Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, jeg har i går opdaget at min ven har en kaktus der ligner rigtig meget peruvian torch. Den vokser i en vindueskam, og får helt klart ikke alt hvad den skal bruge, og vokser derfor ikke så meget. Dernæst er den meget busket, fordi der er groet så mange i samme lille potte, hvilket jeg jo ikke synes er godt, da jeg ville udnytte det til formål hvor jeg vil havde få store. Men kan se at hans plante har en masse små 3-7 cm skud, jeg nok godt kunne snuppe en to stykker af (med hans tilladelse) og gerne ville gro hjemme i haven nu i sommerperioden. og giver mig følgende problemstilling!

Kan jeg bare klippet et skud af så langt nede jeg kan og omplante det?
Hvad skal jeg gøre for at give den optimal vækst over sommeren?
og hvornår ville den blive stor nok til at jeg kunne høste og koge noget meskalin til et par drenge?

når jeg får muligheden for det, vil jeg lige ligge et billede op af planten, så jeg kan få be/afkræftet om det er den kaktus jeg nu tror det er, da jeg ikke er plante ekspert ;)

til sidst, lyder det her overhoved sandsynligt? eller skal jeg droppe det med det samme?

Mvh. Zektos

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Der er masser af kakti, der ligner rigtig meget Peruvian Torch, men ikke er det.. og når du skriver, at den er "busket" og har mange sideskud, så kan jeg næsten med sikkerhed allerede fortælle dig, at der ikke er gevinst. Så inden du kommer for godt i gang, synes jeg, du skal lægge et par billeder op.

Men ellers kan man fint skære et stykke af og dyrke videre på det, du kan finde mange tutorials online til dette.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]