Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 10:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg har kun røget meget få gange før.
Havde en dårlig oplevelse med noget bubblegum skunk for lidt tid siden hvor jeg også havde drukket en del inden.

Her er mine spørgsmål:
Tror i jeg kan ryge skunk igen uden at den dårlige oplevelse tidligere vil påvirke min high? Eller skal jeg ryge noget pot eller hash? eller evt. bare noget mildere skunk? Kan i nævne nogle navne på nogle sorter, i tror ville være godt? Det må forresten gerne være noget man kan få griner på af, men samtidigt noget der ikke er alt for stærkt.

Ser frem til nogle svar! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
pot/white widow

din oplevelse kan godt påvirke dit næste skunk trip, hvis du bilder dig selv ind at det er et problem.. ellers er det ikke "farligere" end hash og pot.

Junior medlem

At du havde drukket en del inden har helt sikkert haft en indflydelse på udfaldet. Vil til hver en tid anbefale at drikke EFTER man har røget, da man ellers kan blive helt uforventet ramt og sløv/tung ISÆR hvis man ikke er vant til det. Så prøv at holde alkoholen ude denne gang, og så ellers tage nogle væs og giv det 5-10 minutter, og se hvordan du har det. Godt selskab er altid en kæmpe bonus.

Junior medlem

Har bestemt ikke tænkt mig at drikke det mindste inden en anden gang :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En mild og dejlig skunk (hvis den ellers er passet og plejet ordentligt) er den næsten rene sativa sort Power Flower. Den er mild, smager dejligt sødt og så kan du foretage dig småopgaver uden at stene dagen væk på den :D

Syng med på noget musik næste gang du ryger - det plejer at virke for mig, hvis jeg pludeslig begynder at stresse af et eller andet under en joint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
pot/white widow

Den hvide enke som jeg har røget på det sidste, har været meget potent. Pas på :)

Junior medlem

Men må også gerne være noget man får det grinern af.. har tænkt mig at gå på McD med en ven og chille.. og så ellers bare hænge ud hjemme ved ham evt. se noget tv. Noget godt skunk til det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nååårh du mener så'n en McDgrinerhængerchillertvskunk... og så hos en ven. Nej der findes desværre ingen sorter, der kan give dig grineren på så :(

Junior medlem

Så må grineren undlades :) gode sorter til sådan en dag? :D

Junior medlem

Så må grineren undlades :) gode sorter til sådan en dag? :D

Du skal have noget Skunk du bliver høj af, dvs En Sativa domineret.
Mine grineflip plejer at komme når jeg sidder med en god ven/venner og ryger noget jeg bliver høj af, så får fantasien bare frit løb og så slynger vi et eller andet ud der er sjovt.

Jeg har altid fået mest griner på af pot/skunk

Senest rettet af Dr. Greenthumb 28 feb 2013 02:22, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En griner har ikke noget med at gøre, hvilken sort du ryger. Det lyder ikke om om, du har puffet så mange gange, så spørg efter sativaprægede skunksorter, hvis du abslout vil kaste dig ud i skunk igen. Hvis du kan få fingrene i noget pot, så er det da helt klart at foretrække! Hash ved jeg ikke så meget om.
Undgå for Jesu skyld, at drikke alkohol samtidig. Alkohol er gift :evil:

Junior medlem

Er bare en smule bange for at jeg får de deprimerende tanker igen, som rent faktisk endte med at udvikle sig til et badtrip. Er i tvivl om den episode vil påvirke mig hvis jeg ryger skunk igen.. men sammentidigt vil jeg heller ikke bare sidde og stene og nærmest være ved at falde i søvn :/. Den dårlige oplevelse var dog måske kun på grund af alkoholen.

Er der forresten en stor forskel på pot og skunk?

