Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Håber på at kunne få lidt hjælp herinde.
Min mor er uhelbredelig syg af kræft - det er 9 år siden hun var syg første gang.
Hun tager MEGET alternativt medicin.
Vi har nu hørt og læst meget om hash olie.
Hendes nabo har købt nol til hende - hun fik af vide det skulle i fryseren. Hvad jeg kan læse mig til, og se på div. you tube videoer skal hun tage en dråbe, så det skulle gerne være flydende - men lige nu er det en hård flage.
Hun har prøvet at tage et stykke på str med et knappenåls hoved - bare med lidt yoghurt.
Hun synes hun blev lidt 'rundtosset' som hun nu kunne beskrive det.
Hun skulle gerne kun opnå den medicinske virkning af det.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Hilsen en datter der vil gøre alt for at hjælpe hendes elskede mor.

Medlem

Her er et link omhandlende Rick Simpsons "opskrift"

http://www.medicaljane.com/2013/01/26/r ... nabis-oil/

Må indrømme at jeg ikke selv er meget inde i de medicinske effekter af det, men ovenstående link burde forklare det meste.
Ellers kan jeg også anbefale dokumentaren "Run from the cure". :-)

Har læst mange anbefaler at bruge det i mad, hvis man ikke bryder sig om at ryge det. Ellers er en vaporizer det bedste alternativ. Den skulle også virke hurtigere, og derved være nemmere at doserer.

Medlem
Brugeravatar

Prøv at læs denne artikel.
http://www.alternativ.info/doc/artikler ... asholie.mv
Jeg tror der skal indtages store mængder hasholie oralt hver dag. Det bedste ville helt klart være at lave det selv, hvis der er mulighed for det.

Faldt liger over en anden artikel.
http://www.endalldisease.com/harvard-st ... es-cancer/
Håber det bedste for din mor.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Din mor skal undgå at indtage mad sammen med, et par timer før og efter oral indtagelse af olien.
På den måde undgår hun bivirkningen, nemlig at blive skæv.
Dosis skal gradvist forøges over en uge indtil hun opnår den ønskede effekt.
Typisk er daglig dosis 800 mg - 1 g som dog kan indtages over 3-4 gange i døgnet.
Olien indtages bedst ved at ligge den bagerst på tungen og langsomt lade den rende ned i svælget.
Olien kan sagtens opbevares ved stuetemperatur eller køleskab, hvis den blot indtages inden en måned.

Håndtering af olien kan være svær. Den måde jeg har fundet er den bedste, er via gelatine kapsler. Olien varmes op til den er tyktflydende og dryppes ned i de åbne kapsler der er fikseret i en skål med salt. Ved indtagelse ligges kapslen bagerst på tungen og den smelter langsomt ned i svælget.
Hvis man har adgang til store mængder olie kan det dog være en fordel at benytte en engangssprøjte til at dosere med.
Hvis hun vil indtage det hun har i fryseren kan hun bare fortsætte med det. Nolen vil hurtigt smelte på tungen og hun kan bare klippe dosis af den frosne flage. Hun vender sig til smagen og rusen vil aftage og helt forsvinde, når hun har opbygget tollerance.

Junior medlem

Mange tak for hjælpen alle sammen.
Hun prøvede med en lille smule i går aftes, som desværre resulterede i at hun ikke kunne sove i nat.
Så prøver at læse lidt i de link i har hjulpet med. Igen, tak for hjælpen..

Junior medlem

Må man spørge hvilken kræftsygdom at din mor har? Prøv at se den danske video om hash olie http://www.youtube.com/watch?v=ukCB7GA4 ... e=youtu.be

Moderator
Brugeravatar

Hun prøvede med en lille smule i går aftes, som desværre resulterede i at hun ikke kunne sove i nat.

Det kunne godt tyde på at den olie hun har ikke er lavet med henblik på medicinsk brug, men rekreativ brug.

Junior medlem

Det er bryst kræft, men som har spredt sig til lymfer og specielt hendes lunger er ramt.

Medlem
Brugeravatar

Personligt ville jeg bruge Rick Simpsons metode, eller denne hvis det virker mere overskueligt;
https://www.youtube.com/watch?v=ObQ_WDT7G5Y
Men jeg vil klart anbefale at se Rick Simpsons "run from the cure" da han trods alt lader til at have gode erfaringer, og den indholder en hel del god information.
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

THC i "frisk" form fra planten optræder som THC-syre eller TCH-A (acid). Dette decaboxyliseres let til THC under varmepåvirkning, eller i mindre grad når planten tørres. I sær når planten ryges sker det pga. den kraftige varmepåvirkning. THC-A bliver man ikke skæv af, men det gør man derimod af THC. Derfor vil det være fordelagtigt at finde en potent cannabis sort (med et højt indhold af THC og CBD), som man kan bruge som basis til olien. Den kan man så lave olien fra uden af opvarme for meget.

