Så vidt jeg ved, er DMT-indholdet af stammebarken meget lavere end i rodbarken. Jeg har faktisk aldrig hørt om nogen som har fået en god bryg ud af stammebark.
Til vores første og mest vellykkede bryg, brugte vi følgende opskrift:
6 gram m. hostilis-rodbark pr. person (så findelt som muligt) puttes i en god del vand (så meget at det i hvert fald ikke brænder på) sammen med en halv skiveskåret citron pr. portion. Denne blanding lader man småsimre i 4 timer, og sørger for at der ikke er en alt for voldsom mængde væske tilbage at drikke. Dernæst filtreres den nu mosevands-lignende bryg.
Som MAOi har jeg selv kun prøvet p. harmala. Vi indtager 2-3 gram omkring ½time-3 kvarter inden ayahuascaen. Det lader til at virke bedst hvis man knuser frøene så godt som muligt og koger dem i vand en halv times tid. Det smager sgu fælt!

Ayahuascaen drikkes som sagt ½ time efter p. harmalen. Det smager heller ikke pisse godt. Så er det blot at læne sig tilbage og vente på den forunderlige DMT-virkning som indtræder efter omkring et kvarter - 20 minutter.
Jeg vil gerne eksperimenetere med b. caapi en gang snart. Det er jo en lidt mere "original" ayahuasca, og der er da altid en chance for at det ikke er så stygt som p. harmalaen.
De 6 gram pr. person gav os et gennemført rart og ret intenst trip. Læs evt. triprapporten "Turen rundt om søen" af Loonie.
[This message has been edited by Darkraver (edited 02-11-2000).]