Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Her den anden dag var jeg forbi det sted, hvor jeg normalt køber min skunk. Her så jeg, de solgte noget, de kalder "butter". Af ren nysgerrighed købte jeg et gram, og nu prøver jeg at eksperimentere med forskellige måder at ryge det på, og jeg tænkte om det ville fungere at klistre noget af det fast på en smøg og så ryge smøgen. For det ville jo være en meget diskret måde at nyde sit stof på. Men er det spild af butter? Tænker på bla. filteret og gløden, som sikkert kan vaporize en del af det væk.
En anden ting, jeg undrede mig over var, om det er normalt at røgen er harsk? Prøvede med en askedækket rist at ryge en lille smule på en bong - jeg blev banke skæv, men til gengæld hostede jeg helt vanvittigt. Har aldrig nogensinde hostet så meget - tror jeg hostede non-stop i næsten 2 minutter, og jeg var først helt færdig med at hoste efter 5. Efterfølgende ville mine lunger pive meget højt - snildt højt nok til at andre kan høre det med det blotte øre.
Har iøvrigt prøvet at søge lidt på siden angående "butter", men kunne kun finde tråde om cannabutter (til madlavning). Det jeg har er for klistret til at være ryst og for lyst til at være nol imo. Det smelter ved varme.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Smør er jo fedt og fedt er super usundt at ryge. Så jeg vil nok droppe det der med at ryge cannabis smør :)

Medlem
Brugeravatar

Smør er jo fedt og fedt er super usundt at ryge. Så jeg vil nok droppe det der med at ryge cannabis smør :)

Det er nok ikke cannabutter ;) Butan udtræk sælges ofte som budder eller butter, og det er jo ganske skadefrit at ryge :)

Havde det været smør, så ja, hold dig væk. Lipider i lungerne og alt det jazz.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er nok ikke cannabutter ;) Butan udtræk sælges ofte som budder eller butter, og det er jo ganske skadefrit at ryge :)

Havde det været smør, så ja, hold dig væk. Lipider i lungerne og alt det jazz.

Min fejl :lol: Da jeg læste ordet ''butter'' kom jeg sån til at tænke på smør :peace:

Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig :)

Dedikeret medlem

Lol grinern selvfølgelig er det ikke hampsmør han snakker om :D kommer jo selvfølgelig helt an på hvad det er trukket på og hvor mange "affaldstoffer" de har fået trukket ud af det. Men jeg tror nu bare at det har været noget super potent noget som du ikke har været vandt til så godt noget sidst derinde og det så nu helt fint ud i konsistens osv.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er ikke hampsmør det kunne jeg have sagt mig selv. kom nok til at tænke lidt for hurtigt :) Men hvad fanden synes selv det er mega sjovt :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
tror normalt det kaldes BHO (buthane honey oil) eller budder, jeg har røget det i bong og i hjemmerullede cigaretter, det er pisse svært at have med at gøre... jeg tog noget ristet tobak og moste det ind i massen indtil det var til at have med at gøre, og så røg det på den måde jeg havde lyst til.
jeg tog et bonghovede med for 250 kr. budder i. jeg har aldrig været så skæv, jeg grinte uafbrudt i et kvarter og så begyndte jeg at se geomestrisk mynstre på alle flader, og folks ansigter og sådan noget. trippy shit, men på en afslappet, high måde. det var ret lækkert.

Moderator
Brugeravatar

Butter, kommer sig af den selvudnævnte 'butter king', som behandlede nol, så det angiveligt opnåede en procent for aktivt materiale op i 90erne. I praksis har jeg set det lavet ved iltet bho så den får en lysere mere mat farve ved at opvarme en nål og rører rundt i nolen. Det skal være en hurtig trækning, da man ellers trækker for meget klorofyl ud, og ikke får den karamel farve det skal have som udgangspunkt. Som jeg ser det er det lidt opreklarmeret god kvalitets nol. Frys det for at gøre det nemmere at håndtere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Korrekt stavemåde er BUDDER - det kommer selvfølgelig af ordet bud=topskud :)
Bare lige for at præcisere, så I ikke googler en masse ubrugeligt smør.

Der er mange måder at håndtere nol/budder på.
Hvis det skal blandes med tobak, så kan et stykke budder eller nol placeres på bladet af en smørekniv, hvorefter kniven varmes op med en lighter forneden(undgå at flammen soder kniven til).
Når klumpen er smeltet, vendes kniven hurtigt ned i tobakken og masserne "spartles" sammen.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har flere gange haft held med at smøre lidt på ydersiden af en cigaret, det har virket fint, men nok ikke den mest økonomiske måde at ryge det på. Grunden til at du hostede sådan kan måske have været fordi du inhalerede asken også? Det er i hvert fald ikke det fedeste at få ned i lungerne :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Skunkryst kan efter min erfaring flå din hals i smadder hvis du ryger det rent. Jeg har aldrig røget budder, men måske er det noget hen ad samme boldgade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]