Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: POT vs HASH
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hey derude!

Jeg har røget pot nogle gange her de sidste par måneder, første gang var sidste skoledag. Har set utallige dokumentarfilm omkring hvorvidt pot var farligt eller ej. Jeg røg kun pot efter at jeg havde fået samme resultat af alle e film jeg havde set, at det ikke var skadeligt... OVERHOVEDET.

Nu sidder jeg så her, og overvejer at prøve og ryge hashish, men min ven er ikke frisk på den, han vil kun ryge pot. Jeg har dog intet imod at ryge hashish, men skal indsamle lidt viden ret så hurtigt her. Er hash skadeligt i mængder der vil ligne at ryge det et par gange om måneden? Og hvor meget vil I anbefale at jeg røg første gang med hashish?

Tak på forhånd, sidder i en dejlig rus fra pot.. Historietimerne bliver en del mere spændende på den måde!

God ryger gutter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hashish er fint at ryge, jeg synes dog ofte, at hash er mere potent end pot, hvorfor man ikke behøver at bruge samme mængde overhovedet. Prøv at start med 0,150mg eller sådan noget deromkring, og sug stille og roligt.

Og det er ikke mere skadeligt end pot, så længe det ikke går udover din uddannelse, dit sociale liv, sport etc.

Og jeg kan virkelig ikke anbefale at ryge i skolen. På længere sigt end en enkelt time eller to glemmer man no shit det meste.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg lærer bedst påvirket af marihuana. Synes at faget bliver mere spændende, og koncentrerer mig mere om hvad jeg skal. Dette er den eneste grund til dette. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det vil bide dig så fantastisk hårdt i røven på lang sigt.

Inb4 de forargede rygere der siger, at man kan gøre alt og lære ligeså godt selvom man ryger hver dag i skolen, for sådan er det ikke.
Har du ingen fantasi? Historietimerne var det fedeste, fordi fantasien gjorde at jeg i hvert fald levede mig ornlig meget ind i hvad end emne det nu måtte være. Why you need weed for that?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Junior medlem
Brugeravatar

Need weed because I can't sit still in long periods of time. Det hjælper mig med at koncentrere mig :)
Sorry at det ikke er som du måske havde forestillet dig, men jeg føler mig bedst tilfreds med indlæring på den måde.

PS det var jo ikke det mit indlæg var omkring, men omkring det spørgsmål jeg stillede. :)

God dag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Need weed because I can't sit still in long periods of time. Det hjælper mig med at koncentrere mig :)
Sorry at det ikke er som du måske havde forestillet dig, men jeg føler mig bedst tilfreds med indlæring på den måde.

PS det var jo ikke det mit indlæg var omkring, men omkring det spørgsmål jeg stillede. :)

God dag!

hvor gammel er du om man må spørge?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God dag!

Det ved jeg godt, men vil du have jeg skal svare: "jaja, ryg så tosset du vil. Ligegyldigt om du går i folkeskole/gymnasium/universitet eller andet, så er det totalt forsvarligt".

Det er sku meget sundt med en løftet pegefinger, specielt fordi du siger, at du ikke kan sidde stille uden. Det kan man altså godt, hvis man øver sig (inb4 en citerer mig).

Junior medlem
Brugeravatar

Er 17 år, går på STX, og gik ud af folkeskolen med et gennemsnit på 10. Så kom nu bare med jeres hate.
Jeg stillede jer et simpelt spørgsmål som jeg endnu ikke har fået svar på, hvilket jeg stadig ønsker.
Undskyld at jeg gør hvad jeg kan for at koncentrere mig, men det virker for mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har svaret på dit spørgsmål, hvis det stadig er det fra dit første indlæg i tråden. :)
Du lyder rigtig teenage, slap nu af - det jeg mener med mine indlæg er, at selvmedicinering sjældent er vejen frem, og når tolerancen stiger med cannabis osv., så kan det være der lige pludselig skal ryges oftere og oftere før skolen bliver interessant/du kan sidde stille, og af hvad jeg selv har erfaret samt hvad jeg så i mine venner der røg hver dag i gymnasiet, så har det altså sine konsekvenser.

Som sagt: hash er fint et par gange om måneden, det er oftest mere potent end pot, hvorfor du nok også vil blive mere slasket/skæv. Og 150mg og én ristet cigaret burde været fint. Jeg ville dog starte med at ryge halvdelen af pinden og så lige vente en 10 minutters tid, for at se om du ikke bliver skæv nok af det.