Junior medlem

Clear dine tanker inden, det er ikke godt at gå ind i et "Trip" (Hvis man kan kalde det, det) med frygt for det ender dårligt.
Skunk er stærkere end pot, så måske ville det være en god idé at starte mildt ud med pot? eller lave en meget mild skunk joint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er kæmpe forskel på pot og skunk. Søg lidt i cannbisforummet herinde, så vil du finde alle svar omkring forskellige cannabissorter.
Jeg har personligt haft mange badtrips under en ryger. Placeboeffekten er alarmerende høj, når man ryger. Derfor kan man bilde sig selv alle mulige ting ind, når man er skæv.
Ligesom når man indtager andre hallucinugener er Set & Setting vigtig. Hav et godt mindSet, når du beslutter dig for at ryge. Hvis du har problemer med et eller andet (skole, arbejde, kæreste, forældre osv), så hold dig fra alt det, som påvirker din sindstilstand inkl. alkohol. Dit mindSet kan blive en stærk indikator for din basker. Setting er næsten lige så vigtig og handler blot om, hvordan dine omgivelser er, når du skal puffe. Lækker musik i et hyggeligt værelse med nogle gode venner eller en solskinsdag i skoven rammer sjældent ved siden af.

Hvor gammel er du forresten?

Medlem

unge ryger, tag ikke din førstegangs oplevelse tungt. :)
Det var med 99,8% sikkerhed "bare" fordi du havde drukket, som de andre her i forummet også påpeger.

Hvis du ikke skal drikke næste gang inden du ryger, så kan du tage det HELT roligt, du kan godt drikke efter, men vær nu lidt varsom. :) (hvorfor også drikke, når man skal nyde sine første skæverter ;-) )

et godt tip fra mig til dig, er hvis du skal ryge med en kammerat, så gør det udenfor. (gerne når mørket så småt falder på), det havde jeg en SUPER oplevelse med, som min første gang for 5 år siden. vi sad ude på en bænk mig og 1 kammerat, og røg en pind med o.8 i. ingen af os kunne rigtig mærke den lige imens vi røg den (vi havde begge lige rognet godt igennem). men lige så snart vi begundte og rejse os, og skulle ned på stranden, kom virkningen. og TRO mig. den er UFORGLEMMELIG de første gange :D det er svært at beskrive, men alt bliver bare MEGET sjovere, de ting man rogner, smager bare 800x bedre, og fyrværkeri/krudt, og musik og sådanne ting bliver også meget mere underholdende !
- kører du scooter, så sæt dig op på den, og bild dig selv ind du er racerkører, det er PISSE sjovt og kører scooter når man er skæv de første gange. (PAS PÅ ANDRE, på daværende tidspunkt havde jeg kørt motocross i 10år, så vidste godt hvordan man kørte ansvarligt) :-) ENJOY!

og hva kommer til "urter" pot og skunk, der vil jeg sige du ikke kan stole på hvad folk siger, ser budded godt krystalliseret ud, så er det sikkert fint. :) vil ikke mene der findes nogle topskud man dør af :P
Hashen gør dig mere afslapped/klasket, så man ikke rigtig magter at lave noget. :) og den kan godt klaske igennem, hvis man ikke lige er forberedt. :) ikke noget du skal være bekymret for, fordi hvis bare man er i godt humør, og tænker rationelt, så VED man der ikke sker noget. :) du falder HØJST i søvn
(hold dog en spand i nærheden, hvis i er indenfor, og vil forsøge jer med bongen)

-Doserings messigt, vil jeg sige:

Hash - mellem 0.3-0.8 til 1 smøg, og mellem 1-1½+ hvis det er 2 smøger.

Grønt - i kan ryge det rent hvis i lyster, men der kan også SAGTENS blandes op, det fortrækker jeg, OGSÅ selvom jeg har meget, og ikk behøver spare. :P jeg plejer ikke være så præcis, 25%smøg og 75%grønt. så plejer de at være fine, lav måske din/jeres lidt mildere, men vil nu ikke mene det et MUST. :)

Håber i kunne bruge mine LAAANGE besked til noget, er selv godt ramt, så ville lige skrive en laaang besked :P

HÅBER i/du får en GOD oplevelse. (det gør du/i ihvertfald hvis i gør som overstående :P )
Skriv endlig tilbage hvordan det var. lav evt en rapport.

Mvh Røgetskinke.

(PS. HUSK FRÅDER, det vil i satanedme ikke fortryde! ;-) )

Junior medlem

Tak for rådene :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]