Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 15:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,
jeg er blevet tilbudt at være med i en kambô-ceremoni, men ved ikke så meget om det (andet end at det fremkalder voldsomme opkast og diarre), og ville høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med det?

( Det er slim fra en speciel slags frø af samme navn fra amazonas, skulle eftersigende have fantastiske medicinske egenskaber og være meget udrensende - der kan læses mere her: http://www.ayahuasca.com/spirit/kambo-the-spirit-of-the-shaman/ )

På forhånd tak for hjælpen :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har ingen førstehåndserfaringer, men siden du ingen svar har fået tillader jeg mig lige at byde ind med en smule info fra en kammerat :)

Han prøvede for nyligt kambo i en lejlighed i DK, med tilsyneladende kyndige folk...
Bl.a har han fortalt at de blev bedt om at fortælle om deres livsstil mht. mad/motion/narko osv. - og han var den med den "værste" livsstil, i det han tager drugs og spiser fastfood. De andre til sessionen havde en noget sundere livsstil.

Min kammerat var den som fik det værst mht. opkast og diarré og han tolker det selv til at være fordi han havde flere uønskede ting i sin krop end de andre :)

FWIW og knæk og bræk med kambo i fremtiden ! :D

Medlem

Mange tak blazR :-)
Skal med stor sandsynlighed deltage i en ceremoni på søndag... Skal nok fortælle lidt bagefter ;-)
Jeg har en forholdsvis sund livsstil, spiser så meget økologisk som muligt, kun lidt kød (og i så fald hovedsageligt okse og kylling), dyrker rimeligt med motion, mediterer, og benytter kun sjældent substanser som alkohol og cannabis... Så håber på en blid omgang!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
Meget spændende. Jeg håber, du vil skrive lidt om dine oplevelser.

Medlem

Jepski,
Det var en rigtig fin oplevelse :)
Kambô er ikke psykedelisk, så har ikke nogen vilde visioner at berette, men kan da fortælle lidt om ceremonien, og om hvordan jeg oplevede den.

Ham der forestod ceremonien var en hollandsk fyr, som bor i Danmark, og som har lært det af en shaman. Rigtig sød, ydmyg og nede på jorden fyr. Vi var ham, mig og en anden gut, som også var sød nok, hjemme hos mig.
Efter lige at have drukket en kop te og snakket lidt om ceremonien og lært hinanden lidt at kende, startede vi med at sniffe noget mapacho (helligt tobak) opløst i vand, mens vi fokuserede på vores intention.

Vi skulle så drikke omkring 2 liter vand. Han brændte små huller i huden med en røgelsespind på overarme, bryst og ryg (troede man kun skulle have nogle få huller, men han sagde at han ikke holdt sig tilbage, og at det var bedre at få for meget end for lidt), herefter smurte han sekreten på (som han havde på nogle træpinde).

Det første jeg mærkede var en enormt behagelig varme og tilhørende beroligende følelse sprede sig i min krop, en trykken for hovedet, og herefter en kvalme efterfulgt at intens opkast (i en spand foran mig). Det var ikke så ubehageligt som jeg havde forventet, faktisk helt okay, især fordi jeg tænkte på at det var en renselsesprocess jeg undergik. Dybe vejrtrækninger, mere opkast, og så ned at ligge lidt med en ør fornemmelse i hele kroppen. Lå lidt, hvorefter vi fik lidt NuNu - mapacho opløst som pulver, pustet ind i næsen med et pusterør. (ikke nogen særlige følelser/fornemmelser udover lidt svien i næsen og en mental klarhed)

Herefter fik vi en tur til, som var endnu mere intens end den første, mere varme og trykken, mere opkast, vilde mavekramper og endnu mere ør. Havde heldigvis ingen diarre, hvilket man også kan få. Tilsidst fik vi en speciel salve, som jeg ikke lige fik fat i, hvad var, smurt på, som skulle hjælpe med helingen...

Bagefter, det hele har vel varet omkring 2-3 timer, var jeg sådan set rimelig "normal", udover selvfølgelig at være træt. Dagen efter var jeg også lidt træt, men følte mig alligevel betydeligt lettere (især omkring mave/solar plexus) og gladere end før, og kunne mærke energien hvirvle rundt i min krop og "arbejde videre".
Senere på dagen fik jeg en nyhed om, at min far har fået en ondartet hjernesvulst og skal opereres med efterfølgende strålebehandling og kemo, så har været rimelig meget i chocktilstand de sidste par dage pga. af det, så har været svært helt at fornemme effekterne af kambôen, men har følt mig lidt stærkere og roligere, og både ved styrketræning og løbetur følte jeg en større udholdenhed, og løb den hurtigste 5km jeg nogen sinde har gjort!

Skal helt sikkert prøve det igen! :D

Tak til ham her:
Billede

Medlem
Brugeravatar

Hej Gryphon!

Det lyder spændende, er glad for du havde en god oplevelse!
Kunne godt tænke mig at prøve det.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men er denne VICE video (hipster-YouTube-dokumentar-kanal) omhandler samme fremgangsmåde?
[youtube]http://youtu.be/FLDndri1830[/youtube]

Mvh. Sorte

Medlem

Hey Sorte,
yes det er den samme fremgangsmåde/frø ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]