Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg har lige et spørgsmål ang. hvor meget tjald man sådan ca. kan ryge på en aften uden det går helt galt med en overdosis el. lign. Jeg har prøvet at ryge tjald 3 gange før, hvor det var sådan, at jeg og en ven delte en hel joint.
Jeg ved godt man selvfølgelig ikke kan sige præcis hvor meget hver enkelte person kan tåle, men hvormeget vil i tro man som nybegynder normalt kan klare? Altså hvor mange gram ca.?
Det skal lige siges, at jeg har røget cigaretter fast i et halvt årstid og er 16 år (hvis alder gør nogen forskel).

Håber i vil svare på mit spørgsmål hurtigst muligt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Så længe du holder dig under et par kilo hvert kvarter, så skal du nok vågne op igen dagen efter ;)
For at undgå opkast osv - tja, tag et par sug, vent på virkningen - repeat. Hvis du har det godt, så lad vær og ryg mere.

Junior medlem

Vil det sige jeg i teorien sagtens vil kunne klare at ryge 1,5 g på en aften? Har ikke nogen anelse om hvor meget pr. g. påvirker en.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Vil det sige jeg i teorien sagtens vil kunne klare at ryge 1,5 g på en aften? Har ikke nogen anelse om hvor meget pr. g. påvirker en.

I teorien ville du kunne ryge 3000g på en aften.
Så ja, det ville du sagtens kunne hvis det er det der skal til.
Hash er ikke lige sådan at overdosere på, faktisk er der aldrig registreret et eneste dødsfald til hash alene.

Dedikeret medlem

det kommer jo også an på hvor lang tid du har til at ryge i men forstår slet ikke spørgsmålet rigtigt hvorfor ikke bare ryge indtil du er godt tilpas og så når det er ved at stoppe med at virke kan du jo ryge noget mere. Der kommer sku aldrig noget godt ud af at prøve og se hvor meget man kan ryge :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
prøv at ryg på chillum. bum shiva

Junior medlem
Brugeravatar

put et halvt gram i en joint, og lav en mere hvis det ikke er nok :P Men hvis jeg ikke har røget i lang tid, er 0.3 rigeligt for mig :) det afhænger jo også kvaliteten af dit røg.

Senest rettet af Weedwat 06 apr 2013 15:28, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
en hash OD er ikke sjov! opkast, paranoia, hjertebanken osv. som sagt kan man ikke tage reel fysisk skade af det, men du kan fucke med dit hovede!

hvis i ryger normal hash (110/120'er) så put et kvart gram i 2 joints, og ryg dem en af gangen med din ven. så burde i indtage hashen så langsomt at i kan styre doseringen - der går 3-5 minutter før man føler fuld effekt af et væs. hvis i ryger dem og tænker "vi skal have mere" så kender i styrken og effekten - så lav en ny ud fra jeres erfaring :)

Junior medlem

Havde også bare tænkt mig at ryge til jeg var tilfredsstillende skæv nok, altså prøve mig lidt frem som i skriver. Men da jeg er lidt ny hvad det angår, vidste jeg ikke om man pludselig fik for meget, uden man opdagede det i tide nok. Men hvis man drikker lidt alkohol indimellem, sker der vel heller ikke noget ved, vel?

Junior medlem
Brugeravatar

Havde også bare tænkt mig at ryge til jeg var tilfredsstillende skæv nok, altså prøve mig lidt frem som i skriver. Men da jeg er lidt ny hvad det angår, vidste jeg ikke om man pludselig fik for meget, uden man opdagede det i tide nok. Men hvis man drikker lidt alkohol indimellem, sker der vel heller ikke noget ved, vel?

alkohol og nybegynder til hash er en MEGET dårlig combo!

Dedikeret medlem

En enkelt øl eller 2 syntes jeg nu aldrig skader men lad være og drikke dig stiv og så ryg. Det kan tage røven på selv den bedste ;)

Junior medlem

en hash OD er ikke sjov! opkast, paranoia, hjertebanken osv. som sagt kan man ikke tage reel fysisk skade af det, men du kan fucke med dit hovede!

hvis i ryger normal hash (110/120'er) så put et kvart gram i 2 joints, og ryg dem en af gangen med din ven. så burde i indtage hashen så langsomt at i kan styre doseringen - der går 3-5 minutter før man føler fuld effekt af et væs. hvis i ryger dem og tænker "vi skal have mere" så kender i styrken og effekten - så lav en ny ud fra jeres erfaring :)

De sidste par gange har det været 130. Sidst røg jeg det der svarer til en hel joint (hvor det også var 130'eren). Der kunne jeg ikke mærke den store rus. Men denne gang er det 120 jeg har.

