Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!

Jeg har røget nogle gange, og har aldrig fået noget vildt fedt ud af det. De fleste gange har det bare været en sløvhed, der har trængt sig på, og andre gange har det været svedture, brækfornemmelser og kvalme efterfulgt af en voldsom træthed. Disse gange har jeg sikkert overdoseret, men selv de gange, hvor jeg har gået mildt til den, har jeg ikke fået noget særligt ud af det. I hvert fald slet ikke den virkning, som folk siger de får.

Derudover er den hash jeg de sidste par gange har røget i en joint i forholdsvist små mængder ufattelig svær at ryge. Hvis jeg ikke havde været ryger, havde jeg ikke kunnet ryge jointen, hvilket jeg blot fik bekræftet, da mine venner slet ikke kunne ryge den.

Dette kan selvfølgelig godt have noget at gøre med hashen, og det er lige der forjeg tænkte, at jeg hellere måtte hive fat i eksperterne på området.. Nemlig jer!
Er der noget specielt tjald jeg skal gå efter, og er der noget jeg overser, eller har glemt?

På forhånd tak! (-:

Medlem
Brugeravatar

Hvis du bliver for træt og sløv, så prøv noget skunk :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der er masser af tråde du kan læse igennem. Kort fortalt handler det om forholdet mellem CBD og THC. Meget CBD gør dig stenet og meget THC gør dig høj. Det er svært at svare på hvad hash der er godt, for pusherne kalder det alt muligt, men dyrere er næsten altid bedre.

Har du tænkt på muligheden for at spise det? Det kan spare dig noget besvær.

Og velkommen på boardet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Er skunk ikke overkill? Jeg har meget stor tillid til min pusher, og han sælger det til mig til samme pris, som han selv giver, da vi er gode venner. Det dufter rigtigt, bliver blødt når man brænder det osv. (-:

Randy Lahey: Tak for det! Hvad skal jeg op i prismæssigt?

Senest rettet af MarshallMan 12 jun 2012 00:38, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Aner det ikke. Jeg gør som djscrew siger. Vi må iøvrigt heller ikke snakke om priser her. Shhh...

Edit: for rent faktisk at svare på dit spørgsmål, så køb lidt af hvert indtil du finder noget du bryder dig om. Det er nok det eneste der er at gøre. Hvor mange slags hash har han overhovedet, ham din ven?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Lyder lidt som om du enten ryger dårlig hash eller ikke rister tobakken (ordentligt).

Jeg ville som djscrew og Randy Lahey siger enten købe noget skunk (- og hvorfor skulle det være overkill?) eller købe det bedste/dyrest hash du kan få fat i.

Medlem
Brugeravatar

Altså kunne godt lugte lidt af at i ikke har ristet ordentligt, men prøv de forskellige slags urt. Altså du siger du køber af en god ven, hans tjald er nok ikke din smag, når du bliver alt for stenet af det..

Jeg ville nok starte ud med det grønne, det kan være det lige er dig, køb noget godt skunk og pas på med at ryge for meget, bare bland meget lidt i jointen. Du kan også prøve noget pot, men det falder ikke i de flestes smag, men måske worth a try..

Junior medlem

Jeg rister tobakken ordentligt hver gang. Jeg har oven i købet røget joints uden at riste, og det bliver jeg ikke dårlig af.

Vedr. skunken, så ved jeg bare, at det er stærkt, men det giver sig selv, at jeg bare kan bruge mindre mængder. Tak for det!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
der er ikke nogen forskel i styrken bare fordi det er skunk.
du kan sagtens finde en meget dårlig skunk, ligesom du sagtens kan finde en meget dårlig hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er meget almindeligt man ikke for noget ud af at ryge de første par gange eller fem. Ryge sammen med folk der kan finde ud af at mixe og riste til at starte med er der også meget godt at sige om.
Men det står ingen steder at alle får noget godt ud af at ryge, hvilket godt kan være lidt surt hvis alle ens venner ryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aner det ikke. Jeg gør som djscrew siger. Vi må iøvrigt heller ikke snakke om priser her. Shhh...

Edit: for rent faktisk at svare på dit spørgsmål, så køb lidt af hvert indtil du finder noget du bryder dig om. Det er nok det eneste der er at gøre. Hvor mange slags hash har han overhovedet, ham din ven?

Gør som manden siger, prøv dig frem. Vi lever desværre stadig i en tid hvor cannabis er ulovligt, hvilket vil sige produkter vi ikke aner noget om bortset fra at de er "SYG RYGER MAND!"... Dit bedste bud er, som sagt, at prøve dig frem. Rockerne på christiania aner nada om THC / CBD indhold, og højst sandsynligt heller ikke din lokale pusher. Udover dét, så prøv uden tobak, køb en bong eller en majspibe og få skaffet et filter af en slags og ryg whatever du køber rent. Rådet om at købe skunk forstår jeg desuden heller ikke, er vi ikke enige om at det er de samme ting der er i hash og skunk, bare mere koncentreret i hash?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan også være, at du stamper jointen for meget. Så bliver den umulig at suge af, det pisse træls når folk gør det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Vi bor i danmark, cannabis er ulovligt og vi har ingen dispensaries, derfor kan vi netop ikke sige hvilken weed du skal købe eftersom du kunne spørge efter white widow skunk og få en dårlig pot i stedet.

Så spørg din sælger i stedet vis han er pålidelig.

Medlem
Brugeravatar

Hvor mange gange har du røget? Man skal lige lære effekterne at kende. Men altså, så fantastisk er weed heller ikke efter min mening. Det kan en sjælden gang give mig et godt grineflip og nogle sjove tanker (men også pænt retarderede). Jeg bruger det for det meste til come downs fra andre substanser. Til lige at pifte det lidt op igen, og så efter et par timer bliver man træt og lægger sig til at sove :)

Sativa weed bliver man ikke særlig træt af, indica weed bliver man ret træt af, og generelt bliver man mere træt af hash end weed. Og som det rigtigt bliver påpeget, afhænger det af forholdet mellem cannabinoider og thc.

Måske har du for høje forventninger? Eller måske kan du bare ikke genkende effekterne endnu.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
For mig lyder det som om at pot ville være perfekt for dig. Det er mildt/let, og jeg har aldrig fået kvalme af det. Du bliver meget energisk og glad. Jeg får nemmere grineflip af pot, end jeg gør af en tung, stenet hash. Du skal også ryge temmelig meget pot for du overdoserer.

Men sløvheden til sidst kan man desværre ikke komme udenom :(

Junior medlem

Èn ting er effekten, men en anden er det, at når vi laver joints, så er de næsten umulige at ryge. Ikke på den måde, at de er svære at suge af, men på den måde at røgen er ekstremt hård at holde inde. Den smule erfaring jeg har siger, at der blot skal et nåleøje af en klump hash i tobakken, før man kan smage det, men derimod mere i, hvis der skal opnås nogen form for effekt.

Vil det sige, at jeg skal have fat i noget andet, end det hash jeg har, som jeg ikke er tilfreds med? Såsom pot eller skunk? (-:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
For lige at tilføje noget til min tidligere post: Pot er også det mest behagelige at ryge synes jeg selv. Det kradser ikke, og du kan holde det inde så længe du vil. I hvert fald hvis du ryger det rent uden tobak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]