Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen og tak for et fint community.

Jeg har brug for jeres gode råd, da jeg har meget lidt erfaring med det at ryge og er blevet bekymret siden sidst. Har heller ikke nogen jeg kan snakke med(og dem jeg har spurgt, kunne ikke rigtige komme med et svar).

Mine ufrivillige arm og ben bevægelser har været bekymrende for mine venner, da de ikke har set noget lignende. Det drejer sig om pludselige anfald, der kommer i et par sekunder, hvor jeg ryster med mine hænder/ben og ufrivillige bevægelser, samt overanstrengelse af andre muskler, som ansigtsmuskler(bryn, kinder osv.)evt. tics kan også observeres. Jeg tror oftest, at jeg skal til at pisse/skide i mine bukser og af og til, tror jeg at jeg har sluppet én af sted og jeg reagerer naturligt på det(ved ikke om det er det der giver mig tics). Altså, jeg ligner en med fysisk intensive problemer og bliver helt normal igen efter de 2-3 timer.

Jeg har kun prøvet at ryge 4-5 gange og disse symptomer har udelukkende været tilstede sidste 2 gange(2 forskellige forhandlere), hvor jeg også har indtaget større mængde alkohol.

På intet tidspunkt har jeg haft det fysisk/psykisk dårligt(kun fysiske adfærdsændringer).

Hvad siger i, at det alm. hashrus symptomer? Jeg er bange for, at hashen har fremprovokeret en sygdom i skjul, så hvis ikke det lyder normalt, vil jeg søge læge og blive undersøgt.

Tak for hjælpen.:)

Medlem
Brugeravatar

Nej det lyder umiddelbart ikke særlig normalt... Hvis du endelig skal ryge, hvilket jeg ærlig talt næsten må fraråde hvis du er i frygt for at det udløser en gemt sygdom, så lad dog for Guds skyld vær med at drikke også. I særdeleshed ikke før du ryger.
Det kan godt være det ville være en god idé at søge en læge, har ihvertfald aldrig selv hørt noget lignende.

Junior medlem

Tak for dit svar.

Kan man egentligt være åbent omkring sådan noget overfor ens læge og fortælle, hvordan ens hash oplevelser har været?

Og flere svar til mit oprindeligt indlæg modtages med kyshånd.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
din læge har tavshedspligt og må ikke fortælle noget videre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det kan godt være det er hashen der udløser reaktionen, men reaktionen er langt fra normal. Det kunne lyde som et neurologisk problem, tourettes eller sådan noget... Det er nok fornuftigt at søge læge.

Medlem
Brugeravatar

Det er altid en god idé at tage den op med ens læge hvis man har den slags oplevelser, de har som sagt tavshedspligt, og vil være mere end glade for at kunne hjælpe dig med det.

Junior medlem

Det lyder godt nok voldsomt. Jeg har hverken hørt eller læst om noget lignende i forbindelse med cannabis. Men det er jo kendt at cannabis kan "fremskynde" psykiske sygdomme man er genetisk disponeret for at udvikle før eller senere. Jeg hopper på de andres vogn, og anbefaler et lægebesøg! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Har selv prøvet det med at føle man skal pisse uden rent faktisk at skulle det og føle at man har pisset i bukserne. Kender også flere andre som har oplevet det. Det kan være ubehageligt, men tror det er en forholdsvis normal oplevelse. I forhold til spjættene har jeg set en enkelt ven med de reaktioner, det er lang tid siden og det sker aldrig mere. Det lyder selvfølgeligt ikke særligt rart men ved ikke hvor farligt det kan være. Ville nok også anbefale dig at lade vær med at ryge. Hvis du virkeligt gerne vil prøve det igen så ryg meget lidt så du akkurat kan mærke at du har røget, jeg snakker altså om meget få sug og så vente på effekten. Hvordan har du det rent mentalt når du ryger?

Junior medlem

Rent mentalt har jeg haft det rigtigt godt og er under fuld bevidsthed, minus fokus(alm. så vidt jeg ved)og ingen større psykiske ændringer. Men tanken om at jeg har pisset/skidt i bukserne forstyrrer min afslapning, samt mine rystende anfald der kommer hver 2. min ca. Dog er der stadigt ikke tale om en ubehagelig oplevelse, jeg er bare bekymret da det umiddelbart lyder som noget unormalt.:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Har selv samme problem.. Især den med at skide i bukserne :/

Medlem
Brugeravatar

Hvor store er dine ufrivillige bevægelser? Hvis der er snakke om små muskelsammentrækninger, tror jeg det er meget normalt. Jeg kan da huske jeg har oplevet begge dine symptomer, da jeg startede med at ryge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dine muskelspasmer behøver ikke have relation til rygningen, det tror jeg i hvert fald ikke. Som Morten nævner, så kan det måske være tourettes eller epilepsi af en form?
Jeg ville i hvert fald gå til lægen med det, hvis det ikke dæmper sig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg har selv oplevet dette for laaaang laaaang tid siden, dengang jeg startede med at ryge... Det skete kun et par gange og forsvandt igen og er ikke sket siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]