Junior medlem

alkohol og nybegynder til hash er en MEGET dårlig combo!

Sidst drak jeg bare også et par genstande og lidt mere til, hvor jeg derefter, som sagt røg en joint (130). Kunne ikke mærke det helt vilde.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du får røget for meget så sker der som Joe siger , men kan få opkast, hjertebanken osv., men ikke noget "direkte" farligt kan der ske.

Ang alkohol blandet med hash/skunk giver en "trejde" virkning. Personligt bliver jeg MEGET dårlig hvis jeg sidder og drikker og ryger på samme tid (+5 genstande). Blandingen med alkohol og hash/skunk kan derfor være ret forskellig og nok ikke alle bryder sig om det. Men 2-3 genstande så skulle du saktens kunne ryge lidt ved siden af, uden at du bliver dårlig.

En ting jeg synes der er vigtigt, er at der er ristet ordenligt, hvis jeg drikker, for jeg bliver dårlig af nikotin hvis jeg har drukket :)

Jeg hørte at Snoop Dogg efter sigende havde udtalt at han røg 81 blunts hver dag, om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke, men synes at det lyder ret unødvendigt, da man som regel er høj i hvert fald et par timer.

Hurtigt hovedregning så skal der tændes op 5-6 gange i timen.. Tror jeg sku bliver lidt hårdt for lungerne :D

Junior medlem

Hvis du får røget for meget så sker der som Joe siger , men kan få opkast, hjertebanken osv., men ikke noget "direkte" farligt kan der ske.

Ang alkohol blandet med hash/skunk giver en "trejde" virkning. Personligt bliver jeg MEGET dårlig hvis jeg sidder og drikker og ryger på samme tid (+5 genstande). Blandingen med alkohol og hash/skunk kan derfor være ret forskellig og nok ikke alle bryder sig om det. Men 2-3 genstande så skulle du saktens kunne ryge lidt ved siden af, uden at du bliver dårlig.

En ting jeg synes der er vigtigt, er at der er ristet ordenligt, hvis jeg drikker, for jeg bliver dårlig af nikotin hvis jeg har drukket :)

Jeg hørte at Snoop Dogg efter sigende havde udtalt at han røg 81 blunts hver dag, om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke, men synes at det lyder ret unødvendigt, da man som regel er høj i hvert fald et par timer.

Hurtigt hovedregning så skal der tændes op 5-6 gange i timen.. Tror jeg sku bliver lidt hårdt for lungerne :D

Har også sørget for, at de er ristet ordentlig. Men da jeg regner med at være oppe hele natten, så kan jeg jo sagtens vente en times tid efter jeg har røget med at drikke det helt store.

Medlem
Brugeravatar

Super så smager de også så meget bedre :D Lyder meget fornuftigt, især med at ryge > vente > drikke.

Junior medlem

Super så smager de også så meget bedre :D Lyder meget fornuftigt, især med at ryge > vente > drikke.

Præcis! Og tak for hjælpen. :D

Dedikeret medlem

Jeg synes lige det bør nævnes at 1-3 genstande for nogles vedkommende opper effekten, hvis du ryger sammen med. Det at komme lidt op at køre, med en alkohol stemning, og en joint, kan give et rigtig fedt humør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
alkohol og joints kan som sagt være en eksplosiv blanding, men personligt får jeg det faktisk bedre når jeg ryger mens jeg er stiv - altså rent fysisk. og jeg tænker mig mere om, færre dumme beslutninger man skal have hovedpine over næste dag :)

Junior medlem

Jeg synes lige det bør nævnes at 1-3 genstande for nogles vedkommende opper effekten, hvis du ryger sammen med. Det at komme lidt op at køre, med en alkohol stemning, og en joint, kan give et rigtig fedt humør.

Ja, jeg prøver mig bare lidt frem og ser hvor meget min krop kan holde til.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]