Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har underet mig lidt over hvordan man kan lave en plade hash?
Altså fra plante, til en plade. hvordan kan det lade sig gøre? :hm:

Titel: Re: hvordan?
Dedikeret medlem

Enten ved at ekstrahere olierne fra planten med et passende opløsningsmiddel og derefter blande det med planterester / inert materiale (fiber) og trykke det til en klump af passende form og vægt (typisk 50 eller 100 gram og 1-2cm høj rektangulær plade)

Den anden metode er at banke krystallerne af planten hvorefter de kan presses sammen til en klump af samme form som beskrevet oven for.

Når du tænker lidt over det, er det ikke meget anderledes end processen fra plante til margarine / planteolie eller lignende. I nogle tilfælde presses olien dog, hvilket ikke rigtigt er muligt med cannabis.

Junior medlem

Prøv at søg på Strain Hunters på youtube. Jeg mener det er deres ekspedition i Marocco hvor man kan se hele processen. :-)

Medlem

Okay så blev jeg da en del klogere. Takker :)
Ja har godt set den ekspedition med strain hunterz hvor de rejser til Indien. Fantastisk film. Man for selv helt lyst til at pakke ryksækken og rejse syd på til de ukende marker :D Faktisk lidt det mit spørgsmål kommer sig af. For der ruller de skuddene mellem hænderne så de næsten er helt brune i håndfladerne. Hvor efter de så presser/vrider med Tommelfingeren så det lidt efter lidt kommer af og bliver til en klump.

Så de plader man ser på fx staden er vel ikke produseret på den måde, hvilket jeg nu også har fået konstateret :) Det ville nok også tage en del tid og være ret så klamt :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Den metode med hænderne er til at lave charas og nej jeg tvivler på at der bliver solgt særlig meget ægte charas på staden, måske der er noget imellem pusherne engang imellem, men ellers tror jeg ikke du finder det...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du vil se hvordan den hash du finder i Danmark bliver lavet (plader af ryste hash) skal du du tjekke Strain Hunters tur til Marokko. Jeg bliver også super misundelig når jeg ser Strain Hunters, de gør hvad jeg drømte om at gøre for 20 år siden.

Medlem

Charas, hmm lyder interessant og luksuriøst på den måde det beskrives. Det må næsten prøves en dag :)

(Bindegal) Jeg vil læne mig tilbage og nyde noget 'Strain Hunters - Marokko'. Men efter min mening er det aldrig for sent at gøre noget man drømmer om :wink:

Medlem
Brugeravatar

først høster du din plante,, du kan fx tage en sort sæk over, og så lade på hænge på hovedt i et halv års tid, gerne lidt længere vis jeg husker rigtigt,,

og så når planterne er knas tøre ryser du dine planter så Pollen falder ned i posen,

og derefter kan du vælge at varme presse det eller koldpresse det,, kold presning er self hvor pollen bliver presset sammen koldt

og varm presning er hvor man fx varmer en plade om og så bag efter presser pladen med den varme plade, altså en jernplade

Dedikeret medlem
Brugeravatar

først høster du din plante,, du kan fx tage en sort sæk over, og så lade på hænge på hovedt i et halv års tid, gerne lidt længere vis jeg husker rigtigt,,

og så når planterne er knas tøre ryser du dine planter så Pollen falder ned i posen,

og derefter kan du vælge at varme presse det eller koldpresse det,, kold presning er self hvor pollen bliver presset sammen koldt

og varm presning er hvor man fx varmer en plade om og så bag efter presser pladen med den varme plade, altså en jernplade

Udover at det ikke er pollen, da det kommer fra han planter og er ikke aktiv (de tager pollen fra han planter i få former for hash) men harpiks fra blomster standen fra hun hamp de ryster og presser, så er du inde på noget af det rigtige :wink:

Medlem
Brugeravatar

åhh jo det Hedder Trichome fra hun planten ^^^ sry my baad

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]