Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
bannet

Geografisk sted: Risskov
Hej

Jeg stoppede for et par uger siden med at ryge cannabis, og det sendte mig lidt ind i en manisk periode. Jeg har virkeligt mange symptomer på mani, men jeg ved ikke om dette blot er fordi jeg er stopped fra den ene dag til den anden? Jeg har prøvet det før for et par år siden, hvor jeg også bare stoppede brat, og kom ind i en 4 måneder lang euforisk periode som dog endte senere og jeg røg tilbage på mary-jane. Derefter har jeg holdt mit forbrug kørende til for et par uger siden hvor, ja jeg som sagt stoppede.

Måske er jeg bare manisk i det hele taget? Jeg har også lange perioder uden selvtillid, energi og hvor jeg ikke gider noget. Jeg er i disse perioder også meget forvirret og ikke aner hvorfor det sker. Jeg fandt først ud af hvad mani er for godt 3 uger siden..

- tak

Medlem

Tror der er mange der har det på den måde; man føler nogen gange man hader sig selv, ingen selvtillid har, osv.

Måske skyldes din 4 måneders euforiske periode, at du bare var glad for livet? og følte dig mere fri, og havde det bedre uden hashen?

Junior medlem
Brugeravatar

Someguyfromspace skrev:
Måske er jeg bare manisk i det hele taget? Jeg har også lange perioder uden selvtillid, energi og hvor jeg ikke gider noget. Jeg er i disse perioder også meget forvirret og ikke aner hvorfor det sker. Jeg fandt først ud af hvad mani er for godt 3 uger siden..

- tak

Hvis det kun er tre uger siden du hørte om "mani", har du så hørt om "bipolar affektiv sindslidelse" (aka. maniodepression)?

Den sygdom er i hvert fald i overensstemmelse med både de maniske og depressive symptomer du beskriver.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror bare lidt at du har glemt i din tåger, hvordan det føles at være glad og energisk :)
Jeg har det ihvertfald selv lidt på samme måde når jeg holder pause fra røgen..

bannet

Geografisk sted: Risskov
Jeg har overvejet det kunne være det. Men jeg er langt over at være glad og energisk. Eller det vil sige at idag har det været lidt dalende. Jeg undrer mig dog over at når de fleste af mine buddies stopper bliver de lidt sure, triste eller tænker konstant på at ryge? og jeg bliver overgearet, fyldt med selvtillid og gå-på mod?? Burde jeg ikke ha nogle abstinser fra røgen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Lige når man stopper, selv efter kort tids forbrug, har man det altid en smule nederen med sig selv og andre. Det samme gælder en tobaksryger der ikke har fået sit skud nikotin i længere tid.
betragt det som en form for abstinens, når du kommer over den værste pukkel har du det bedre med dig selv i en periode indtil du får tilbagefald og begynder at tænke over dine trips.

det er slemmere for nogen end for andre, og afhængig af hvem du er, så falder det bedste valg enten på at stoppe brat eller trappe ned over en periode... men uanset, når dine kammis stopper og bliver lidt sure i det, så er det en form for abstnens.

Junior medlem

.

Senest rettet af BobbieSmalls 12 mar 2019 13:21, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Ville nok satse på at du er hypokonder. Bipolar findes ikke (ikke rigtigt, ikke før at kemisk balance bliver defineret og psykiatri bliver en rigtig science.).

Det da noget værre fis at sige. Fordi du ikke kan måle noget rent kemisk betyder jo ikke at det ikke findes. Bipolar affektiv sindslidelse er en diagnose stillet ud fra nogle symptomer, og de symptomer er jo reelle nok.

Med det sagt vil jeg nok også sige at du skal passe på med at selv diagnosticere. Gå til lægen hvis du virkeligt føler der er noget og få afklaring. Man kan hurtigt komme til at lide af alt muligt når man læser eller høre om forskellige sygdomme.

Medlem
Brugeravatar

Der findes også bipolar personlighedsforstyrrelse, som er en langt mildere grad af at være bipolar, hvor man ikke bliver psykotisk, men alligevel har ret tydelige svingninger i sindsstemning.

Nu er det her med stof-brug og psykiske lidelser jo en temmelig svær kombination, at kende forskel på det ene og det andet's part i. Og umiddelbart tænker jeg at du skal have været totalt clean i meget lang tid, før du kan være sikker på at det ikke er de perioder du har med stoffer som fucker lidt med dig.

Hvis det er noget som påvirker dig i meget negativ grad, hvilket det ikke lige virker som efter hvad du skriver her, så vil jeg mene du bør søge læge.

Hvis det bare er lidt tanker du gør dig, uden at du føler det er negativt, så tror jeg bare du skal tænke at sådan er du bare :) Så kender du jo ihvertfald dig selv :)

Medlem
Brugeravatar

Lange perioder uden selvtillid og uden du gider noget... Dagene efter en toke session kan jeg fandme sove 12 timer om dagen. Derfor gør jeg ikke dette så tit :P

Giv det mere tid. De 4 måneders eufori kan være fordi din hjerne pludselig vågner op igen, efter at have været sløvet i lang tid. Men altså, har jeg ikke ret når jeg siger at quitting weed kan give lidt af de symptomer han oplever? Weed tager lang tid om at forlade kroppen. Giv det noget mere tid min ven, kom ud og få noget frisk luft og sollys, det hjælper meget.

Junior medlem
Brugeravatar

Ville nok satse på at du er hypokonder. Bipolar findes ikke (ikke rigtigt, ikke før at kemisk balance bliver defineret og psykiatri bliver en rigtig science.).

Er rigtig science først når ting kan måles og vejes, eller hvor vil du hen med det? Jeg har førhen i min maniske periode, oplevet at få et adrenalin kick ganget med 5. En tilstand hvor du er 100% oppe og køre, griner og føler eufori, tilstanden kan dog hurtigt svinge sig til en voldsom irritabilitet, hvor ALTING skal gå efter dit hovede. Og hvis du siger at kemisk balance og ubalance ikke er sandt, før det bliver defineret. Hvordan vil du så forklare at jeg i 5-6 nætter prøvede at få så meget søvn som muligt, men sammenlagt kun kom frem til 10-12 timer? Stress eller hvad? - det tror jeg sgu næppe. Jeg tog endda søvnmedicin, som ikke hjalp.

Insane psychedelia user!

Ja, det er ikke videnskabeligt før det kan måles vejes og bevises. Maniodep/bipolar er reel nok, men spørgsmålet er om det er en sygdom. Det er vel nærmere en diversitet i menneskets psyke. Men i et samfund som vores kan det skabe en hulens masse problemer, og det er sikkert grunden til at det klassificeres som en sygdom.

Junior medlem
Brugeravatar

Saadan er det jo vel med det fleste anderledes taenkende mennesker. De bliver kategoriseret psykiske syge, fordi de ikke er et spejlbillede af del ideelle borger. Du har ret, du har ret :)

Medlem

Nu gad jeg ikke lige læse hele tråden.

Men når jeg stopper med at ryge, er det også som en stor VILD og VOLDSOM energi rus. Det varer ved i lang tid...

* edit
Jeg får heller ikke nedtur, måske lige den første aften uden røg. Men derefter er jeg nærmest flyvende og det bliver helt vildt hvis jeg også hører musik oveni hatten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]