Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cannabutter
Medlem

Nu har jeg igen, igen lavet smør af mit trim og mine vapede rester. Smør, vand og pot i en gryde, lade simre i en time, si igennem et stykke ostelærred. Køle ned og separere vand og olie. Kort sagt, den klassiske opskrift.

.... Og nu er jeg så igen, igen endt op med den halve mængde smør som jeg puttede i. 130 gram i gryden, 70 gram da jeg var færdig..

Og nej.. Det bulderkoger ikke, og ja jeg vrider resterne alt det jeg kan..

Er det normalt, eller gør jeg noget galt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er en del vand i smør, så det ryger noget vægt der - uanset hvad. Jeg tror ikke der er noget galt med din metode, jeg ville bare forsætte...

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Lyder ikke umiddelbart til at du gør noget forkert, men det er alligevel meget at næsten halvdelen af smøren forsvinder i processen. Bruger du rigtig smør, og ikke diverse smørbare produkter? Prøv at lade plante resterne komme tilbage i gryden, varm op, filtrer og nedkøl igen og se om mere smør lægger sig på toppen. Kan det være ostelærredet der suger smøren til sig? Prøv evt. med en finmasket køkkensi i stedet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvorfor vandet? Tar det nogen affaldsstoffer eller chlorofyl? Når jeg bager smider jeg bare mit produkt i smør, det virker jo fint :)

Medlem

Ideen er at vandet og smørret tilsammen laver en væske som du kan koge dit materiale i. Efter en times simren er THC'en bundet til smørret. Bagefter sier du det og stiller væsken (som jo så består af smeltet smør og vand) i køleskabet.

Morgenen efter har vandet lagt sig nederst, mens smørret er størknet øverst. Derefter er det bare at separere det og vupti.. Den fineste klump cannabutter - helt uden planterester og med det meste af klorofylet bundet til vandet som du så hælder ud.

Det er ret genialt.. Det er muligt at din metode virker (eller det gør den. Jeg har selv brugt den tidligere), men med ovenstående metode får du det fineste og meget potente smør i en fin lille firkantet klump - helt uden planterester i. Nu har jeg sådan en pæn lille skive i fryseren jeg kan gå og tage lidt stykker af.

Google "cannabutter" eller tjek det ud på Youtube.

... og jeg må sige at på trods af svindet, så virker det absolut efter hensigten. Jeg var alene hjemme søndag og spiste en gang røræg og bacon til morgenmad tilberedt med en lille klat cannabis-smør på panden. Jeg var bogstavelig talt skæv fra halv et om middagen til jeg gik i seng klokken halv to om natten. Skæv i 13 timer uden at ryge en eneste gang.

Medlem

er det mig der har glippet noget ? hvordan tilbereder du det med en klat smør på panden, ødelægger du ikk thc i meget lave grader? hen omkring 50-60grader? - ikk for at være på tværs bare for generel viden :P ? troede det sku på brød, risengrød osv .. :P

Medlem
Brugeravatar

157 grader :P

Kunne man forstille sig at noget af smørret sidder i plantematerialet, og at man ikke kan få det hele ud igen?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja, jeg vil også anbefale at give plantematerialet et ekstra opkog for at se om du får lidt mere ud af det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Husk at bruge usaltet smør

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]