Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 08:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: THC i tjære?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har købt en lille plastikbong for nylig, da jeg er begyndt at ryge cannabis en gang i mellem. I dag har jeg stor lyst til at ryge, men jeg har desværre ikke noget tjald liggende. Inde i bongens rør og ved bonghovedet, er der en masse skidt, som jeg gætter på er brændt plantemateriale og tjære. Er der noget THC i det her, og ville det betale sig at ryge det :b?

Medlem

Jeps, men det smager af sur røv

Junior medlem
Brugeravatar

Du er velkommen til at ryge udkrads. Det er usundt såvel som alt røg, og om det kan betale sig, det er op til den individuelle person at bedømme, efter min mening.

Hvad jeg kan fortælle dig er, at det hænder at være hårdere for lungerne at ryge på, end et frisk mix. Du bliver skæv på det, men kvaliteten af din skævert vil afhænge af hashen det er 'lavet' på. Og hvor meget du brugte.

Jeg håber at dette hjalp dig traffe en beslutning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøvede at ryge det. Det var ikke rigtig nogen succes. Smagen var klam, og jeg fik ikke nogen virkning.

Så måtte ud i kulden og forbi dealeren, selvom jeg ikke har råd :D fik heldigvis lidt røg alligevel :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Har selv været der.... man bliver ikke synderlig skæv, og lungerne føles som om man har stået i koncentreret bilos dagen lang...:)

men ja, ellers er der altid den håde måde ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Prøv at læs min gamle tråd her igennem. I en periode hvor jeg røg meget bong og af og til ikke havde råd til røg, prøvede jeg lidt forskellige måder at ryge udkrads, for evt. at finde en forholdsvis nem måde, men også så god som mulig - hvis man nu endelig skulle ryge det en gang i mellem.

Der er forklaret lidt forskellige metoder osv. Kan dog konkludere at det ikke er det værd, med mindre man virkelig er trængene, det begynder at gå en på og der ikke er mulighed for at ryge normal røg.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg sætter min personlige grænse ved udkrads... så vigtigt er det sku heller ikke at blive skæv.
ps. hvis du alligevel vil ryge på det, så undgå for alt i verden at få det på fingrene, du får det aldrig af igen, og som sagt lugter/smager det af sur røv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Beklager, glemte at smide link til min tråd mht. udkrads: viewtopic.php?f=3&t=35069&hilit=rygning+af+udkrads

PS: Hvordan laver jeg linket så der bare står emnets navn?

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læste lige din thread.
Valgte at give udkrads et forsøg til i aftes, fordi jeg er en fattigrøv!

Denne gang fik jeg virkelig skrabet en del ud. Fik stort set alt ud af røret.
Røg det i bongen og denne gang blev jeg virkelig ramt. Så meget at jeg næsten ikke kunne stå op :D det gav en lækker bodyhigh.

Smagen var meget værre end sidst. Fy for fanden, smagte af decideret sur røv
Synes helt sikkert det er det værd, hvis man ingen penge har til hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Enten er du på vej ud i et misbrug, eller også så har du allerede et misbrug og vil ikke erkende det.
Du starter med at skrive at du ryger cannabis en gang i mellem, og alligevel har du købt en bong (bevars.. det kan da retfærdiggøres hvis man har mønt til et rygeinstrument, når man jo "kun" ryger en gang i mellem - som du skriver)
Men det lyder bestemt ikke til at være tilfældet, når du skriver at du faktisk ikke har råd til det, og alligevel smutter forbi dealeren, og for at komme derhen måtte du ud i kulden. Så for mig lyder det til at du er ved at blive fanget i et desideret misbrug af tjald.
Dette kan da kun bakkes op af, at du lavede denne tråd d. 14 januar. Og du nu igen - d. 17 januar har siddet og røget endnu mere udkrads...

Pointen er.. Find dig en anden hobby medmindre at du gerne vil ende med at prioritere tjald over alt andet "nødvendigt", så som mad, regninger osv.. For der ender de fleste, og når du ikke engang kan erkende overfor dig selv at du har et misbrug, så går det bare det stærkere.

Pas på dig selv, der er ingen andre til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahh..Udkrads, lugten af min forspildte ungdom :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Lige min pointe! ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, jeg vil bestemt ikke mene, at jeg er havnet i noget misbrug. Har penge på lommen, men jeg vil bare ikke futte dem af på hash, så derfor prøver jeg at spare så meget som muligt. Og hvorfor ikke genbruge lidt :D?

Men jeg kan sagtens anerkende, at jeg har røget mere, end jeg sikkert burde. Er nybegynder angående cannabis, og jeg prøver de forskellige muligheder af, så jeg har været lidt ivrig med at ryge noget. Jeg har ikke noget misbrug, og det er altså ikke bare noget, jeg siger, men jeg kan da sagtens mærke, at det nemt kan blive en dårlig vane at ryge inden sengetid. Sover ufattelig godt, og jeg vågner uden "tømmermænd" dagen efter. Kedsomhed har helt sikkert også været en af grundene til, at jeg har røget for meget.

Tak for omsorgen i guess, men som det står til nu, så tror jeg næppe, at jeg får et misbrug. Har set hvad det kan gøre ved folk, og jeg vil helst ikke ende som dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]