Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 23:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hashpsykose?
Junior medlem
Brugeravatar

jeg købte ca. 1.6 g hash for to uger siden. Det var meningen var at jeg og nogle venner skulle bruge det til en fest som først var til 2 uger senere, det vil sige denne weekend. Vi blev alle enige om at vi skulle tage en lille "smagsprøve" for at se hvad det var for nogle sager vi havde fået fat på. Det endte så med at vi tog smagsprøver hver anden dag, så der gik mindre end en uge før den klump var væk. Jeg begyndte at være fuldstændig smadret i skole, selv om jeg som fantastisk. Men efter en 3 dage hvor jeg ikke havde røget, følte jeg selv at jeg kom på rette spor, begyndte jeg at høre lyde da jeg prøvede at ligge mig til at sove. Det var meget urealistiske lyde, det lød som om der var noget tungt der hurtig fløj forbi mig. Det skete så to gange i løbet af natten, men tredeje gang begyndte jeg at høre melodier og trommer spille oven på hinanden. Så har der også været mange gangen i løbet af den uge, hvor jeg har været i tvivl om hvad jeg hørte var noget i mit hovede eller om det var virkelig. Jeg endte så med at købe dobbelt så meget som sidste gang og så fik jeg fortalt det skulle gerne være bedre end det jeg fik sidste gang. Den klump røg jeg og ca. fem andre af mine venner til den fest vi rigtigt skulle have røget den klump vi havde sidst. To dage efter festen sad jeg i mit rum og der var helt stille, hvor jeg pludseligt hørte fugle kvidre og det var sent på aftenen og vinduet var lukket. Så jeg har været bange for om jeg måske har fået en hashpsykose.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det lyder mærkeligt! men ved ikke om jeg vil sige det lyder som en hashpsykose... det plejer mere at have en følelse af at "verden er meget lille" eller at man "er i en osteklokke".
ud over dine auditive oplevelser, har du så følt nogen ændring af dig selv? - måske lidt sløvhed og nedsat koncentration på grund af hashen, det er meget normalt hos nye brugere.. men noget ud over det? - hallucinationer før du falder i søvn, dårligt humør, eller andre større ændringer?
jeg ville sku nok stoppe med at ryge, i hvert fald en uge eller to, og først prøve igen når du ikke har oplevet de auditive hallucinationer i lang tid. - det kunne godt være starten på noget ubehageligt, og SÅ godt er hash heller ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
^^ +1

Hvor gammel er du hvis man må spørge?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er 18 og har røget en stykke tid bare ikke ligeså meget som jeg har gjort i denne periode, og ja jeg har følt mig meget træt i den periode det her skete. Men det skete kun når jeg IKKE var træt og sløv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
"Et stykke tid" er et vidt begreb :P

Dengang jeg var ny indenfor det med at ryge hash, har jeg også oplevet at høre ting som ikke var der, og sågar set ting i skyggerne osv osv..

Det jeg gjorde, var at jeg tog en pause fra det, fandt ud af om der var noget i mine omgivelser, som hjalp til udløsningen af de syner. Set & setting har meget at sige, selv for sådan et stof som hash.

Junior medlem
Brugeravatar

når jeg siger et stykke tid, mener jeg næsten to år. Men det var også kun noget jeg gjorde når der var nogle havde noget med til fester.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg kommer nogle gange rigtigt langt ud når jeg ryger hash (på bong), hvor jeg også kan høre "summe lyde" eller hvad man skal kalde det, men aldrig reelle hallucinationer. hvis du synes der sker noget unaturligt, så undersøg det - for det er det mest sobre du kan tage dig til... hvis der ikke er noget finder du ud af det, og ellers så finder du ud af at din psyke bare har spillet dig et puds.

det har ingen indflydelse på hvornår du er træt og sløv osv. min erfaring er at når jeg lige er vågnet/gået i seng, eller er træt/ikke har spist nok, så er jeg mest modtagelig overfor "mind fuck" eller hvad vi skal kalde det.
vent med at ryge en uge eller 2, jeg kan ikke forestille mig det bliver ved. og med hensyn til sløvheden, så burde du være oven på om 2-4 dage. - det skal sku nok gå, så længe du stadig har din sunde fornuft, og du ikke har rørt andet end hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er mange på psy som gerne vil diagnosticeres med hashpsykose, problemet er bare, at ingen herinde fra kan give dig et reelt svar på, om du har fået hashpsykose eller ej.

Derudover synes jeg, at det ligner et tegn på overdosering. Du har simpelthen røget for meget og i for lang tid, og jeg har selv oplevet lignende situationer, dog lyder de til at være mildere, nogle få gange jeg har røget rigtig meget.
Og nu er du også stadig forholdsvis ung, din hjerne er i hvert fald stadige i rivende udvikling, hvorfor jeg tror en konstant påvirkning af cannabis kan lege rigtig meget med din psyke, måske endda hormonelle balance? (Kunne være spændende hvis nogen vidste noget om sidstnævnte).

Mit råd er simpelthen at ryge mindre, få nogle andre ting at gå op, motion har altid virket for mig, og så at prøve at jagte piger/drenge. Eventuelt game det væk i DotA eller noget, selvom en hobby der inkluderer motion er at foretrække (læs: sport).

Men i hvert fald mindre røg, langt mindre, brug din energi på andre ting, og husk at hashen er der også om 5, 10, 30, 100 år.
Det er altså også fedt at være ædru, specielt når man er ung (mest når man er barn). Jeg er i hvert fald rigtig glad for, at jeg ikke røg dagligt før jeg blev 21, og nød det både ædru og påvirkede liv til tider da jeg var mindre.
Det er langt fra alle der kan klare at ryge hver dag, og samtidig have en uovertruffen skarphed.. Der er ædru altså at foretrukke.

Vælg med hjernen og med hjertet og tænk langsigtet. Du er stadig ung og har hele livet foran dig.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

:whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]