Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 22:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej gutter jeg er helt ny herinde.

jeg har læst på mange forskellige hjemmesider (DK) hvor de sælger skunk frø hvor de skriver at man kan gro ude på mange af de sortér de har men det er jo ikke i DK at de fleste kan gro så jeg er vildt interesseret i at få lidt hjælp af jer.. :)

så hvad for noget skunk kan gro udenfor som i har haft succes med her i DK.

På forhånd tak.

Senest rettet af Kaktus Klausen 19 apr 2013 09:33, rettet i alt 1 gang.
Ingen forhandlerlinks til stof relaterede produkter. Growudstyr,Vægte og lign. Du må gerne linke til forhandlere af ikke stof relaterede produkter. f.eks. sofaer fra Ikea. #

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Følger med her ! ! . Håber der kommer noget nice Feedback. :D
Da jeg også selv står og skal købe frø, og er meget i tvivl...

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Junior medlem

I teorien kan du gro alt i Danmark, der er dog undtagelser, nogle strains er "lavet" til at gro indendørs- dvs. mange års avl indendøre. Men altså alle planter kommer jo udendørs fra, så mon ikke at den danske sommer kan holde de fleste planter i live, hehe :)

Sativa- Høje tynde planter, med lange grene og blade. Vant til subtropisk/tropisk klima.
Indica- Lave buskede planter, som regel mere mørkegrønne blade. Vant til temperet/subtropisk, mere hårdføre planter med en bedre resistens mod sygdomme og skimmel.

Jeg går ud fra at det er første gang at du skal gro? :) Så jeg ville anbefale nogle billige frø

Jeg gror både indica og sativa udendørs, og det går som smurt indtil videre. Det er jo trods alt ukrudt :) HELD OG LYKKE med dit projekt og fremover- Coolbudd

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
De fleste frøbutikker på nettet har udendørssorter på programmet, de er avlet under sydlige himmelstrøg, såsom Spanien. Det er selvfølgelig ikke optimalt til vores sommer. Nogle ville måske anbefale sorter med "auto"-gener, da de automatisk går blomst uanset lystimer. http://www.dcfonline.dk/cf (hvis du ikke kender den) De har for størstedelen også arvet en kedelig tendens til mug sidst i blomstringen. Efteråret herhjemme er ret som regel ret vådt.
Det hele handler om at de skal nå at blive færdige med blomstringen, ikke om det bare kan gro.

Jeg ville anbefale sorter, der hedder noget med en landsdel, dansk eller danish. De skal selvfølgelig være udendørssorter og vil så i de fleste tilfælde have groet adskillige år under danske himmelstrøg. Deres styrker og svagheder er beskrevet af avlerne selv, både på danske og udenlandske fora.

Bare for at nævne nogle fora.
http://community.dcfonline.dk/forum/
https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.p ... 62&f=65575
http://cannaseeds.se/forum/index.php

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
har hørt henkes lolland skulle være gode til dansk klima.
beskrivelse her: Så er Henkes Lolland tilbage. Henkes Lolland er en tidlig sort, og især mange hollændere sætter pris på denne sort.

Den har været i Danmark i mange år, og hvilke gener der er i, er svært at sige. Men en ting er sikkert, Henkes Lolland er en god stabil udendørs sort.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Man kan sagtens plante frø fra cannabis frø shopsne.
Northern Lights kan sagtens dyrkes og høstes i det danske klima..

Jamen den fænotype af northern Light du lige havde kan så. Men der findes lige så mange fænotyper af Northern Light som af white widow og de duer altså ikke til dansk klima. Man kan plante alt, men formålet er vel at det giver et ordentligt resultat.
Shopsne tager også overpris for deres frø, de burde ikke koste mere end et par daler.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
I teorien kan du gro alt i Danmark, der er dog undtagelser, nogle strains er "lavet" til at gro indendørs- dvs. mange års avl indendøre. Men altså alle planter kommer jo udendørs fra, så mon ikke at den danske sommer kan holde de fleste planter i live, hehe :)

Sativa- Høje tynde planter, med lange grene og blade. Vant til subtropisk/tropisk klima.
Indica- Lave buskede planter, som regel mere mørkegrønne blade. Vant til temperet/subtropisk, mere hårdføre planter med en bedre resistens mod sygdomme og skimmel.

Jeg går ud fra at det er første gang at du skal gro? :) Så jeg ville anbefale nogle billige frø

Jeg gror både indica og sativa udendørs, og det går som smurt indtil videre. Det er jo trods alt ukrudt :) HELD OG LYKKE med dit projekt og fremover- Coolbudd

Det vil sige, alt kan gro i den danske natur (Hvis det står på siderne ofc) , Spørgsmålet er bare om det kan nå at gro færdig ? . Hvilket Auto sortér nemt kan nå, som jeg har forstået det .... :)

Men bedst at holde sig til skunk sorter som Danish/Danes osv.. så det bliver en sikker vinder? :)

Tak for de fede sites osv. Cannaseeds Virker som en god side, Tror jeg vil prøve den . !

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]