Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa forum :)

Har mange gange brugt denne side til mange nyttige informationer, men sys dog ikke jeg kunne finde noget omkring mit rumlende spørgsmål.

For lidt tid siden fik af vide at den eneste måde man kunne vide hvor god kvalitet rygeren var, var ved at se hvor langtid det brændte og selvf. ved at ryge det, så jeg tog selvf. på staden for have noget at relatere til , og fik følgende resultater

Brug - 0.2g
SkodFraGaden - 45 sek.
90Stalde - 43 sek.
100Stalde - 36 sek.
120Stalde - 40 sek.
130Stalde - 39 sek.

og det der brændte længst tid var det puha jeg fik fra gaden så går ud fra man heller ikke kan det , men kan det virkelig være rigtigt at man på ingen måde ud over at ryge det , kan finde ud af hvor godt det er ?

Hvis der skulle være nogen der ligger inde med en god måde må i MEGET gerne fortælle det (:

(( Sorry hvis mit opslag er lagt ind det forkerte sted ))

//Go' Ryger !

Medlem

Hey Lyseslukker, uden at være den store hashryger/køber er jeg dog faldet over et par kvalitetstests i tidens løb. De fleste er dog kun indikatorer for kvaliteten, det endegyldige svar skal komme fra systematiske, kvantitative tests.

Du nævner selv den nemmeste og mest åbenlyse måde at bestemme kvaliteten af dit hash: at ryge det! Bliver du skæv af små mængder er det tegn på god kvalitet. Derudover kan du vurdere på baggrund af smag/duft af røgen, men dette er mere afhængigt af erfaring og individuelle præferencer. En tung, sødlig smag kan indikere en meget olieholdig hash, hvilket for det meste er det folk ønsker. Selve klumpen bør dufte friskt og grønt (af cannabis). Konsistensen kan svinge meget, fra modellervoks til "plastic", men kan endnu engang kun benyttes som kvalitetsindikator da dette afhænger mere af fremstillingsmetode (og evt. fyldemidler). Hvis det er en "hård" klump, så prøv at varme i håndfladen. Hvis den hurtigt bliver blødere kan det være tegn på udemærket kvalitet.

Lige til sidst, hvis du vil sammenligne to eller flere forskellige klumper så prøv at udføre olietesten. Du tager et lille stykke (ca. 1 mm i diameter) fra hver af klumperne, dog nogenlunde samme størrelse. Herefter placerer du dem på et BRANDSIKKERT underlag, som f.eks. et dobbeltlagt stk. sølvpapir) og fører ild henover dem. Hastigheden hvormed de små stykker begynder at brænde, og mængden af bobler, kan indikere god kvalitet. Derudover kan du se på den lille ring af olie der kommer uden om stykkerne, jo lysere og større ringen er jo bedre kvalitet. Testen er bedst til sammenligning, eftersom der kan mangle et referencepunkt hvis du kun tester én klump.

Husk igen at det kun er indikatorer, the proof of the pie is in the eating... :D

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Kz0EhqEPstQ
rigtig god video til at lære hvordan man tjekker det (kun 5 minutter lang)

Junior medlem

Tak for de informative svar :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
når jeg kvalitets tester laver jeg nol på 1 gram og ser hvad der er tilbage

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Har sagt det så mange gange før, men hvis man er lidt erfaren og har røget sit hash kan man som regel - meget hurtig afgøre om skidtet er værd at ryge. Hvis du ikke kan mærke det, kan man som regel altid afsløre det via lugten.

Mærk på det, lugt på det, og ryg det. Så er du ikke i tvivl! ;)

Medlem

Har sagt det så mange gange før, men hvis man er lidt erfaren og har røget sit hash kan man som regel - meget hurtig afgøre om skidtet er værd at ryge. Hvis du ikke kan mærke det, kan man som regel altid afsløre det via lugten.

Mærk på det, lugt på det, og ryg det. Så er du ikke i tvivl! ;)

Den med at bedømme kvalitet efter hvordan ens hash føles synes jeg ikke rigtig holder mere. Hvad er dine kriterier?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jamen først udseende, er den mørk og blød, lys og hård?
Selvom den er hård og ligner noget tørt stads, kan man lige snuse til den. Har den en kraftig lugt af pot/skunk - så har du nok fået fat i en god pollen ryger.
Hvis den er blød og sort og lugter kraftig, så har du en god slasker.

Hvis du har en blød klump der lugter af ingenting, er du nok blevet røvrendt, og samtidig har du en hård klump du ikke kan lugte, så er du nok også blevet røvrendt.

Jeg er aldrig rendt på noget hash der opfyldte begge kriterier og stadig var dårligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Når jeg køber, tager jeg klumpen og presser en negl ind i siden på den (man kan ikke på en for hård hash ofc, men det meste jeg får hjem har været af den blødere type), og derefter lugter til den. Hvor ydersiden har været mellem mange hænder, rullet sammen osv, er lugten som regel også noget mindre. Indeni klumpen er hashen ikke blevet rørt, og det er her man finder den rigtige lugt, den man får i stuen når man ryger det. Kort sagt, jo kraftigere det lugter af cannabis, jo bedre er det som regel.

Om den er hård eller blød har intet at sige om kvaliteten, man kan cutte hash med alskens ting for at gøre den blødere, og det er som regel her de mindre erfarne falder i. Det er når klumpen lugter af andet end en granskov efter en god gang regn at alarmerne skal bimle. Jeg har bl.a. oplevet en klump der lugtede af cola, self. med efterfølgende skuffelse, men så længe den basale cannabislugt er der, er du nogenlunde sikker på at du har købt det rigtige.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]