Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey folks =)

Jeg har et ønske om at prøve, at splitte sjæl og krop ad, så at sige. Noget man kan opnå via dyb meditation, men da jeg er ret uerfaren med dette indtil videre, vil jeg forsøge mig med stoffer i stedet.
Jeg har adgang til både DMT og 5-meo-dmt, og jeg kan forstå, at begge stoffer bidrager til en ego-døds oplevelse, og en åbning af third eye/pineal gland. Men der er jo stor forskel på disse 2 stoffer, så hvor er det bedst at starte? Og hvordan er oplevelserne forskellige fra hinanden? Mit mål er, at nå ind til kernen af min indre natur som menneske, nedbryde alle de der barrierer som sanser og følelser, vi dagligt har omkring os, og nå ind til en udvidet awareness/conciousness

Og et par råd på vejen ville ikke være værst ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ville starte ud med DMT, hvis det var mig :) I sin tid prøvede jeg dog 5-MeO-DMT før DMT, men det var pga. tilgængelighed og fordi "de minder om hinanden".

IME er DMT meget dybere mentalt, men også meget mere visuelt. 5-MeO-DMT kan dårligt beskrives som visuelt synes jeg..

Jeg vil sige det på den måde, at jeg ikke har haft udfordrende/vanskelige trips på 5-MeO-DMT(udover de første 20-30 sekunder der kan føles som om man er ved at springe i luften, indtil det føles som at smelte sammen med alt, alle og hele universet).

I det hele taget kan DMT og 5-MeO-DMT kun sammenlignes på meget få punkter IMO. De er begge tryptaminer og psykedeliske, derudover synes jeg at 5-MeO-DMT har enkelte aspekter med fra DMT - det "mentale twist" - men det forholder sig kun i meget ringe grad modsat synes jeg..

Jeg går ud fra at du har undersøgt begge stoffer inden du vælger at prøve dem, ellers kunne det være et råd ;)
Hvis det er forberedelsen af trippet du tænker på, så er der vidst ingen eller intet der kan forberede dig på hvad du kommer til at opleve.. Just let go and let it flow :P

Medlem
Brugeravatar

Personligt har jeg kun prøvet DMT. Jeg læste om forskellen på et tidspunkt, hvor der var en som fortalte at man ofte møder fremmede væsener på DMT, og at det ikke sker på 5-MeO-DMT, og at 5-MeO-DMT oplevelsen skulle være mere "kun dig". Jeg har mødt væsener hver gang jeg har prøvet DMT, men jeg kan hverken be- eller afkræfte om det modsatte skulle gøre sig gældende med 5-Meo-DMT.

Shambhala skrev:
Hey folks =)
Mit mål er, at nå ind til kernen af min indre natur som menneske, nedbryde alle de der barrierer som sanser og følelser, vi dagligt har omkring os, og nå ind til en udvidet awareness/conciousness

Jeg synes altid det har været en udvidende oplevelse når jeg har brugt DMT. Det har altid givet mig noget at arbejde videre med, men om du kan få præcis det ud af det, som du leder efter (nå ind til en indre kerne og nedbryde følelser og sanser), kan jeg ikke svare dig på :) Nogle stoffer kan give dig følelsen af at blive splittet helt ad, både mens de står på og endda i tiden efter trippet. Men jeg tror i bedste fald de kan være et supplement til en sund meditationspraksis, som IMO er hjørnestenen til at opnå de oplevelser, du ønsker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Shambhala! Jeg ved godt at du specifikt spørger ind til 5-MeO-DMT og DMT, men jeg vil nu alligevel skrive et par relevante erfaringer jeg har gjort mig :). Alt det følgende er min egen dybt subjektive holdninger og alt er skrevet med forbehold for både fejltagelser og kommunikationsbrister!

Jeg vil tillade mig at antage på, at dit mål med at trippe ikke blot er en midlertidig flugt fra din virkelighed, men derimod et forsøg på at forstå din virkelighed bedre ved at træde ved siden af den og betragte den fra nye vinkler. Det skriver du jo også selv.. :mrgreen: Med dette mål for øje er det derfor centralt at kunne bringe visse af disse vidt fremmede ideer med tilbage til dit "ædru" sind. Formålet med at bringe dem tilbage til ædru hverdag er netop at sortere i forvirringen og derefter at integrere de vigtigste pointer i dit liv. Dette synes jeg ofte er et problem: De ideer man skaber ifb. med enormt intense psykedeliske oplevelser er ganske vist meget intense, men spørgsmålet er om de påvirker dit hverdagssind nok? Er mange af disse vilde komplekse ideer netop ikke alt for uhåndgribelige og underlige til at du umiddelbart kan huske og genskabe dem i deres helhed? Jo, langt hen af vejen!

