Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 03:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle.

Jeg har lige modtaget en pakke fra holland med 1 g. salvia 5X. Har aldrig prøvet det før, og min plan er at det skal ryges til nytår.
Er bare lidt usikker på om jeg bare skal ryge det som jeg har modtaget det, eller om man skal blande noget tobak, evt lidt tjald i?

Har læst at salvia er et opiod... Det er suboxone jo også... Så min tanke går lidt lidt på, om jeg mon skal undgå at tage min dose sub på 6mg, den dag jeg vil ryge det? Tænker at hvis der kommer ''overflod'' i opiod-receptorende, så kan det jo være jeg blir syg? Eller hvis sub er et opiod som modvirker salvia'ens kappa opiod?

Håber jeg har gjort mig forståelig :)

Senest rettet af Sjuz 20 dec 2012 19:02, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Det ryges normalt på en bong e.l. uden at blande det med andet.

Hvor har du fra at det skulle være et opiod? Så vidt jeg har forstået er Salvia et psychedelika. Jeg vil ihvertfald mene at det m.h.t. effekt er mere i den psychedeliske ende.
Hvis du ryger det i håb om at få en opiod koger på bliver du nok overrasket. ;)

Skal ikke kunne udtale mig om suboxone og salvia kombinationen, så det vil jeg lade eksperterne om. :-)

Medlem

Hehe jeg ved godt hvad salvia gør. Hehe, har lige griner over, hvis jeg nu forventede en opiod koger... Ja, så ville jeg sgu nok blive overrasket lol
Du kan læse det lige her, bl.a. http://www.neurosoup.com/salvia.htm
eller wiki, og schrool ned til ''Chemistry'' : http://en.wikipedia.org/wiki/Salvia_divinorum

Ok tak for info, var ikke helt sikker... Eftersom det kun har styrken 5X, tror du så jeg skal ryge 0,5g?
:)

Medlem

Skal måske siges jeg er i behandling med suboxone...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Salvia er ikke et typisk opioid, salvia påvirker kappa opioid receptoren i hjernen med dissociative og deleriant-agtige effekter som følge.

Suboxone har høj affinitet for kappa opioid receptoren, dog aktiverer suboxone ikke denne receptor, den fungerer snarere som en potent kappa-receptor-antagonist.

Dette betyder at det muligvis vil blive sværere at opnå et gennembrud på salvia imens du er i behandling med buprenorphin. Og da stoffet har en lang halveringstid og derfor opbygges i dit system, vil det blive svært at fastslå hvorvidt en enkelt dag uden din medicin vil tillade dig at bryde igennem.

Du kan altid give det et forsøg, da det ikke burde udgøre nogen risici for dit helbred, men sæt ikke forventningerne alt for højt. (:

Bonusinfo: mange oplever salvia rusen som mærkværdig og en anelse forstyrrende. God tur!

Medlem

Dette betyder at det muligvis vil blive sværere at opnå et gennembrud på salvia imens du er i behandling med buprenorphin. Og da stoffet har en lang halveringstid og derfor opbygges i dit system, vil det blive svært at fastslå hvorvidt en enkelt dag uden din medicin vil tillade dig at bryde igennem.

Du kan altid give det et forsøg, da det ikke burde udgøre nogen risici for dit helbred, men sæt ikke forventningerne alt for højt. (:

Bonusinfo: mange oplever salvia rusen som mærkværdig og en anelse forstyrrende. God tur!

