Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :).

Jeg har nu røget hash til hverdag i ca to år (med en lille pause på en måned for et års tid siden) og er ærlig talt træt af det er blevet SÅ meget en del af hverdagen. Det virker jo dårligt længere.
Jeg ryger ikke smøger længere fordi jeg bare ryger et par hoveder i løbet af dagen.
Min kæreste og jeg har aftalt at holde en lang pause når ugen er omme.

Grunden til jeg startede med at ryge hash var pga psykiske lidelser og jeg mener virkelig det har hjulpet mig meget langt.
Jeg er bare så bange for jeg skal få en depression eller miste alt det overskud og selvværd jeg har opbygget gennem årene, hvis jeg bare tager en kold tyrker.
Problemet er bare jeg for kort tid siden prøvede ''bare'' at lade vær med at ryge fra morgenstunden - og jeg er ærlig talt skuffet over jeg ikke er bare lidt mere standhaftig, jeg holder bare aldrig til længere end klokken 12.
Så bliver der lavet et mix, og jeg suger videre.. :(

Kender i måske en form for sove medicin der ikke kræver recept?
Jeg ved hvor mange søvnproblemer det vil give mig og jeg vil så gerne fortsætte normalt på min udd.

Jeg glæder mig rigtig meget til at vågne op og vide idag er dagen hvor det hele starter så jeg kan få det overstået.

Tanken om dagen kommer er bare så skide pisse hamrende irriterende!- fordi man kender følgerne på at have røget så lang tid....
kender i det? :s .

Er der nogle der har et eller flere råd til hvordan man ''lettere'' kan få de første par uger overstået?
Jeg vil så gerne stoppe jeg føler det bare næsten umuligt inde i mit hovede..

PEACE OUT! :peace:

Junior medlem

jeg har en ven der for noget tid siden havde noget the med fra apoteket tror jeg, det skulle hjælpe på at sove, uden recept. jeg drak ihvertfald en enkelt kop og bum! jeg gik kold :D han prøvede at vække mig 15-20 gange før det lykkedes. Søg lidt efter det :)

ellers er baldrian også et godt hjælpemiddel, da det gir en smule ro i kroppen :)

mht de første par uger, sund kost og motion! det ved jeg af erfaring det virker bedst på mig ihvertfald :p held og lykke med det :D

Medlem

jeg har en ven der for noget tid siden havde noget the med fra apoteket tror jeg, det skulle hjælpe på at sove, uden recept. jeg drak ihvertfald en enkelt kop og bum! jeg gik kold :D han prøvede at vække mig 15-20 gange før det lykkedes. Søg lidt efter det :)

Lyder som en voldsom dose Rohypnol...?

On topic:

Baldrian, 5-HTP, Zink og Magnesium er alle ting jeg bruger engang imellem til at falde i søvn. Og det virker fortrinligt.

Junior medlem

jeg tror det hed sleep aid eller noget i den stil :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvis du ikke er mere standhaftig, end at holde piben slukket før middag, så bliver det svært. Vil mene at det vigtigste der skal til, før du holder en pause, eller holder helt, er viljestyrke og rygrad. Godt du har en kæreste der kan støtte dig, når det bliver svært. Det er vigtig ikke at friste sig selv unødigt, dvs fjern alt rygeudstyr fra huset og væk med ALT det du ryger. Smid det ud, så du ikke har det i mente. Et par uger i sommerhus væk fra dagligdagen, virkede på mig, da jeg ville holde en længere pause. Du skal ikke være bange for tyrkerne - heller ikke de kolde :lol: når du ikke har røget i længere tid end hvad du har. Ang søvnproblemer så er en 2-3 øl med krave på altid godt. Pøj pøj og ret ryggen :rocking:

-John Rooney.

Junior medlem

Georg Gearløs. skrev:
Hvis du ikke er mere standhaftig, end at holde piben slukket før middag, så bliver det svært. Vil mene at det vigtigste der skal til, før du holder en pause, eller holder helt, er viljestyrke og rygrad. Godt du har en kæreste der kan støtte dig, når det bliver svært. Det er vigtig ikke at friste sig selv unødigt, dvs fjern alt rygeudstyr fra huset og væk med ALT det du ryger. Smid det ud, så du ikke har det i mente. Et par uger i sommerhus væk fra dagligdagen, virkede på mig, da jeg ville holde en længere pause. Du skal ikke være bange for tyrkerne - heller ikke de kolde :lol: når du ikke har røget i længere tid end hvad du har. Ang søvnproblemer så er en 2-3 øl med krave på altid godt. Pøj pøj og ret ryggen :rocking:

Tror mest det er fordi jeg keder mig at det er så svært at lade vær.
Vi er lige flyttet til en ny by hvor jeg ingen kender i nærheden + jeg har sommerferie.
Men tak for dit råd :) jeg har tænkt mig at smide alt ud

Junior medlem

ellers er baldrian også et godt hjælpemiddel, da det gir en smule ro i kroppen :)

mht de første par uger, sund kost og motion! det ved jeg af erfaring det virker bedst på mig ihvertfald :p held og lykke med det :D

Mange tak for svar :)
Jeg skal helst ikke falde i for dyb søvn vil gerne op om morgnen :b.

sund kost og motion ;). - got it!

Junior medlem

hehe det skal også siges at når jeg sover sover jeg som en sten :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]