Hej Shambhala! Jeg ved godt at du specifikt spørger ind til 5-MeO-DMT og DMT, men jeg vil nu alligevel skrive et par relevante erfaringer jeg har gjort mig

. Alt det følgende er min egen dybt subjektive holdninger og alt er skrevet med forbehold for både fejltagelser og kommunikationsbrister!
Jeg vil tillade mig at antage på, at dit mål med at trippe ikke blot er en midlertidig flugt fra din virkelighed, men derimod et forsøg på at forstå din virkelighed bedre ved at træde ved siden af den og betragte den fra nye vinkler. Det skriver du jo også selv..

Med dette mål for øje er det derfor centralt at kunne bringe visse af disse vidt fremmede ideer med tilbage til dit "ædru" sind. Formålet med at bringe dem tilbage til ædru hverdag er netop at sortere i forvirringen og derefter at integrere de vigtigste pointer i dit liv. Dette synes jeg ofte er et problem: De ideer man skaber ifb. med enormt intense psykedeliske oplevelser er ganske vist meget intense, men spørgsmålet er om de påvirker dit hverdagssind nok? Er mange af disse vilde komplekse ideer netop ikke alt for uhåndgribelige og underlige til at du umiddelbart kan huske og genskabe dem i deres helhed? Jo, langt hen af vejen!
Derfor vil jeg foreslå en anden tilgang til at nedbryde dine barrierer: I stedet for med den største og tungeste hammer at smadre så meget af væggen som muligt, så hurtigt så muligt, så forsøg det samme med en meget mere moderat dose. En dose hvor du føler dig afklaret og tryg, men ikke nødvendigvis forvirret. Fra dette punkt kan man forsøge SELV at nedbryde murene. Altså aktivt gå ind bag de koncepter og barrierer som man normalt betragter verden igennem og nedbryder dem. Gennemanalyser dem, forstå dem og deres svagheder.
Det er sikkert en stor fordel at have erfaring med total og tvungen nedbrydning af virkeligheden (DMT, f.eks.), for selv at kunne gøre det aktivt. Ikke mindst er det sikkert en fordel at have en hvis forståelse for, hvad det er man føler der sker under et trip.
Altså, forsøg at forstå den psykedeliske oplevelse imens din normale virkelighed stadig kan forstås! På denne måde kan man holde de to ideer af virkeligheden op i mod hinanden og se hvad der går igen. Det kan være en kæmpe fordel at gøre dette med en ven som du kommunikerer rigtigt godt med! At man konstant italesætter hvordan nedbrydningen af koncepter foregår gør nedbrydningen mere reel og mere "virkelig". Fordi at ordene hænger i luften i tiden efter deres ytrelse, giver det en muligheden for at granske og forstå ordene, og derfra bedre at integrere dem. I modsætning til det talte ord kan et trips kaotiske tankegang ganske vidst meget hurtigt bringe en meget langt - men det er som om det ikke sidder helt fast. Man får ideen, men den er for luftig, den kan ikke gribes og konkretiseres! Netop konkretiseringen af den intense psykedeliske livsoplevelse er IMO ekstremt vigtigt! Hvordan skal dit stakkels ædru og konkrete jeg nogensinde forstå dine syrede tanker, uden at du forsøger at tilpasse dem din ædru sindstilstand?
Her har jeg enormt gode erfaringer med de mere lucide psykedeliske stoffer, helt specifikt aMT. På grund af lang række mere intense og kaotiske trips, var jeg i stand til at genskabe den psykedeliske "nedbrydning" i stærke trips fra et psykologisk standpunkt, der var meget tættere på min normale sindstilstand. Netop fordi at jeg langt bedre kunne kommunikere nogle ideer "tilbage" til mit ædru selv - uden at det virkede som fjollede psykedeliske klichéer uden anker i virkeligheden - havde jeg mit livs vigtigste og mest lærerige psykedeliske trip nogensinde (og et af de mest intense - på kun 39 mg aMT!). Aldrig før har jeg kunne bringe så mange af den psykedeliske oplevelses positive sider tilbage til min hverdag, netop fordi at jeg under oplevelsen var tættere på hverdagens psyke. Den enormt lange virkningstid hjalp også - ingen afbrydelser!
Nåh, nu blev det pludseligt et enormt langt indlæg! Det gik pludseligt meget hurtigt, så der er måske et par steder hvor mine formuleringer bliver uklare.. hvis der er noget der ikke giver mening, så bare sig til, så vil jeg skrive det på en anden måde

. Jeg håber at du kan bruge noget af min tankestrøm til noget, ellers bare ignorer den. Ligemeget hvad, så hav en fantastisk tur!