Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Det har lykkedes mig at få fat i noget DMT, som jeg har i sinde at forsøge at indtage for første gang. Jeg er en mand i 40'erne der før har prøvet LSD, svampe, mescalin, LSA, og MDMA - altsammen i rigelige mængder, men dog mest da jeg var yngre. Jeg stoler et hundrede procent på den kvinde der har sendt mig stofferne som en gave, men jeg ville lige have et par gode råd fra eksperterne først, da kvinden ikke kan fortælle mig særligt meget, dels fordi hun ikke har så meget baggrundsviden og dels da hun er lidt paranoid over at diskutere den slags emner over nettet.

Det drejer sig dels om 0.5g Changa - men jeg aner jo så ikke hvilken type blanding det er, altså hvad der reelt er i, hvilket får min indre advarselsklokke til at ringe en smule. Så vidt jeg har forstået indeholder changa kun tørret plantemateriale - dels noget tryptamin holdigt og en MAOI hæmmer, men kan også indeholde alle mulige andre ting, salvia f. eks. - er det korrekt forstået?

Derudover har jeg også 0.5g gult/brunt fint krystaliseret pulver som nærmest klumper sig i tykke flager og her har jeg et par spørgsmål, da jeg gerne vil være sikker på hvad det er jeg tager:

Er det normalt at pulveret ikke er hvidt? Jeg tænker på om farven kan skyldes en urenhed?
Når jeg søger på nettet, nævner folk både N,N-dimethyltryptamin, freebase og 5-meO-dmt, er der een der kan fortælle mig, hvad det er jeg har fingrene i helt præcist?
Hvordan indtager jeg det? Jeg ved at det ryges, men findes der en mere behagelig fremgangsmåde?
Har nogen forslag til om jeg skal forsøge mig med changaen eller pulveret først? Hvad er mildest af de to produkter og hvilken dosis, hvis man lige skal dyppe tæerne forsigtigt til at starte med?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mht. pulveret er der nok ingen der kan hjælpe dig her, det ville være ren gætteri. Vær varsom med det, hvis du har tænkt dig at indtage det. En dose 5-meo-dmt ligger helt nede på omkring 10mg, hvorfor man nemt kan komme til at overdosere, hvilket er møgfarligt. Jeg ville ikke gøre det, før jeg var 100% sikker på hvad det var, så spørg hende tøsen hvad det er for noget først =)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er netop problemet - hun kalder det bare "DMT" - men er 5-meo-dmt gult? Jeg ved ikke nok om det og har svært ved at finde info. Er der ikke en måde man kan skelne typerne på?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg tror ikke at det er unormalt for DMT (N,N-dimethyltryptamine) at være lidt gulligt i farven.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Hej syresødsovs!

At DMT er gulligt behøver ikke være tegn på en urenhed. DMT er meget ustabilt og bliver ødelagt af både lys, ilt og varme. Når det "henfalder", bliver det gult. Det er derfor bedst at opbevare det i en tætsluttende, lystæt indpakning (såsom staniol) og have det liggende i køleskabet.
Det er ganske rigtigt, hvad Shambala siger, altså at der er stor forskel på DMT og 5-meo-dmt og doseringerne af disse. Kig på erowid.org.... der er doseringsforslag til begge. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din kilde har styr på, hvad hun har givet dig, vil jeg anbefale dig at starte med en dose der svarer til den anbefalede for 5-meo-dmt.... altså under 10mg. SÅ kan du altid prøve med mere, hvis du ikke får nogen effekt ud af det. HVis du har mulighed for det, så prøv at kontakte din kilde igen for at få bekræftet, præcis hvilken analog, du har fået fat på.

Angående changa er det ganske rigtigt at det er varierende, hvad blandingen kan indeholde. Som regel vil det indeholde en blanding af MAOI-holdige urter, som er spayet med DMT-ekstrakt. Der er ingen urter, som har en naturlig høj nok koncentration af DMT til at det kan ryges med nogen effekt. Derfor bruges der ekstrakt i changa-blandningerne. Det er muligt at visse blandinger kan indeholde Salvie, men det er nok temmelig usædvanligt. Jeg har fået en fin effekt ud af 25-50mg changa-blanding. Jeg ved ikke om der findes changa-blandinger med 5-meo-dmt.

Angående rygning: Til ren DMT vil du skulle bruge en særlig pibe med et stykke ståluld ("The Machine), således at fordampningsoverfladen kan maksimeres (https://www.dmt-nexus.me/forum/default.aspx?g=posts&t=25974 er et eksempel). Changa kan ryges i en almindelig pibe, og er, efter min mening, en noget mere behagelig måde at indtage DMT på.

