Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 20:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Spyttest.
Junior medlem

http://testdig.dk/information/hvor-laen ... est-10058/

På denne side står der at hash kun kan spores ved spytttest I op til 4 timer efter intagelse. Kan det passe? For et stykke tid siden skrev de på tv2.dk og andre medier at hash ville kunne spores flere dage efter intagelse igennem de der nye narkometre politiet har fået. Narkometer = spyttest, korrekt?

Titel: Re: Spyttest.
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det kommer jo lidt an på måleudstyret. Det politiet bruger i hovedskaden, kan detektere en metabolit, THC-COOH, som egentlig er inaktiv, men som man bliver sigtet for alligevel. Denne metabolit kan detekteres længere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det kommer jo lidt an på måleudstyret. Det politiet bruger i hovedskaden, kan detektere en metabolit, THC-COOH, som egentlig er inaktiv, men som man bliver sigtet for alligevel. Denne metabolit kan detekteres længere

Det er da vidst ikke helt korrekt.. Bagatelgrænsen er bare så lav på "narkometret" at det kan måles i flere dage efter.
Edit: eller bagatelgrænsen i det hele taget, for man skal jo med til blodprøve uanset hvad hvis narkometret eller spyttest viser positiv.
- http://hmi.dk/media/Troels_Thomsen_Beke ... cering.pdf

Citat:
En blodprøve anses alene for at indeholde en aktiv
komponent, hvis måleresultatet overstiger den bagatelgrænse, der i bilag 1 er angivet
for det pågældende euforiserende middel.
§ 3. Hvis en blodprøve indeholder en ubetydelig restmængde af et euforiserende
middel, som er klassificeret som farligt for færdselssikkerheden, men som ikke er
anført i bilag 1, anses blodprøven ikke for at indeholde det pågældende euforiserende
middel.

- Læs selv mere. THC er detn "aktive komponent". THC-syre(THC-COOH) måles derimod i almindelige urinprøver.

Senest rettet af blazR 24 jan 2013 15:13, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Så de 3-4 dages sporingstid som flere medier har skrevet om er rigtig nok? Jeg har det bedst hvis jeg ved hvornår jeg kan køre igen uden frygt for at miste mit kort.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det afhænger hvor meget du ryger.. Men det er nok ikke helt forkert med 3-4 dage vil jeg tro.
Der er noget om at THC er en meget svær størrelse at regne halveringstid på ifht. alkohol f.eks.

Junior medlem

Ryger sjældent, en gang hver 2. måned cirka. Mange tak for svaret, men fuck hvor er det dog irriterende at der ikke er noget præcist svar for hvornår man må sætte sig ind i en bil igen...

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hm der er vist noget, jeg komplet har misforstået så.. Havde bildt mig selv ind, at hele humlen i narkometer-debatten netop var, at det ikke var en aktiv komponent der måltes på, og derfor ikke rigtig gav mening at blive dømt/taget med til blodprøve for.
Hvis det ikke er tilfældet, beklager jeg misforståelsen

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hm der er vist noget, jeg komplet har misforstået så.. Havde bildt mig selv ind, at hele humlen i narkometer-debatten netop var, at det ikke var en aktiv komponent der måltes på, og derfor ikke rigtig gav mening at blive dømt/taget med til blodprøve for.
Hvis det ikke er tilfældet, beklager jeg misforståelsen

Det tror jeg ikke nødvendigvis du har!
Jeg har ledt og ledt, men forgæves forsøgt at finde den side, hvor der står en masse data om Dräger5000´s performance mht. sensitiviteter, specificiteter etc.

Jeg husker dog ganske tydeligt at cut-off værdierne for THC-COOH, CBD og CBN desværre ikke var 0 :(

Hvis I andre finder den pågældende side, det var vist nok Drägers egen, så må I meget gerne sige til!
Jeg tænkte med røven, idet jeg ikke fik taget kopi af data :roll:

Et lille lyspunkt er dog, at hvis man skulle blive offer for en falsk-positiv pga. andre cannabinoider end delta-9-THC, så vil en opfølgende blodprøve frifinde personen!

Må de "ansvarlige" politikere lide en langsom smertefuld død! - ingen opfordring! Bare et ønske!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
THE FOLLOWING EXAMPLES OF DRUGS
AND PHARMACEUTICALS CAN BE
DETECTED WITH DRÄGER DRUGTEST®
5000:
– Amphetamines
– Benzodiazepines
– Delta-9-tetrahydrocannabinol
– Cocaine
– Methamphetamines
– Opiates
– Methadone

- http://www.draeger.com/media/10/08/41/1 ... _en_us.pdf
Edit: THC-COOH nævnes en gang i dette dokument(http://www.draeger.com/media/50/00/00/5 ... t_5000.pdf), men så vidt jeg forstår testes der da ikke for det?

http://edoc.ub.uni-muenchen.de/7252/1/Dierich_Olaf.pdf - Der står også noget i dette tyske dokument, men jeg er ikke så skarp i tysk :P

Medlem

det er fuldstændigt åndssvagt, selv ikke politiet kan give dig et præcist svar. Selvom de med glæde snupper de kørekort hvis du har røget for nylig. så på et tidspunkt en video på youtube hvor en gut ringede til politiet og spurge. De gav ham helt forskellige svar, hvis de da ikke svarede "prøv at ring imorgen" eller "jeg stiller dig lige om til trafikpolitiet" (eller hvad det hedder), som heller ikke havde et kvalificeret svar. Det var alt fra et par timer, til flere uger de mente det kunne spores. Og inden de kom frem til det svar tøvede de ALLE i et par minutter. Han snakkede endda med 5-6 betjente svj. husker

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså folkens... Man bliver jo ikke straffet på baggrund af narkometerets resultat, men de bruger det til at screene for mistanke om brug af stoffer hos føreren. Giver den et positivt udslag, skal du have taget en blodprøve som så bliver analyseret på det sædvanlige laboratorium.
Hele problematikken bunder i en vanvittig lav bagatelgrænse/detektionsgrænse på de klassiske analyseapparater.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]