Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: KAFFE
Medlem
Brugeravatar

Hej psy

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige board, men nu prøver jeg. Kaffe er jo en plante, og jeg mener nogle sufi-sekter bruger det som en slags visionært sakramente.

Hver gang jeg drikker kaffe, reagerer min mave ret kraftigt på det. Jeg får noget kvalme og det føles som om min mave "vender sig" og kommer på arbejde. Jeg drikker kun kaffe et par gange om ugen, når jeg er træt om morgenen og ikke kan følge ordentlig med i undervisningen.

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at få svar på. Skyldes mine mave-onder koffeinen eller andre stoffer i kaffen? Er der overhovedet andre alkaloider eller psykoaktive stoffer i kaffe end koffein? Har I oplevet noget af det samme? Går det væk hvis man drikker kaffe hver dag?

Titel: Re: KAFFE
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
har hørt noget om at 99% af alt kaffe er inficeret af mug.

http://www.bulletproofexec.com/why-bad- ... -you-weak/

Citat:
studies on coffee and health don’t control for processing methods or the source of the beans. This means the coffee beans are almost always contaminated with mycotoxins. Mycotoxins are damaging compounds created by molds which grow on coffee beans (among other things). These compounds cause all sorts of health problems like cardiomyopathy, cancer, hypertension, kidney disease, and even brain damage. They also make your coffee taste bitter, like it needs sugar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:shock:

Dedikeret medlem

Det er nok koffeinen i kombination med din kost der volder problemer. Koffein (og dets metabolitter) virker irriterende på tarm og blære, hvorfor mere vand 'sendes' disse steder hen. Mere vand i tarmen kunne klart være årsagen til det ubehag de oplever.
Det er vel heller ikke uden grund at et gammeldags middel mod forstoppelse var/er et par kopper stærk sort kaffe. :)

Medlem
Brugeravatar

Interessant læsning.... men det kommer fra nogen, som selv producerer kaffe, så jeg ved ikke, hvor pålideligt det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Interessant læsning.... men det kommer fra nogen, som selv producerer kaffe, så jeg ved ikke, hvor pålideligt det :)

Det gør det, det var dog også det eneste jeg lige kunne finde om det, så hvor pålideligt det er - i dno.

Læs evt her, han nævner de samme problemer med ondt i maven, men ikke efter han har drukket "bulletproof"
http://paleohacks.com/questions/99543/b ... z2MKJNfoGM

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes godt, at kaffe kan give lidt sur mave (og det anbefales jo generelt ikke til folk der har probemer med mavesyren), men det er nu ikke noget jeg oplever, hvis jeg indtager ren koffein. Har du prøvet at tage ren koffein? Eller reagerer du måske på samme måde hvis du drikker et par energidrikke?

Medlem
Brugeravatar

Nej, ved nærmere eftertanke har jeg faktisk aldrig oplevet det med energidrikke eller guarana-ekstrakt. Jeg tror jeg har prøvet ren koffein en enkelt gang og der var heller ikke noget ubehag. Der kan vel være alt muligt ud over koffein i kaffen.

Citat:
Coffee also contains the monoamine oxidase inhibitors β-carboline and harmane, which may contribute to its psychoactivity
(Wikipedia)

Så der er åbenbart en MAOi i kaffe. Så kan kaffe vel intensificere virkningen af visse tryptaminer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Så der er åbenbart en MAOi i kaffe. Så kan kaffe vel intensificere virkningen af visse tryptaminer?

Jeg tvivler stærkt. Tobak og kakao f.eks indeholder også betacarboliner(MAOi's), men ikke nok til at få DMT til at virke oralt svj har læst mig frem til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]