Jepski,
Det var en rigtig fin oplevelse
Kambô er ikke psykedelisk, så har ikke nogen vilde visioner at berette, men kan da fortælle lidt om ceremonien, og om hvordan jeg oplevede den.
Ham der forestod ceremonien var en hollandsk fyr, som bor i Danmark, og som har lært det af en shaman. Rigtig sød, ydmyg og nede på jorden fyr. Vi var ham, mig og en anden gut, som også var sød nok, hjemme hos mig.
Efter lige at have drukket en kop te og snakket lidt om ceremonien og lært hinanden lidt at kende, startede vi med at sniffe noget mapacho (helligt tobak) opløst i vand, mens vi fokuserede på vores intention.
Vi skulle så drikke omkring 2 liter vand. Han brændte små huller i huden med en røgelsespind på overarme, bryst og ryg (troede man kun skulle have nogle få huller, men han sagde at han ikke holdt sig tilbage, og at det var bedre at få for meget end for lidt), herefter smurte han sekreten på (som han havde på nogle træpinde).
Det første jeg mærkede var en enormt behagelig varme og tilhørende beroligende følelse sprede sig i min krop, en trykken for hovedet, og herefter en kvalme efterfulgt at intens opkast (i en spand foran mig). Det var ikke så ubehageligt som jeg havde forventet, faktisk helt okay, især fordi jeg tænkte på at det var en renselsesprocess jeg undergik. Dybe vejrtrækninger, mere opkast, og så ned at ligge lidt med en ør fornemmelse i hele kroppen. Lå lidt, hvorefter vi fik lidt NuNu - mapacho opløst som pulver, pustet ind i næsen med et pusterør. (ikke nogen særlige følelser/fornemmelser udover lidt svien i næsen og en mental klarhed)
Herefter fik vi en tur til, som var endnu mere intens end den første, mere varme og trykken, mere opkast, vilde mavekramper og endnu mere ør. Havde heldigvis ingen diarre, hvilket man også kan få. Tilsidst fik vi en speciel salve, som jeg ikke lige fik fat i, hvad var, smurt på, som skulle hjælpe med helingen...
Bagefter, det hele har vel varet omkring 2-3 timer, var jeg sådan set rimelig "normal", udover selvfølgelig at være træt. Dagen efter var jeg også lidt træt, men følte mig alligevel betydeligt lettere (især omkring mave/solar plexus) og gladere end før, og kunne mærke energien hvirvle rundt i min krop og "arbejde videre".
Senere på dagen fik jeg en nyhed om, at min far har fået en ondartet hjernesvulst og skal opereres med efterfølgende strålebehandling og kemo, så har været rimelig meget i chocktilstand de sidste par dage pga. af det, så har været svært helt at fornemme effekterne af kambôen, men har følt mig lidt stærkere og roligere, og både ved styrketræning og løbetur følte jeg en større udholdenhed, og løb den hurtigste 5km jeg nogen sinde har gjort!
Skal helt sikkert prøve det igen!

Tak til ham her: