Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er så små begyndt at krible i de grønne fingre for at forberede foråret/sommerens grow.
Jeg har en fin sydvendt fransk altan, der skal huse dette års gevækster.
Af sorter har jeg ikke gjort mig de store tanker. Sidste år dyrkede jeg little chees auto femi, fra en etnisk plant. Disse gav et fint resultat jeg var godt tilfreds med. Hvis der er nogen der har anbefalinger til gode auto femi sorter, så modtages disse med kyshånd.

Mit egentlige spørgsmål går på selve altankasserne og størrelsen. Jeg går efter at få 3 planter. Disse vil jeg evt. køre lidt lst/opbinding på, opad rækværket/hegnet på altanen. Tror i dette er en god ide?
Ydermere er jeg også kommet i tvivl om selve jordmængden/ pottestørrelsen. En normalt altankasse er på ca. 18 liter. Er dette nok til 3 planter? Hvis ja, skal jeg sætte rumdelere op i kasserne? Og kan de klare lidt blæsevejr (6. sals højde).

Jeg har tænkt på evt. at anvende 2 altankasser. Så skære bunden ud af den ene og med noget silikone eller klistre den ovenpå den anden, og får en 10-14 cm. ekstra i højden.

Og hvad med evt. selvvandingssystemer, er det værd at ofre et par liter volumen på en sådan bundplade?

Del gerne alle erfaringer med altankassegrow.

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
RQS Creamatic (autoflower) havde jeg en enkelt af sidste år. Den smed 9 gram, men det skal siges at den også kun blev vandet.. Intet gødning. Jeg høstede den en uge for tidligt, da den havde problemer med mug/skimmel. Fik nok trimmet 2-4½ gram væk. Fin ryger, især lige efter tørring.
Det skal siges jeg kun har groet 6 planter i mit liv, men denne var klart den bedste :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

RQS Creamatic (autoflower) havde jeg en enkelt af sidste år. Den smed 9 gram, men det skal siges at den også kun blev vandet.. Intet gødning. Jeg høstede den en uge for tidligt, da den havde problemer med mug/skimmel. Fik nok trimmet 2-4½ gram væk. Fin ryger, især lige efter tørring.
Det skal siges jeg kun har groet 6 planter i mit liv, men denne var klart den bedste :)

Jeg ok, det lyder fint. Jeg må indrømme jeg kan ikke huske sidste års yield, men jeg var ihvertfald godt tilfreds. Der var ca. et fyld semi presset rødbedeglas.
Jeg kørte med bio bizz vege gødning, kan det betale sig og køre bloom også til auto'er?

(Baudelaire 1860).

Medlem

Barney's Farm, Pineappleexpress auto fimi, groede jeg 5 af sidste år, i 12L spand til hver, bar dem rundt i stuen og udenfor, for at de skulle få go lys og varme :P gav dem en luftig jordblanding, med leca,sand og go gødet muldjord. og så fik de efter de var 3 uger, ellers bare gødning hver 2 gang jeg vandet :)
Resultatet blev satme fint! :D ved sgu ikke hvad jeg fik, da jeg ingen vægt havde på det tidspunkt, men budd'sne var nogle små Tric, fyldte sataner, som slog som en hammer! :)
Og lugt og smagsmessigt, er de også HELT ekstremt dejlige. :) de dufter som en dejlig blanding af annanas, og en god dag på stranden hvis du spørger mig B-)
Så de kan KLART anbefales.
Go vind herfra!

Medlem
Brugeravatar

Jeg er også igang med at bestille pineapple express hjem. godt at høre dit rewiew røgetskinke! ;)

- Når jeg hører om auto og gødning, så er de generelle råd som jeg har set, at man bare skal give dem bloom efter 2-3 uger og frem til de skal flushes :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er også igang med at bestille pineapple express hjem. godt at høre dit rewiew røgetskinke! ;)

- Når jeg hører om auto og gødning, så er de generelle råd som jeg har set, at man bare skal give dem bloom efter 2-3 uger og frem til de skal flushes :)

Spændende. Ok, så vege gødning er strengt taget ikke nødvendigt?

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Biobizz skal man bruge både vegge og blomstringsgødning under blomstringsperioden. Bio grow skal bruges igennem hele plantens liv indtil flush.

18 liter til 3 planter lyder ganske fornuftigt, og de fleste auto's findes efterhånden i feminized, de fleste sælges faktisk kun som feminized, så det burde ikke være svært at finde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg købt noget biobloom gødning til en billig penge. Det regner jeg med at køre sammen med lidt standard blomstergødning jeg har stående.. Så må vi se hvad det bliver til.

