Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle

Jeg har lige bestilt mig en vaporgenie og har samtidigt læst en masse om vaporizing.

Men jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk siger at effekten er anderledes og at effekten først rammer 10-15 min efter inhalering?

Er der en der kan forklare hvorfor det fungere således?

Mvh ægtefar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan fungerer det nu heller ikke imo. Du mærker at du bliver høj nøjagtig lige så hurtigt som hvis du havde sat ild til det.
Måske er de folk som siger det, nogen som leder efter grunde til at blive ved med at ryge.

Ang. om effekten er anderledes...... ja, renere, bedre, og højere.

Senest rettet af Mr.Cookie 06 maj 2013 15:04, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Det er svært at sætte en finger på hvad det er, men du føler dig mere høj, end skæv, at effekten skulle ramme senere mener jeg ikke at have lagt mærke til.

Medlem

Okay mange tak for svarene..

Mener bare at have læst flere steder at effekten indtræder langsommere, men jeg forstod det heller ikke rigtigt for det er jo også igennem lungerne ligesom med rygning..

Renere, bedre og højere... Jeg føler mig som et lille barn juleaften nu!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Tror det har meget at gøre med at folk der skifter over til at ryge eksempelvis ren skunk på en vaporizer ikke får det nikotin sus de er vant til når de ryger joints/bong med tobak i, og derfor tror at cannabissen virker svagere/langsommere end normalt. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Jeg har både haft en V-Tower vaporizer (har den stadig, men varmeelementet er i stykker) og har også en Volcano. Jeg er nok lidt et særtilfælde fordi jeg lovede mig selv som helt lille aldrig at begynde at ryge, så det overførte jeg også når det kom til fed. Så jeg begyndte med hash i spiselig form. Først rent, derefter i brownies, og så i "Bhang Lassi". Det sidste blev bare en primitiv udgave hvor jeg smeltede feden i olie og blandede med yoghurt eller i en cultura drik. Smager ikke super, men man kan blive sindsyg skæv, altså en 9-10 stykker på en skala op til 10.
Anyway, rambler lidt.
Har nu en Volcano vaporizer og damn - det er økonomisk så det gør noget. Hvor mine venner tit bruger for en hund om dagen kan jeg få en hund til at række en uge.

Det rammer ok hurtigt, efter en 30 sekunder eller deromkring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]