Junior medlem
Brugeravatar

Undskyld, kommer ikke udenom at jeg stadig er et lille barn, så nogle gange ryger det ud af mig!
Men tak for svaret.

Jeg ryger kun pot lige nu grundet at jeg får nogle piller mod akne som er ret farlige hvis jeg tager andre former for medicin samme tid. Ellers får jeg nogle beroligende piller der hjælper, dette er grunden! :)

Hav en super dag.

Medlem

du har vist ikke læst ordenligt op på emnet, det stof som man gerne ville have af sit Pot/hash/skunk kald det hvad du ville hedder tetra-hydro-cannabinol, forkortet= THC. Der er ikke noget mere usundt i hash end pot så det ville være fuldstændig lige meget om du bruger pot eller hash eller skunk men mange har den samme erfering som mig selv at hash giver en mere steneren rus hvor pot og skunk giver en mere frisk rus

Medlem

og hvis du læser lidt i bagsidens medalije ville du også finde ud af at selv medicinering ikke holder i længden den lykker og afslappet hed du fæler er kun lånt og du skal betale tilbage med rante på et tidspunkt

Junior medlem
Brugeravatar

theweedsmoker: ved det godt, det er også kun midlertidigt.. Jeg har 2 uger endnu tilbage på det medicin der gør at jeg ikke må tage andre piller samtidigt. Derefter er det slut med pot i skolen :)

Og tak for svaret!

Medlem

Det er fuldstændigt ligegyldigt om du ryger pot eller hash mens du får den anden medicin,har aldig hørt om at cannabis skulle have nogen forstærkende virkninger på nogen slags medicin.Udover det så lyder du som en idiotisk teenager hvilket du jo også er,det hjælper dig ikke en skid at ryge mens du får undervisning i skolen.

Til dit spørgsmål om det er farligt at ryge hash et par gange om måneden,det er ikke farligere end at ryge pot et par gange om måneden.

Medlem

Det er fuldstændigt ligegyldigt om du ryger pot eller hash mens du får den anden medicin,har aldig hørt om at cannabis skulle have nogen forstærkende virkninger på nogen slags medicin.Udover det så lyder du som en idiotisk teenager hvilket du jo også er,det hjælper dig ikke en skid at ryge mens du får undervisning i skolen.

Til dit spørgsmål om det er farligt at ryge hash et par gange om måneden,det er ikke farligere end at ryge pot et par gange om måneden.

Idioten her må være ham der hidsede sig op :roll:

Medlem

Overhovedet ikke ophidset,knægten fortjener bare et ærligt svar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan da snakke ordentligt i det mindste.

Medlem

Er 17 år, går på STX, og gik ud af folkeskolen med et gennemsnit på 10. Så kom nu bare med jeres hate.
Jeg stillede jer et simpelt spørgsmål som jeg endnu ikke har fået svar på, hvilket jeg stadig ønsker.
Undskyld at jeg gør hvad jeg kan for at koncentrere mig, men det virker for mig.

Haha, lyder nøjagtig som mig i 1.G. Jeg havde samme gennemsnit, men det ændrede sig på gymnasiet, fordi jeg bare stenede for meget.
Kunne jeg gå tilbage til 1.G var jeg ikke startet med at ryge cannabis.

Om det er pot eller hash er lidt ligegyldigt, det handler mest om proportionerne hvori du ryger. Dog bliver man mere sumpet af hash.

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, jeg giver dig ret, jeg er en idiotisk teenager. Men spørg _ALLE_ herinde, tror du helst at folk vil have at jeg tog en streg i weekenden af enten amf, coke, en sprøjte hero, eller noget ketamin, eller at ryge en pind for at kunne koncentrere mig midlertidigt i skolen? Har aldrig rørt hårde stoffer, og det har jeg ingen intentioner om. Er blevet tilbudt det adskillige gange, men jeg er stærk nok til at sige fra.

Lige den med den idiotiske teenager, kan godt være at jeg er det, men jeg har en fremtid her. Selvom jeg lige skal gå 3 år i gymnasiet, så når jeg kommer ud har jeg en læreplads som fotograf (mit drømmejob). Så jeg ved hvad jeg vil, men alligevel vælger jeg at tage min gymnasielle uddannelse for at åbne en masse døre hvis jeg _IKKE_ vil være fotograf hele livet.

God dag herfra, og godmorgen :)

Medlem

Er glad for du ikke så nærtagende som visse andre er det,selvom det slet ikke handlede om dem :)

Tror ikke der nogen der har noget imod du ryger en pind ind i mellem,det er mere det at du vælger at være påvirket mens du modtager undervisning der er problemet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]