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

God vind :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

God vind :D

Jo tak. Det bliver så hyggeligt at komme igang igen. Der er nu ikke noget som at sidde sammen med planterne og suge sol til sig og bare gro.
Hvad mht. til studsning af planterne?
Skal der nippes blade af autoer, skygger bæreblade for buds osv.?

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Uhh, den er lidt ude for mit område, har desværre ikke erfaring nok til at råde på det punkt :).

Jeg nippede personligt et par enkelt buds af på min, da de blev dannet cirka 5 uger efter de første = de var så små og ville ikke give noget :)

Har du bestemt dig for sort endnu :) ??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rookie1 skrev:
Uhh, den er lidt ude for mit område, har desværre ikke erfaring nok til at råde på det punkt :).

Jeg nippede personligt et par enkelt buds af på min, da de blev dannet cirka 5 uger efter de første = de var så små og ville ikke give noget :)

Har du bestemt dig for sort endnu :) ??

Jeg var nede og købe frø igår. Det er en jungle. Den ene beskrivelse lyder bedre end den anden, og billederne ser alle fantastiske ud. Så jeg valgte at køre discount, da jeg tænker at omstændighederne+ mine evner alligevel ikke vil yde planterne helt optimale vilkår.
Så det endte med at blive disse:
Dutch Blue Automatic 99.9% female seeds
Dutch Blue Automatic (5 female seeds) 60% Indica. Low Ryder #2 and Blueberry genetics. Earthy odor and fruity flavor. Autoflowering variety from seed to yield in 8 to 9 weeks. THC 17%.Lowryder#2 and Blue Berry are used to create our Dutch Blue Automatic. She is an autoflowering variety with a great level of THC (15-20%). In ideal growing conditions the leaves turn blue. This also occurs when grown in exterior with a cold night or two. Because of its Ruderalis genetics (origin Siberia) she is very well suited for growing Exterior in Northern countries. Dutch Blue Automatic has a fruity, earthy aroma and flavour, thanks to its blueberry parentage and delivers a euphoric high.
Billede

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er de små basser spiret. 5/5 spirede, og de er nu ca. 4 cm. høje.

Jeg kom til at stene lidt lst. Er det værd at kaste sig ud i med en auto sort som denne? Og er der nogen der har erfaring med det?

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du skal ikke trimme autoblomstrene planter. De vokser kun en begrænset periode og får at få mest muligt ud af den skal du beholde alle de skud den laver. Du må dog gerne fjerne gulnede blade hen imod slutniningen af blomstringen og du kan også low stress traine den, hvor du binder skuddene ned.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, jeg kan afsløre det går strygende og de vel er en ca. 20 cm høje med 4 noder faneblade mm. Allerede fra først rigtige bladsæt begyndte de at stinke, og det er kun taget til. Det er vel et meget godt tegn.

I starten her kører jeg med denne gødning (NPK, 5-1-4). Den er organisk, og koster 80 kr. i silvan.
Billede

Senere vil jeg tilføje biobizz bloom.

Dog har en af mine kære det utrolig skidt. Den begyndte ved ca. 3 nodesæt at få gullige blade, med brune pletter. Bladene krøller op og føles sprøde. Det brune samler sig, og til sidst er hele bladet brunt og bliver til fniller ved berøring.
Det startede ved nederste bladsæt, og kører symmetrisk opad. Som det ser ud nu er planten en bare stamme med 1 sæt faneblade og nye skud der kommer. De resterende faneblade er dog så småt begyndt at vise misfarvning.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Min egen teori er at der muligvis er gået råd i rødderne, men jeg ved det virkelig ikke.

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så nærmer den søde høsttid sig.

Hvordan vil i vurdere denne plante, klar til høst?
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Udfra de billeder du har lagt op, vil jeg tro du faktisk kan cutte den nu.'

Men de giver ikke et overblik af hele planten, prøv at ligge sådan et op, før du fælder den.

Det man ser, ser klart ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal ske.
Billede
Billede

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvad et "fuldkropsbillede" skulle have at sige med hensyn til at bedømme modenhed.
De andre billeder hjælper ikke meget mere, men noget. Pistillerne er jævnt orange, men ikke totalt visne og tørre. Det er hvad vi kan bedømme på ud fra dine billeder.
Skal man bedømme høsttidspunkt udfra pistillernes farve, opfylder din plante kriterierne for at kunne høstes. Ellers bedømmes modenhed normalt udfra trichomernes farve, men det er ikke muligt udfra billederne.

Var jeg dig ville jeg glæde mig over en lille lyntørret testryger idag. En lyntørret testryger er IMO den allerbedste måde at bedømme høstmodenhed på. Derudover skal du studere planten under mikroskop - læs på det.

...Og tillykke med høsten. Det ser rigtigt rigtigt fint ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]