Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle sammen.

Der skal til at laves en kampagne med henblik på at få unge til selvstændigt at opsøge mere viden om stoffer. Problemet er at der er mange der ikke ved hvad de laver, og mange kampagner har tydeligvis spredt falsk information om stoffer. Så nu vil vi gerne have at folk går ind på forummer som Psychedelia og lignende for så at kunne tage et kvalificeret og kompetent valg i forhold til når man starter med stoffer, men også for at folk der tager stoffer kan se at det ikke er unormalt, og sidst men ikke mindst, så folk der ikke tager stoffer kan se at folk der tager stoffer kan være helt almindelige mennesker og ikke folk der ligger i rendestenen.

Kampagnen kommer til at skulle være i tv og på billboards og alt det der, men spørgsmålet her i forummet er nu. Hvad er jeres tanker om en sådan kampagne? Nu er I jo allerede på forummet, men hvordan skal man få unge der eksperimenterer med stoffer til at opsøge forummer som disse? Hvordan kunne en kampagne se ud for jer for at skulle være effektiv?

/Clausm

Medlem
Brugeravatar

Tjaa, den er lidt svær at lave uden at angribe alle de der "stoffer er farlige - sig nej"-agtige kampagner. Hvordan har du tænkt dig at gribe det an? Vil du være neutral over for tidligere kampagner, eller kan du tillade dig at sige; "sådan hænger det ikke sammen". Men det er helt klart en kampagne jeg ville elske at se rundt omkring.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror konceptet bag psychedelia er interessant nok i sig til at folk gerne vil læse lidt herinde - tror rettere at vi ganske enkelt snakker om at folk skal kende til forummet... Meeeeeen lidt god advertising er nok også helt i orden at tage i brug her :D
Ellers pisse fedt med kampagne, det er sgu et par gode skridt på vejen frem!!

Junior medlem

Tjaa, den er lidt svær at lave uden at angribe alle de der "stoffer er farlige - sig nej"-agtige kampagner. Hvordan har du tænkt dig at gribe det an? Vil du være neutral over for tidligere kampagner, eller kan du tillade dig at sige; "sådan hænger det ikke sammen". Men det er helt klart en kampagne jeg ville elske at se rundt omkring.

Tror umiddelbart ikke der er nogen grund til at forholde sig neutralt til de såkaldte "skræmmekampagner". Man kan sagtens tillade sig at sige, at sådan hænger det ikke sammen, det tror jeg også de fleste herinde ville være enige i... sådanne kampagner har nok i de fleste tilfælde den modsatte virkning. Jeg ved fra mig selv at der er færre ting mere underholdende end at ryge sig godt skæv og så sidde og grine af "This is your brain on drugs"-kampagner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
I forbindelse med kampagnen, så sørg for at få et budskab ud, om at det er vigtigt at folk laver grundigt research på internettet, inden de giver sig i kast med at tage stoffer, da de ellers kan gøre stor skade på dem selv. Kom eventuelt med to virkelige eksempler. Et hvor en uerfaren person har overdoseret og gjort skade på sig selv, og et andet, hvor en velfungerende person aktivt har opsøgt information, taget stoffer, og kommet ud af det uden nogen skader. På den måde får I både vist, at stoffer er farlige, og at man godt kan slippe godt fra at tage stoffer, hvis blot man aktivt opsøger viden om hvad man kaster sig ud i.

Medlem
Brugeravatar

Tror umiddelbart ikke der er nogen grund til at forholde sig neutralt til de såkaldte "skræmmekampagner". Man kan sagtens tillade sig at sige, at sådan hænger det ikke sammen, det tror jeg også de fleste herinde ville være enige i... sådanne kampagner har nok i de fleste tilfælde den modsatte virkning. Jeg ved fra mig selv at der er færre ting mere underholdende end at ryge sig godt skæv og så sidde og grine af "This is your brain on drugs"-kampagner.

Jamen så kan du vel sagtens starte med at vise noget af en klassisk "stoffer ødelægger dit liv" kampagne, hvorefter der kommer et stort rødt kryds på kampagnen, hvorefter der kommer en tekst frem, med noget i stil med "educate yourself". Så kan der selvfølgeligt gives link til sider som psychedelia og erowid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]