Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia. Jeg er en rimelig garvet cannabis ryger, og med mine 16 har jeg prøvet samtlige stoffer, dog er det kommet mig for øre at det ikke er det bedste i verden for hjernen at ryge tjald, ihvertfald når man er under 21, er der nogen der ville gide forklare mig hvilke ting i cannabis der er fordummene? Har læst virkelig meget om cannabis generelt, og synes det kunne være fedt hvis vi fik sat nogen af bivirkningerne på plads, gad godt at samle nogen af de mange myter og ligesom få det afklaret, svar venligst ikke hvis i ikke er sat ordentlig ind i emnet, jeg vil gerne have information og ikke bare en masse folk der sidder og diskutere, det er der mange andre steder til. - Det er ikke fordi jeg prøver at finde grunde til at rakke ned på stoffet, jeg er bare nysgerrig omkring hvad jeg indtager da jeg ikke er så gammel igen :peace:

Medlem

Det letteste er jo at bruge sig selv som eksempel, hvor er du henne i forhold til dine jævnalderene kammerater der ikke ryger weed f.eks.. Men vil sige man skal holde sig langt fra cannabis hvis man ikke har psyken til det, da det kan gå grueligt galt.
Men når det er sagt er Cannabis/thc ikke det mest hjernecelle opløsende stof der findes så det er begrænset hva skete der kan medføre. peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Du har simpelthen prøvet alle stoffer i en alder af 16 år?

Medlem
Brugeravatar

Prøv og hør knægt, du er ikke garvet ryger hvis du ikke engang ved hvad det gør ved dig, og der ville da også være et eller andet helt galt så når du er 16 år. Cannabis virker forskelligt på mennesker, jeg har set en gymnasie elev der fik topkarekter i alt, selvom han sugede skunkjoints fra morgen til aften, han kunne simpelthen bedre koncentrere sig om at studere skæv. Ham der sad ved siden af gik så fra okay til bund karekter, fordi tjald fik ham til ikke at orke en skid og blive ligeglad.. Så der er ikke noget der hedder bivirkninger og myter da stoffer virker forskelligt på os alle sammen..

Når det så er sagt, skal du ikke ryge hvis du ikke har råd til det, du er kun 16 år og et dagligt cannabis forbrug er dyrt, og det går ikke at du nakker penge fra din mors pung foreksempel for at skaffe ryger, det bare dårlig stil.. Ryg en joint engang imellem hvis du har lyst, men så længe du går i skole, og ikke har penge så lad vær og gør det til en hverdagsting, ikke gør det til en vane at du skal falde i søvn skæv og sådan..

Så kort sagt, lyt til anarkisten og lay low med ganjaen indtil du får styr på dit liv, ikke går i skole mere, har et job og har fået lange hår på nosserne..

Junior medlem

Hvis du allerede som 16årig mener at have prøvet samtlige stoffer - så skal du nok til at slappe lidt af.

Medlem

Så vidt jeg har forstået gør det dig ikke "dummere" at ryge hash. Det kan bare sætte udviklingen i din hjerne i stå, hvis du ryger for meget i en tidlig alder. Så når du kun er 16 ville det være bedst for dig ikke at ryge meget (flere gange i ugen/hver dag), da det kan gøre at din hjerne ikke udvikler sig som den skal. :)

Medlem
Brugeravatar

Til Anarkisten:
Cannabis virker på ens på alle hjerner, men oplevelsen og effekten på sindet er forskellig. Det lader til at trådstarter efterspørger teoretisk viden, og ikke snak om folks subjektive oplevelser med stoffet. Desuden skal det nævnes, at man bliver dårligere til det man indlærer under påvirkning af hash efter afgiftning. Så ham studenten du nævner, har tydeligvis bare forringet sin evne til at indlære pga. hashrygning, og oplever at han bliver "bedre" når han er påvirket.

Til Trådstarter:
Tror næppe der er nogen der vil skrive den lange remse af bivirkninger der er ved hashrygning, men jeg vil da nævne at hyppig hashrygning altså ikke er optimal for (især) indlæringsevnen, nu når din hjerne indlærer en masse, som skal ligge til grunde resten af dit liv.

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Til Anarkisten:
Cannabis virker på ens på alle hjerner, men oplevelsen og effekten på sindet er forskellig. Det lader til at trådstarter efterspørger teoretisk viden, og ikke snak om folks subjektive oplevelser med stoffet. Desuden skal det nævnes, at man bliver dårligere til det man indlærer under påvirkning af hash efter afgiftning. Så ham studenten du nævner, har tydeligvis bare forringet sin evne til at indlære pga. hashrygning, og oplever at han bliver "bedre" når han er påvirket.