Derfor vil jeg foreslå en anden tilgang til at nedbryde dine barrierer: I stedet for med den største og tungeste hammer at smadre så meget af væggen som muligt, så hurtigt så muligt, så forsøg det samme med en meget mere moderat dose. En dose hvor du føler dig afklaret og tryg, men ikke nødvendigvis forvirret. Fra dette punkt kan man forsøge SELV at nedbryde murene. Altså aktivt gå ind bag de koncepter og barrierer som man normalt betragter verden igennem og nedbryder dem. Gennemanalyser dem, forstå dem og deres svagheder.

Det er sikkert en stor fordel at have erfaring med total og tvungen nedbrydning af virkeligheden (DMT, f.eks.), for selv at kunne gøre det aktivt. Ikke mindst er det sikkert en fordel at have en hvis forståelse for, hvad det er man føler der sker under et trip.

Altså, forsøg at forstå den psykedeliske oplevelse imens din normale virkelighed stadig kan forstås! På denne måde kan man holde de to ideer af virkeligheden op i mod hinanden og se hvad der går igen. Det kan være en kæmpe fordel at gøre dette med en ven som du kommunikerer rigtigt godt med! At man konstant italesætter hvordan nedbrydningen af koncepter foregår gør nedbrydningen mere reel og mere "virkelig". Fordi at ordene hænger i luften i tiden efter deres ytrelse, giver det en muligheden for at granske og forstå ordene, og derfra bedre at integrere dem. I modsætning til det talte ord kan et trips kaotiske tankegang ganske vidst meget hurtigt bringe en meget langt - men det er som om det ikke sidder helt fast. Man får ideen, men den er for luftig, den kan ikke gribes og konkretiseres! Netop konkretiseringen af den intense psykedeliske livsoplevelse er IMO ekstremt vigtigt! Hvordan skal dit stakkels ædru og konkrete jeg nogensinde forstå dine syrede tanker, uden at du forsøger at tilpasse dem din ædru sindstilstand?

Her har jeg enormt gode erfaringer med de mere lucide psykedeliske stoffer, helt specifikt aMT. På grund af lang række mere intense og kaotiske trips, var jeg i stand til at genskabe den psykedeliske "nedbrydning" i stærke trips fra et psykologisk standpunkt, der var meget tættere på min normale sindstilstand. Netop fordi at jeg langt bedre kunne kommunikere nogle ideer "tilbage" til mit ædru selv - uden at det virkede som fjollede psykedeliske klichéer uden anker i virkeligheden - havde jeg mit livs vigtigste og mest lærerige psykedeliske trip nogensinde (og et af de mest intense - på kun 39 mg aMT!). Aldrig før har jeg kunne bringe så mange af den psykedeliske oplevelses positive sider tilbage til min hverdag, netop fordi at jeg under oplevelsen var tættere på hverdagens psyke. Den enormt lange virkningstid hjalp også - ingen afbrydelser!

Nåh, nu blev det pludseligt et enormt langt indlæg! Det gik pludseligt meget hurtigt, så der er måske et par steder hvor mine formuleringer bliver uklare.. hvis der er noget der ikke giver mening, så bare sig til, så vil jeg skrive det på en anden måde :D . Jeg håber at du kan bruge noget af min tankestrøm til noget, ellers bare ignorer den. Ligemeget hvad, så hav en fantastisk tur!

:offtopic:

Junior medlem

Geografisk sted: danmark
ayahuasca session med andre i et worcshop vil jeg sige.. ;) hvis du har mulighed for det naturligvis
john lilly og oscar ichazo i slut 70erne opnående cutting edge viden indenfor "sjælens videnskab" via san pedro og ayahuasca i deres så kaldte "pampas" øvelser i det nord chilenske ørken "arica" det skal lige siges at visionære planter blev brugt i et meget ritualistisk facon og dermed gjorde hjernen og kroppen klar til træning uden psykoaktive planter men med avancerede meditations og vejtræknings tekniker..:) http://www.arica.org/
go' tur og velkommen i pskchonaut verdenen :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]