Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 09:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej venner, jeg har fulgt med i denne forum i lang tid nu, uden rigtig, at selv lave en bruger, komme med mine meninger osv. Nu har jeg brug for jeres hjælp, da jeg ikke rigtig kan gå til andre.

Jeg begyndte, at ryge for første gang i slutningen af 9. klasse (Jeg går i 3.g nu). Dengang var det "bare" en ting vi lavede, det var ikke så ofte, men det skete nok 1-2 gange om måneden. Mit problem er, at jeg er begyndt på, at få det dårligt af, at ryge i slutningen af 2.g. Inden da kunne jeg ryge en del, og var altid frisk på en lille én. Jeg lagde bla mærke til, at det var ikke så godt for mig, at ryge på tommave, dvs jeg skulle altid have noget mad inden jeg skulle ryge (Gik op for mig på roskilde festival). Hele situationen er blevet værre nu, første gang jeg kastede op pga. af røg var for ca. 3-4 måneder siden, efter et godt bong-hit. Jeg ved ikke hvad der er gået galt, da jeg havde en periode hvor jeg kun røg bong. Siden da, har jeg haft en "grænse" på hvad, hvor meget, og på hvad jeg kan ryge. Det er selvfølgelig pisse irriterende, da min krop sagtens kunne tåle det for blot et år siden. Her for 2 uger siden, gik det op for mig, at der ikke skulle så meget til, før jeg fik det dårligt og begynde at kaste op.

Jeg er her for, at spørger de personer herinde der nu ligger med en masse erfaring, har i prøvet det før? Hvad er der galt?Er det klogt, at besøge en læge? Jeg tager hele situationen som et chok, da (som nævnt tidligere) jeg sagtens kunne tåle alt det der for blot et år siden.

Håber der sidder en derude med et svar, er selv pisse forvirret! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
kend dine grænser, hvis du kan ryge lidt uden at få det dårligt så gør det.. hvis du ikke kan tåle at ryge så lad vær' :)

jeg ved det jo ikke, men tror din læge vil kigge lidt mærkeligt på dig hvis du kommer og siger "jeg får det dårligt af hash, hjælp mig så jeg kan ryge igen" but who knows, eh? ;)

jeg vil bare råde dig til at tage det helt stille og roligt, et sug af gangen og mærk om det er godt eller dårligt (der går 3-5 minutter før man kan mærke effekten helt). ellers så lad vær' det er ikke værd at være skæv hvis man kaster op.

Junior medlem

kend dine grænser, hvis du kan ryge lidt uden at få det dårligt så gør det.. hvis du ikke kan tåle at ryge så lad vær' :)

jeg ved det jo ikke, men tror din læge vil kigge lidt mærkeligt på dig hvis du kommer og siger "jeg får det dårligt af hash, hjælp mig så jeg kan ryge igen" but who knows, eh? ;)

jeg vil bare råde dig til at tage det helt stille og roligt, et sug af gangen og mærk om det er godt eller dårligt (der går 3-5 minutter før man kan mærke effekten helt). ellers så lad vær' det er ikke værd at være skæv hvis man kaster op.

Tak for det hurtige svar! Det sætter jeg virkelig stor pris på! Det skal lige siges, at mit problem er, at jeg får en slags rigtig mild kvalme hver gang jeg ryger. Jeg er bare forvirret angående hvorfor jeg lige pludselig skal gå fra, at kunne tåle rigtig meget til næsten ikke, at kunne tåle noget som helst. Men ja, jeg har gjort præcis hvad du råder mig til her, siden det hele startede.
Det er SÅ nederen, at man ikke kan blive rigtig skæv når man ryger uden at kaste op. Virkelig et røvsygt "problem" :P

Lige nu er jeg indstillet på, at holde en pause pga skolen, men jeg er stadig forvirret nok, til at finde ud af hvad der er galt her :?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Sådan fik jeg det også på et tidspunkt, især med hash og der holdte jeg op med at ryge i et stykke tid. Nu ryger jeg dog regelmæssigt, og meget små doser sammenlignet med hvad jeg røg for 10 år siden.

Det er ikke noget problem at ryge meget små doser cannabis, og stadig få noget ud af det. Du skal bare kende styrken på dit røg. Ind i mellem falder jeg dog i, og kommer til fejlagtigt til at ryge på en alt for stærk joint, så bliver jeg også fuldstændig rundt på gulvet, får koldsved og lidt halv skidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
thc virker jo meget forskelligt på folk i og med at det er mildt psykedelisk.

det kan få mig op af stolen og det kan lænke mig til sofaen, det kan gøre mig euforisk og nogle mennesker kan få paranoia, det kan virke køresyge dæmpende og opkast fremkaldende...

det afhænger meget af forventningerne til rusen = hvordan er det gået de sidste gange man har røget, humøret, tolerancen osv.
hvis du tror du får kvalme så har det helt sikkert også en finger med i spillet, gå ind til det med åbent sind og prøv at føle hvad din krop siger istedet for at antage, som man meget nemt kan komme til med psykedeliske stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kunne måske prøve at droppe den ristede tobak og ryge det rent, eller prøve en god vaporizer.
Og så er der også kager eller andet cannabis 'infused' mad du kunne vælge.

Både med vaporiser og mad er det ekstremt små mængder der skal til. Og generelt virker cannabis kvalmestillende, så derfor ville jeg rette fokus på den ulækre tobak.