Til Trådstarter:
Tror næppe der er nogen der vil skrive den lange remse af bivirkninger der er ved hashrygning, men jeg vil da nævne at hyppig hashrygning altså ikke er optimal for (især) indlæringsevnen, nu når din hjerne indlærer en masse, som skal ligge til grunde resten af dit liv.

Nu snakker du bare lort, lad vær at tro på alt hvad du læser, slet ikke hvis systemet har skrevet det. Læste engang på sundhedsstyrelsen eller sådan noget bawls hjemmeside, at et jævnligt hashforbug nedsætter din indlæringsevne med cirka 10%, men som jeg siger er det forskelligt fra person til person. Hvis du bliver hurtigt aggresiv, tanker der farre rundt, har svært ved at sove, højt blodtryk, damp, hvad ved jeg kan en joint i ny og næ til at slappe af på være gavnlig for din skole og din indlæring.
Og at en der fra morgen til aften er skæv på skunkjoints kan få top karekter hele hhx igennem er i sig selv et bevis på at cannabis påvirker os alle forskelligt.

Og hvis vi nu leger med den åndsvage tanke at sundhedstyrrelsen har ret, så er 10% af din indlæringsevne overhovedet ikke så betydelig som folk gør det til..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
anarkisten, du burde efter min mening fjernes fra sitet for at lukke alt det bæ ud, du ender med at sige noget herinde en dag nogen rent faktisk lytter til og kommer galt afsted af, du er helt væk. vågn op. lig du cannabisen lidt på hylden og stop med at helligøre det på sådan en kvalmende måde, samt få egne erfaringer til at lyde som straight up facts. det godt nok dumt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
I afsnit b under retningslinjerne, står der noget spændende som anarkisten burde læse. Tænker også på de dårlige råd, der bliver skrevet i "add hash".

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

anarkisten, du burde efter min mening fjernes fra sitet for at lukke alt det bæ ud, du ender med at sige noget herinde en dag nogen rent faktisk lytter til og kommer galt afsted af, du er helt væk.

Jeg har ellers den opfattelse at mine råd langt de fleste af gangene bliver taget med kyshånd fra ham der spørger, du kan jo prøve hurtigt at kigge mine indlæg igennem hvis du gider. Det ender oftest med at folk takker mig for de gode råd, eller siger at tingene skete som jeg troede, selv i de af mine indlæg der bliver slettet, og det er ikke engang løgn.

At der så sidder et par blæste 'mods' og 'Insane psychedelia user!' og tror at harm reduction er at sige til en misbruger 'du skal bare have sund kost, meditation og motion og kold tyrker på alt hvad der hedder stoffer, det er bedst for dig', selvom de sikkert sidder blæste på svampe og udmærket godt ved at sådan nogle råd er fuldstændigt urealistiske, og ikke hjælper en skid.. Det er dig der er helt væk hr :)

Dedikeret medlem

Prøv og hør knægt, du er ikke garvet ryger hvis du ikke engang ved hvad det gør ved dig, og der ville da også være et eller andet helt galt så når du er 16 år.

Det passer bare ikke. Jeg kender folk som har røget så længe, og er startet så tidligt, at de ikke kan huske hvordan det var før, de ved ikke hvad det gør ved dem. I det hele taget er 16 årige heller ikke ligeså selv bevidste som en 25 årig, og derfor er det let at overse effekten, selvom man har røget i flere år. Jeg har nu været on/off misbrug i 3 år, og det først rigtig gået op for mig, hvad det gør ved mig, efter jeg har stoppet og startet misbruget 5-10 gange. Især i starten af mit misbrug, benægtede jeg alt hvad folk sagde, dumt ja, men det er ret normalt i et misbrug.

