use a small glass swizzle stick or other such instrument to agitate the mixture until the concentrate fully dissolves.
Pour the mixture into your Joyetech eGo-T tank and enjoy.

I will post some photos later when I get the motivation to stand up, find my iphone, and take photos. Right now, I'm blasted off my arse and couch locked off this mixture I just made. I'm 249lbs and smoke close to an 1/8 per day so I'm not bullshitting when I say that this works and works well. When the lady gets home I'll ask her to take a whiff with a fresh nose and tell me if there's a perceptible/identifiable odor. If not, I'm going to be using this shit after dinner in restaurants and when she drags me to the bar.

Edit: Yeah, so.... Three hours later I wake up from a [10] nap still feeling the headband BHO I mixed into this juice. The lady confirms there's no perceptible odor. I think I found a new favorite smoking method.

Jeg synes personligt det lyder som et rigtigt godt alternativ, og så vidt jeg husker er der nogle stykker der har ledt efter en måde at bruge el-cigaretter til cannabis. :D

-Maketho

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville være dejligt med sådan en lille portable stealth vaporizer ..
Men hvor køber man propylene glycol?

Dedikeret medlem

På dansk hedder det propylenglycol (ikke den store forskel der), du kan købe det i helse og natur butikker o.lign. Husk at det skal være "food safe" / af farmaceutisk kvalitet.

Umiddelbart ville jeg dog købe en lille transportabel vaporizer og bruge cannabis, fremfor at indånde flere dampe bare for at vaporize nol. Men jeg kan godt lure det snigeren i at bruge en e-cig. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan se at man kan også købe færdigblandet rygevædske i e-cig web shops, og det er uden nikotin. Man kan også købe alverdens aromaer.

Fandt også en halv liter PG til under en hund.
Men selv om det nok virker til at begynde med, kunne jeg godt forestille mig at selve e-cig'en ville blive ødelagt ret hurtigt, fordi THC er så klistret som det nu engang er?

Dedikeret medlem

For god ordens skyld skal det lige nævnes at ren THC er et krystal (som salt eller sukker) ved stuetemperatur.

Jeg vil tro at problemer med at e-cig'en bliver fedtet til i olien kun opstår hvis man putter for meget nol i sin propylenglycol opløsning. Det vil nok også afhænge meget af hvor rent et produkt man har, jo mere skidt man har med fra planten jo mere vil sætte sig i e-cig'en.

Jeg ved ikke om man skal rense en e-cig der kun benytter sig af almindelige nikotinopløsninger, hvis man ikke skal, burde man heller ikke skulle med THC, hvis man har et rent nok produkt, blandet i det rette forhold. :)

I alle tilfælde kan man vel også rengøre de fleste dele af e-cig'en med fx. isopropylalkohol. Hvis den kan tåle propylenglycol burde IPA ikke være noget problem - men det er kun spekulationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Juicy J fyrer op for sin Trippy Stick!

No, rly. Man kan købe trippy sticks i USA kun med henblik på at suge nol i dem, skjult som en e-cig. Måske de er bedre til formålet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mon ikke en trippy stick og en e-cig grundlæggende er ens teknik?
Man kan vist få trippy sticks både med og uden vædske.
Jeg tror dog at dem uden vædske i bedste fald vil virke som en dårlig vaporizer, og det er ikke noget at stile efter imo.
Forestiller mig at en vædske model er mere kølig smooth vapor, og mere ensartet kvalitet hele vejen igennem vædske beholderen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig er det ens teknik, kan også se på den han holder i klippet, at den er næsten magen til en E-cig jeg har. Men spørgsmålet er vel, hvor mange grader atomizeren skal kunne komme op på, for at fordampe THC'en, og der kunne det være, at en trippy stick bliver varmere end en E-cig? Dunno, men værd at undersøge hvis man virkelig brænder for det her..

Medlem
Brugeravatar

En røgmaskine kan også køre på propylenglycol, og så er det bare at lave en tinctur og fyre op :D
Det er måske lidt spild, men fuck det kunne være sjovt at lave et kæmpe rygerum :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En røgmaskine kan også køre på propylenglycol, og så er det bare at lave en tinctur og fyre op :D
Det er måske lidt spild, men fuck det kunne være sjovt at lave et kæmpe rygerum :)

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=195680 I den her guide viser hun det med en røgmaskine, man skal bare sætte en plastikpose foran udmundingen :D

Junior medlem

,,jeg har helt styr på dette, jeg har dampet i 2 år, det kan lad sig gøre MEN!!

--->> AL for meget faff, det tager par timer at lave glykolen

--->> når man så har lavet den, så mister den potens som tiden går, lige som bongmix, således at det måske er kun det halve tilbage, kommer an på hvordan og hvorledes, hvis du plasker rund med dit glykol så går det hurtigere, selvom du fryser den ned så mister den potens, MEN!! -->> dette kunne jeg live med hvis det ikke var for rengøring af udstyr,,

-->> nol'en clogger damp udstyr således at efter brug man skla bruge ca. 10-15min på at rense en smule for at derefter set din "atomizer" i alkohol for 12h for at derefter koge den i demineraliseret vand..

--->> således at man alligevel ender med at lave bongmix i stad, pga alt for meget faff

Jeg har købt denne damper -->>

http://www.youtube.com/watch?v=ZNK4GJv7j2o

I håb om at jeg ville NEMT kunne rengøre den med torch-lighter, jeg skal nok give besked om hvordan det kommer til at gå...

Medlem
Brugeravatar

har du fået prøvet den af?
og hvad måtte du smide for den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nogen der ved om det er muligt at vape 5-meo-dmt på e-cig? det er jo meget potent, og det har lavt kogepunkt, så det burde vel godt kunne lade sig gøre?
I så fald, bør jeg så bare putte et par dråber e-cig væske i sammen med dmt'en, og forsøge at tage det hele i et sug? Eller putte lidt mere væske til samme dose, og tage flere puffs?
Det jeg har er freebase.

Kunne være en praktisk og cool måde at indtage det på

Medlem
Brugeravatar

Ham i videoen havde betal 200 pund så den koster en del. Man kan desuden kun skaffe den ved at forudbestille den når der så er kommet nok så bliver der så produceret dem som der er bestilling på.

Medlem

De sælger dem på staden :D

Medlem
Brugeravatar

Shambhala skrev:
Nogen der ved om det er muligt at vape 5-meo-dmt på e-cig? det er jo meget potent, og det har lavt kogepunkt, så det burde vel godt kunne lade sig gøre?
I så fald, bør jeg så bare putte et par dråber e-cig væske i sammen med dmt'en, og forsøge at tage det hele i et sug? Eller putte lidt mere væske til samme dose, og tage flere puffs?
Det jeg har er freebase.

Kunne være en praktisk og cool måde at indtage det på

Lyder sgu halvfarligt. Måske skulle du spørge i det underforum der leger med den slags?

TAP skrev:

Ham i videoen havde betal 200 pund så den koster en del. Man kan desuden kun skaffe den ved at forudbestille den når der så er kommet nok så bliver der så produceret dem som der er bestilling på.

Puha, den er nok lidt for dyr til mig så :)
Måske skulle jeg bare holde mig til lidt sølvpapir/smøger og evt en vaporstar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]