Junior medlem

Jeg prøvede med en kage her sidste weekend og det resulterede i opkast, desværre. Jeg er ikke sikker, men det kan selvfølgelig skyldes den store mængde hash der var i. Jeg glemte også, at nævne at jeg tror, at det har noget at gøre med at jeg bliver FOR skæv, det giver stadig ikke mening da jeg sagtens kunne tåle der tilbage i tiden. Bare fyr løs med råd og teorier BTW jeg er åben for alt.

Tak for jeres svar!
Ps jeg undskylder for stavefejl da dette er skrevet fra en mobil

Junior medlem

Og næste gang vil jeg prøve, som der blev sagt tidligere, at gå ind til det med åbent sind. Det kan selvfølgelig være at det hele bare er 100% psykisk, men det er jeg ikke så sikker på igen!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Prøv som jeg og en anden skrev at finde en dosis/mængde der passer til dig. Start gerne lavt og gå op. Rul f.eks en lille joint, hvor du putter minimal mængde i og se om det ikke går.

Jeg prøvede med en kage her sidste weekend og det resulterede i opkast, desværre. Jeg er ikke sikker, men det kan selvfølgelig skyldes den store mængde hash der var i. Jeg glemte også, at nævne at jeg tror, at det har noget at gøre med at jeg bliver FOR skæv, det giver stadig ikke mening da jeg sagtens kunne tåle der tilbage i tiden.

At indtage cannabis oralt (især i kage) er nok en af de metoder du kan bliver aller mest påvirket af hash.

Som jeg også skrev tidligere i tråden, oplevede jeg det samme for en del år siden. Altså at jeg pludselig ikke kunne tåle de samme mængder længere.
Er der fornyligt sket et eller andet for dig? Har du indtaget andre rusmidler for nyligt, eller noget andet?

Medlem

Jeg får ofte kvalme når jeg er på vej til at blive rigtig skæv... Og jeg knækker mig med garanti hvis jeg ikke har noget i maven på det tidspunkt. Jeg tænker at det måske kan være at det ligesom er blevet en "vane" at knække sig, når du bliver så skæv? Evt. prøv at drik noget sukkerholdigt og gå forsigtigt til værks.

Junior medlem

Du slet ikke den eneste med det problem!
Jeg har selv røget i fem år nu, og der har osse været perioder. Hvor at det er sket som du beskriver...
Bongen har jeg kvittet, fordi den simpelthen endte med at forsage opkast HVER gang..

Junior medlem

Prøv som jeg og en anden skrev at finde en dosis/mængde der passer til dig. Start gerne lavt og gå op. Rul f.eks en lille joint, hvor du putter minimal mængde i og se om det ikke går.

Jeg prøvede med en kage her sidste weekend og det resulterede i opkast, desværre. Jeg er ikke sikker, men det kan selvfølgelig skyldes den store mængde hash der var i. Jeg glemte også, at nævne at jeg tror, at det har noget at gøre med at jeg bliver FOR skæv, det giver stadig ikke mening da jeg sagtens kunne tåle der tilbage i tiden.

At indtage cannabis oralt (især i kage) er nok en af de metoder du kan bliver aller mest påvirket af hash.

Som jeg også skrev tidligere i tråden, oplevede jeg det samme for en del år siden. Altså at jeg pludselig ikke kunne tåle de samme mængder længere.
Er der fornyligt sket et eller andet for dig? Har du indtaget andre rusmidler for nyligt, eller noget andet?

Jeg har en god idé over hvor jeg kan tåle, men jeg vil prøve at være meget mere opmærksom omkring det! Nej der er ikke rigtig sket noget som kan have en effekt på min krop osv, og jeg har ikke indtaget andre rusmidler for nyligt. Tak for dit svar! :-)

Junior medlem

Jeg får ofte kvalme når jeg er på vej til at blive rigtig skæv... Og jeg knækker mig med garanti hvis jeg ikke har noget i maven på det tidspunkt. Jeg tænker at det måske kan være at det ligesom er blevet en "vane" at knække sig, når du bliver så skæv? Evt. prøv at drik noget sukkerholdigt og gå forsigtigt til værks.

Jeg er også blevet meget mere forsigtig angående dette problem, da det simpelthen er blevet værre på seneste. Jeg plejer at få følelsen efter en joint eller to, nu sker det lige meget om det er første eller anden joint. Man kan godt sige, at det er blevet en vane, da det sker hvergang jeg bliver for skæv. Tak for dine råd, som sagt så er jeg villig til at prøve alt :)

Junior medlem

Du slet ikke den eneste med det problem!
Jeg har selv røget i fem år nu, og der har osse været perioder. Hvor at det er sket som du beskriver...
Bongen har jeg kvittet, fordi den simpelthen endte med at forsage opkast HVER gang..

Så er jeg ikke den eneste, det er vel altid noget, haha. Det er synd, at kvitte bongen, da jeg synes, at det er den bedste måde at ryge på, desværre kan min krop ikke lide det :(

Hvad har du gjort under de perioder, hvor dette er sket?

Junior medlem

Forresten, jeg kan sagtens give jer et eksempel på hvad der foregår rundt omkring mig, hvad jeg spiser osv osv inden jeg ryger, bare for at få en bedre forståelse af hvad der sker her? Sig til hvis i gerne vil 'længere ind' i denne situation!

Junior medlem

Hey ven

Jeg har været ude for præcis det samme som dig, endda på helt samme tid. Jeg går også i 3.G nu, og ryger sådan ca. hver dag. Jeg lod mærke til at min hals føltes helt opsvulmet og som sagde mild kvalme, og nogle gange opkast. Jeg skiftede først mit weed ud og det hjalp ikke rigtig, så holdte jeg en pause i 14 dage og fyrrede endelig en fed med succes. En lille pause hjalp på det for mig, og tror heller ikke det skader generelt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]