Indtagelsen af denne olie, burde ikke være nævneværdigt påvirkende, men alle mennesker er forskellige, og da jeg ikke har erfaring med at lave olien kan jeg ikke garantere, hverken for virkning, eller påvirkning. Jeg skriver bare dette for at give dig et hurtigt overblik til at komme videre med dit projekt, så godt som jeg nu kan. Dosis skal formegentlig optrappes undervejs, for at undgå at man bliver skæv, f.eks. jf. Simpson.

Det er klart af opløsningsmidlet skal afdampes, og der med opvarmes på den ene eller anden måde(f.eks. destillering) og det tror jeg også sagtens man kan uden at danne for meget THC. Jeg læste om et patent på en metode til decaboxylisering ejet af den amerikanske stat(ironisk nok) at THC-A omdannes mest effektivt til THC ved 110 grader celsius. Derfor tror jeg fint at man kan bruge en riskoger eller en "essensial oil maker", der opererer ved opløsningsmidlets kogepunkt, som er væsentlig lavere temperatur, hvor man så kan opsamle den fordampede solvent(opløsningsmiddel) til genbrug. Jeg ved dog desværre ikke om destillations apparater er lovlige i Danmark, men hvis jeg var syg af kræft ved jeg ikke hvor meget det ville betyde for mig.

Lidt om THC-A
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydro ... nolic_acid

Håber godt nok du finder en løsning. :/
mvh.

Junior medlem

Kan slet ikke takke nok til jer der har skrevet med hjælp. TAK.. Er meget taknemmelig.
Vi må prøve os lidt frem - tegner ikke til hun kan tåle mere kemo, så vi må tænke endnu mere alternativt.

Moderator
Brugeravatar

Har i prøvet at bruge cannabis sammen med kemo behandlingen, for at afhjælpe bivirkningerne fra kemoen?
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener specifikt når du siger hun ikke kan tåle mere kemo, men cannabis kan afhjælpe kvalme, give appetit og i nogen grad smertebehandle og ikke mindst hjælpe på humøret og give et pusterum, hvor hun ikke behøver tænke på kræften. Jeg ved godt der kan være flere bivirkninger ved kemo behandling, men hvis det i høj grad er overnævnte bivirkninger hun oplever, er det måske værd at forsætte lidt endnu med kemo behandlingen, og så forsøge med at bruge cannabis til at afhjælpe bivirkningerne.

Held og lykke og god bedring til din mor!

Junior medlem

Det er desværre ikke kun de alm bivirkninger fra kemo der er problemet - det er hendes knoglemarv, hvide blodlegmer og blodplader der falder meget. Kemoen angriber jo desværre også alt godt i kroppen..
Tror hun fortsætter med det hun købte i sidste uge - det er godt nok som en hård flage nu, men hun knækker et micro stykke af og lader det bløde op på tungen - og så må ellers forsøge at få lavet noget selv.

Dedikeret medlem

- spørg rundt efter CBD holding skunk, som har mindre psykoaktive bivirkning, eller går du efter indica skunk, hvis din mor bliver søvnig skal hun drikke koffein der fjerner fornemmelsen af træthed.

- begynd at bage småkager med kvalitets hash i. hashen skal lugte så frisk/frugt agtigt som muligt, for at indeholde flest mulige aktive stoffer. husk en opskrift hvor temperaturen ikke overstiger 150c under bagning.

- plant pot i haven!

- hvis i køber nol, kan i ikke regne med at det indholder det i vil have, det er sandsynligvis trukket på iforvejen rystet eller dårligt materiale. derfor den dårlige effekt din mor har oplevet med nol'en.

Senest rettet af smurf3000 30 jun 2013 00:33, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem

det kan opløses i ren alkohol eller 80% vol. hvis din mor kan tåle en smule alkohol. det øger optagelses hastigheden. og giver bedre effekt.

husk at for at det kan kurere kræften eller stoppe udbredelsen, skal der en del til, rick stein har skrevet om den korrekte dosering, omkring 0,75g cannabis olie pr. døgn, så i de første par uger indtil hun vender sig til det, er hun nok rimeligt skæv eller søvnig, men det er altså enormt behageligt, hvis man bare giver slip.

Senest rettet af smurf3000 30 jun 2013 00:33, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

..

Senest rettet af Valbymm 23 jun 2013 18:20, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Nej når du læser reglerne er det banningsgrundlag.

Junior medlem

Det fik jeg lige læst, det vidste jeg ikke..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]