Held og lykke med projektet :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig selv haft 5-meo-dmt.... men en hurtig google-søgning antyder at 5-meo-dmt ikke er gult... Jeg sidder på min skole, som har et filter overfor alle stof-relaterede hjemmesider, så jeg kan ikke undersøge det ordentligt. Men jeg *ved* det er ret sædvanligt med DMT, jævnfør ovenstående forklaring. Prøv selv at søge på 5-meo-dmt og yellow eller color.... der er masser af information om farve, dosering, osv. Jeg vil skyde på, også eftersom din kilde bare kalder det DMT, at det faktisk bare er DMT.

Angående alternative indtagelsesmetoder: Det er helt klart mest udbredt at ryge det, og det er det eneste jeg har prøvet. Det er ekstremt ubehageligt at ryge ren DMT (smager af plastic og brænder i halsen). Changa er noget mere behageligt.
En anden måde at indtage det på er som "pharmahuasca", som er en slags ayahuasca-bryg (dvs. det indtages oralt).

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak skal du have, Nigeru Mono - det hjalp mig lidt videre, men det åbner så bare et par dumme spørgsmål mere hvor jeg bliver en anelse forvirret i min google søgning: Hvis N,N er = ekstraheret DMT og 5-meo er en - hvad? rent kemisk analog? - hvad er så freebase og HCI?

Admin
Brugeravatar

DMT er altså ikke vanvittigt ustabilt. Men ja, put det i en pose eller et syltetøjsglas og smid det i køleren. Så kan det holde sig mange år.

Anyway, jeg er helt sikkert også med på "the machine". Det er klart den bedste måde at ryge DMT.

syresødsovs skrev:
Tusind tak skal du have, Nigeru Mono - det hjalp mig lidt videre, men det åbner så bare et par dumme spørgsmål mere hvor jeg bliver en anelse forvirret i min google søgning: Hvis N,N er = ekstraheret DMT og 5-meo er en - hvad? rent kemisk analog? - hvad er så freebase og HCI?

5-meo-N,N-dmt er et helt andet stof, som også findes i naturen. N,N-dmt kan enten ekstraheres eller laves syntetisk. Men det meste på markedet er nok ekstraheret. Freebase og HCl refererer til, om det er den frie amin eller hydrochloridsaltet. Dvs. om det er fedtopløseligt eller vandopløseligt (mere eller mindre). Det meste dmt man finder på markedet er som freebase. Det er freebase dmt, man ryger. Hvis du vil teste, om det er freebase eller HCl, kan du prøve at opløse lidt i rensebenzin. Hvis du ikke kan opløse det i rensebenzin er det HCl.

Det er utroligt vigtigt, at du ved om det er dmt eller 5-meo-dmt du har. Det kan være meget farligt at forveksle de to, som nigero muno også siger.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du ikke kan opløse det i rensebenzin er det HCl.

Eller et hvilket som helst andet salt vel? DMT HCl er ret svært at få til at krystallisere svjh.

syresødsovs, jeg tror det med stor sandsynlighed er n,n-DMT freebase du har fat i.. Changa er n,n-DMT opløst i solvent og ladet opløsningen inddampe i noget rygeligt - jeg har i hvert fald aldrig hørt om 5-MeO-DMT i changa men jeg kan naturligvis tage fejl.

At det er gulligt kan tyde på oxidering af n,n-DMT til DMT n-oxid.
Det 5-MeO-DMT jeg har haft mellem hænderne har været off-white pulver/klumper, aldrig gult dog - Jeg tror det meste 5-MeO-DMT er syntetisk.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har spurgt hende hvad det er helt præcist, men hun ved det ganske simpelt ikke (fucking flippertøs!) derfor min forespørgsel her. Jeg vil naturligvis få en erfaren til at kigge på det inden jeg prøver det forsigtigt, men efter hvad jeg kan forstå udfra gennemgoogling så er den gullige krystal som er helt flaky i det sandsynligvis N,N?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ja, det er sandsynligvis n,n-DMT, men der er jo ingen garanti for det. Som en anden foreslog, så prøv at ryg under 10mg, 5mg f.eks.
Hvis det er n,n-DMT får du næppe noget nævneværdig effekt, er det 5-MeO-DMT får du en betydelig effekt.

Gul flaky "dmt"-krystal, lyder i mine ører som n,n-DMT selvom en uvidende flippertøs kun kender det som DMT og ikke kender forskellen på n,n- og 5-MeO.
EDIT: Generelt omtales n,n-DMT som DMT og 5-MeO-DMT som 5-MeO-DMT.

Admin
Brugeravatar

Hvis du ikke kan opløse det i rensebenzin er det HCl.

Eller et hvilket som helst andet salt vel? DMT HCl er ret svært at få til at krystallisere svjh.

Jae... man kan sikkert godt lave et eller andet funky salt, der er opløseligt i heptan. dmt HCl er sikkert virkelig hygroskopisk. Er aldrig stødt på det selv.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]