Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 16:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skunk
Medlem

Hey folkens,
Jeg har lige købt mig 1,5g skunk.
Har ret meget kontakt med min dealer personligt, og han siger at det er noget af det bedste man kan få i Danmark. Det lugter virkelig stærkt osv osv. Alt i alt dejlig røg. Men vil høre, hvordan synes i det er bedst at ryge skunk? Og hvad vil det sige at det er 40/60 Sativa/Indica. Altså er det 40% Sativa? Men hvor stor er forskellen på at ryge skunk og hash egentlig? Da jeg kun har prøvet hash. Se et billede af fangsten neden for.
Billede

Titel: Re: Skunk
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej! Skunk er fantastisk, og du ser da også ud til at have fået fat i nogle gode sager! :P
40/60 Sativa/Indica betyder rigtigt nok at det er 40% sativa og 60% indica. Man siger at sativa giver dig en "høj" rus. Det meste skunk er så vidt jeg ved sativa-domineret. Indica giver dig en mere "tung" rus. Hash er tit indica, og derfor kan man sige at hash giver dig en mere stenet og dybere rus end skunk. Det er i hvert fald min erfaring - hæng mig ikke op på noget!!

Desuden bliver du skævere af skunk fordi der er et højere thc-procent i. 30/70 skunk/tobak, er for mig et fint mix til en joint. Bare pas på første gang du ryger skunk, man kan nemt få for meget af det gode (taler af erfaring).

Medlem

Ja jeg føler også altid når jeg ryger hash at det er meget stenet. Min dealer siger også at det ikke er nemt at få Sativa hash uden for Staden. Men ja, ryger altid med måde efter at have prøvet at blive for skæv. Men hvordan er det muligt at det er 2 forskellige? Er det ikke planten der er en Sativa plante? Eller kan de være begge eller hvordan?

Medlem
Brugeravatar

Det er jo gennem avl at du får blandingen.
Sativa og Indica kan bestøve hinanden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det ser sgu lækkert ud det. Får løn på fredag... skal ryge så fucking meget efter en pause på 1½ uge :D

Medlem

Haha 1½ er lang tid hva? Nu er der stadig nogle i blandt jer som ikke ryge dagligt ;) Har røget lidt for meget på det sidste, så nu holder jeg en lille pause, hvis jeg kan mens jeg har dette liggende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er så på dag 2 uden røg... :-) No problem. Gør det kun for at blive ekstra skæv i weekenden... :-D

Medlem

Hej! Skunk er fantastisk, og du ser da også ud til at have fået fat i nogle gode sager! :P
40/60 Sativa/Indica betyder rigtigt nok at det er 40% sativa og 60% indica. Man siger at sativa giver dig en "høj" rus. Det meste skunk er så vidt jeg ved sativa-domineret. Indica giver dig en mere "tung" rus. Hash er tit indica, og derfor kan man sige at hash giver dig en mere stenet og dybere rus end skunk. Det er i hvert fald min erfaring - hæng mig ikke op på noget!!

Desuden bliver du skævere af skunk fordi der er et højere thc-procent i. 30/70 skunk/tobak, er for mig et fint mix til en joint. Bare pas på første gang du ryger skunk, man kan nemt få for meget af det gode (taler af erfaring).

Det meste skunk er indica domineret, hash kan lige så tit være sativa som det kan være indica, Cannabinol og Cannabidol der giver den høje rus bliver stort set soteret fra i hash som kommer fra skunk, der er 4-26% THC i skunk og 70-99% i hash, 30/70 burde smage forfærdelig meget af tobak. :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

70-99% thc i hash? nej.

Medlem

Wat. Tænkte lige præcis det samme som Krimse. Det er godt nok noget BS.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvordan jeg bedst kan lide at ryge skunk:

Tag et skærebræt og en skarp kniv, fyr noget tobak (gerne Manitou) og noget skunk på brættet, hak det sammen lige som når du hakker krydderurter.
Til sidst sliders du blanding op på knivbladet og fyrer det i en joint.

Synes det smager bedst på den måde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
haha ja bullshit med 70-99% thc i hash, tror vidst at amber ice (det stærkeste thc produkt der findes) er på 98% thc.
20% thc er rigtigt RIGTIGT meget for et ikke-forædlet cannabis produkt (skunk/hash).

rist din smøg godt og brug så lidt af den som muligt (efter min mening smager og ryger jointen bedre med tobak i, men brug en halv hvis du kan slippe afsted med det). ja hak eller grind dit skunk så fint som muligt (uden at overdrive) og mix, rul op og... jah tænd den :p

skunk føles mindre i kroppen og mere i hovedet, jeg ryger altid skunk eller pot (svag skunk, kan man sige) når jeg er til fest, det er skide fedt at være high uden at være skæv.

Medlem

Ja det skal også bruges til en fest. Så det er nok også det ideelle.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Det meste skunk er indica domineret, hash kan lige så tit være sativa som det kan være indica, Cannabinol og Cannabidol der giver den høje rus bliver stort set soteret fra i hash som kommer fra skunk, der er 4-26% THC i skunk og 70-99% i hash, 30/70 burde smage forfærdelig meget af tobak. :joint:

Det var godt noget vås.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Kiwi, læs lige op på især THC og CBD igen... Det er THC man bliver "høj" af og CBD'en der modvirker denne effekt.
Svjh er CBN ikke udforsket særligt meget og virker i mine øjne mere eller mindre uvæsentligt

Her står lidt godt og spændende om CBD og THC fra MAPS: http://www.maps.org/media/view/is_cbd_t ... nal_canna/

On topic; Skunk er lækkert hvis man kan li' det :) Jeg bryder mig personligt ikke så meget om det grønne, både pga. virkningen og smagen. Og sikkert også fordi jeg er "vokset op" med hash :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bryder mig heller ikke synderligt meget om skunk rent, men blandet med hash... wow, det er fantastisk :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]