Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hej gutter! :)

Jeg har fået fat i nogle flere Lop. W., men efter at have suset lidt rundt på www synes jeg måske allesammen ser lidt flade og kedelige ud.
Nu frygter jeg så at det måske er fordi de er ved at kradse af? De ser lidt indsunken ud, synes jeg, og det virker også som om der er en lidt blegere grøn nedenunder skuddene og lidt rundt omkring kanterne.
De 4 der er i potte har jeg lige modtaget i dag, den potteløse er fra i onsdags og den har lagt i en kasse siden jeg tog potten af den i fredags. De er/har vist været en anelse klemte dernede.

Hvordan ville I foreslå jeg skal bære mig ad med dem her? Ud af potten og håb på det bedste?
Og hvad med de skud der er derpå, hvis planterne overlever, kan de skud så godt sidde der uden at ødelægge noget? :?

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem

Pot dem om og sørg for at se efter at rødderne har det godt og ikke er unormalt bløde (mug/svamp). Hvis de er nykøbte er det nok meget usandsynligt at der er noget galt med dem, men det er godt at kontrollere for at være sikker, samt fjerne så meget af det gamle jord fra roden. (en stiv tandbørste kan anbefales.)

Efter de er pottet om så vand dem ved at sætte potterne i vand der er dybt nok til at nå op til 1-2 cm under stedet hvor roden bliver til plante / jord overfladens niveau. De kan stå et par minutter i vandet og efterfølgende blive stillet et lyst sted, men nok ikke direkte sol de(n) første uge(r). De ser lidt medtagne ud men de ligner slet ikke som noget der er i fare for at dø. :)

Som sagt, meget hårdfør planter. Når jeg tager stiklinger af dem lader jeg dem som regel ligge et sted i skygge i omkring en måned, indtil de har healet såret og dannet et par små nye rødder. Der skal virkeligt meget til at dræbe dem, selv uden roden.

Som du kan se her, kommer næsten alle lophophorae til at blive store klynger af skud, hvis ikke man griber ind. Jeg tror kun det kan svare sig at skære skuddene af, hvis det er fordi man ønsker flere planter. Selvom et skud måske skygger lidt, vil det stadig bidrage et meget større areal til fotosyntese end det skygger for.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]