Det var præcis det jeg tænkte. At suboxonen evt ku' gøre det hele til en nedturs oplevelse. Og det er trods alt kun af styrken 5X, så jeg har i forvejen ikke for høje forventninger. Jeg er nedtrappet til februar. Kan det mon holde sig indtil da?
Tak for dit svar
:peace:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Din salvia kan fint holde sig til februar.
Suboxonen vil garanteret dulme salvia-trippet og gøre det mere håndterbart. Det er ihvertfald min erfaring når vi snakker psycs+opioider.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

Har du prøvet at blande det, dgs?
Jeg ville bare så nødigt spilde min første oplevelse. Tror seriøst bare jeg skal sidde alene, og filme det, så jeg ved hvad jeg har lavet heh.
Man vågner jo op nogle min efter, så det kan jo ikk gå helt galt (?) :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Tror ikke man vil få særlig meget ud af at blade de to substanser, udover et virkelig nedern bad trip.
og selv om det kun være 15-30 min så kan det sætte nogle ting igang som du ikke havde regnet med.
Lad vær at blande stoffer, hvis du heller aldrig har prøvet salvia før, synes jeg du skal prøve det uden at være påvirket af andet. jeg føler mig som hardcore inde for slavia, men jeg har ikke engang blandede med andet end hash, og bare der kunne det blive lidt nøjeren.
Pas nu på hvad du laver. jeg synes det ville være at ødelægge ens første salvia trip hvis man tog noget ved siden af

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Tror ikke man vil få særlig meget ud af at blade de to substanser, udover et virkelig nedern bad trip.
og selv om det kun være 15-30 min så kan det sætte nogle ting igang som du ikke havde regnet med.
Lad vær at blande stoffer, hvis du heller aldrig har prøvet salvia før, synes jeg du skal prøve det uden at være påvirket af andet. jeg føler mig som hardcore inde for slavia, men jeg har ikke engang blandede med andet end hash, og bare der kunne det blive lidt nøjeren.
Pas nu på hvad du laver. jeg synes det ville være at ødelægge ens første salvia trip hvis man tog noget ved siden af

//Zh4d0w

Tror du har ret ;) Jeg gemmer det til februar, hvor jeg er trappet ud af suboxone :)
Er man stadig når man kommer til sig selv, efter de min trippet varer?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
lad for guds skyld være med at ryge det til fest nytårsaften ^^

Medlem

Selvom det "kun" er 5x, syntes jeg dog det lyder noget voldsomt at starte ud med at ryge et halv gram.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har aldrig prøvet Salvie, men måske er det godt med en tripsitter så du ikke skal se på din video hvad der osse kan ske..
viewtopic.php?f=31&t=24686&start=860

Medlem

lad for guds skyld være med at ryge det til fest nytårsaften ^^

Nej fy for faen da :shock:
Nu har jeg festet det jeg skulle i min ''tid'', så min nytårsaften, skal foregå stille og roligt...
:)

Medlem

Har aldrig prøvet Salvie, men måske er det godt med en tripsitter så du ikke skal se på din video hvad der osse kan ske..

Jeg ved godt det i bund og grund er tragisk på en måde, men jeg fik seriøst lige et grineflip, helt alene her i stuen, af ham gutten der... Jeg bor altså på 2 sal lol :shock:
Det kan godt være at det er en god ide med en tripsitter. Problemet er bare at jeg ikk stoler nok på nogen af dem jeg kender i min nye by, til at jeg vil gå i trance, og de bare har fuld kontrol over mig og kan sende mig hen til et noia-sted.
Og jeg tror, når man har det sådan, er det måske bedst at gøre alene...

Medlem

Selvom det "kun" er 5x, syntes jeg dog det lyder noget voldsomt at starte ud med at ryge et halv gram.

Har læst mig frem til at det er hvad folk i gennemsnit ryger af det... Ville nu heller ikke stoppe 1 hovede med 0,5g :lol:
Jeg har siddet i en amfkoger og bestilt det. Regnede slet ikk med det ville komme frem 8) Har haft lyst til at udforske det, men vil vide alt hvad der er at vide, før jeg messer noget op, på øverste etage.
:peace:

Medlem

Denne her er også wicked:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JNz9pjq2M#!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
efter trippet kan man godt føle sig en anelse skæv, men det går væk i løbet af en halv time :D

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]