Citat:
At der så sidder et par blæste 'mods' og 'Insane psychedelia user!' og tror at harm reduction er at sige til en misbruger 'du skal bare have sund kost, meditation og motion og kold tyrker på alt hvad der hedder stoffer, det er bedst for dig', selvom de sikkert sidder blæste på svampe og udmærket godt ved at sådan nogle råd er fuldstændigt urealistiske, og ikke hjælper en skid.. Det er dig der er helt væk hr :)

Jeg kan godt følge dig i det med, at de fleste normale mennesker, ikke bare dropper et misbrug og dyrker motion, men det har virket for mange af brugerne herinde, så lad være med at kritisere det. I det hele taget, så stop den der attitude med det kun er hvad DU siger der er rigtigt, du kommer med nogle af sandhederne, og en masse lort, som du faktisk ikke har forstand på, og sviner nogle af de andres sandheder, så kan jeg da godt forstå at mange bliver sure over dine indlæg.

Desuden er det også noget pis at sige, at man selv skal have rent mel i posen for at hjælpe andre. I det hele taget, er den påstand du kommer med meget forsimplet, til din egen fordel.

Dedikeret medlem

Jeg må tilslutte mig TT og andre. Anarkist din sandhed er nødvendigvis ikke den som gælder for alle. Når du indser dette så vil du kunne udvikle dig. Lige nu virker det som om du sidder fast i din overbevisning om at du har fundet de vise sten, hvilket minder mig en del om mig selv da jeg var yngre (20-30).
(Edit og stadig den dag i dag, men jeg arbejder med det)
Prøv og lig det fra dig og lyt til andre i stedet for at gå i trods og angreb, det handler jo ikke om at vinde og få ret, men om at hjælpe. Du er jo ikke dum - af og til kommer der gode vinkler og guldkorn fra dig.

Mvh

Medlem
Brugeravatar

Jeg startede som 16 årig at ryge tjald, der gik jeg stadigvæk i folkeskolen, og da jeg gik i 8 klasse fik jeg næsten topkaraktere i alt. Efter et par måneder inde i 9 klasse, begyndte min karaktere at falde, fordi tjalden blev til vane, det vil jeg sige jeg røg hver dag, eller hveranden dag. Så da jeg kom til eksamen fik jeg desværre lorte karaktere.
Efter 9 klasse, i de første 4 uger i sommerferien, røg jeg hver eneste dag og kunne godt mærke hvis jeg havde en eller to dage hvor jeg simpelthen ikke kunne få råd til mit tjald, fik jeg nedture, blev deprimeret og fik ondt af mig selv. Så jeg besluttede mig for at holde med tjalden og vente til jeg havde en uddanelse og et fast job. Men også fordi jeg skulle videre på teknisk skole. De første par uger var pæn nedern, men efter en måneds tid, var det nemmere at stå op om morgenen, jeg føler mig mere koncentreret. Nu er jeg 17 år, og er på teknisk skole og er sku helst gerne være clean. Så stop med det når du skal videre fra folkeskolen, så du kan få en ordentlig uddannelse, det mit bedste råd :) Og det ville også være træls at blive smidt ud, da de tager pis prøver på de fleste steder, efter folkeskolen ;)

Medlem
Brugeravatar

Til Anarkisten:

Til Trådstarter:

Nu snakker du bare lort, lad vær at tro på alt hvad du læser, slet ikke hvis systemet har skrevet det. Læste engang på sundhedsstyrelsen eller sådan noget bawls hjemmeside, at et jævnligt hashforbug nedsætter din indlæringsevne med cirka 10%, men som jeg siger er det forskelligt fra person til person. Hvis du bliver hurtigt aggresiv, tanker der farre rundt, har svært ved at sove, højt blodtryk, damp, hvad ved jeg kan en joint i ny og næ til at slappe af på være gavnlig for din skole og din indlæring.
Og at en der fra morgen til aften er skæv på skunkjoints kan få top karekter hele hhx igennem er i sig selv et bevis på at cannabis påvirker os alle forskelligt.

Og hvis vi nu leger med den åndsvage tanke at sundhedstyrrelsen har ret, så er 10% af din indlæringsevne overhovedet ikke så betydelig som folk gør det til..

Har jeg nævnt 10 procent? Cannabis virker på samme måde på alle hjerner, men nogle er selvfølgelig mere udsat for kedelige bivirkninger end andre. Men der er ingen, som ikke tager skade af et dagligt hashforbrug. Og hvordan kan du tillade dig at gøre dig klog på, hvor vidt 10 procent af indlæringsevnen er vigtig? Det lyder som om du selv har volds manipuleret din egen overbevisning og opfattelse, og ikke vil kendes ved sandheden, så du kan have samvittigheden i behold når du ryger. Det du skriver er langt, langt ude.

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Prøv og hør knægt, du er ikke garvet ryger hvis du ikke engang ved hvad det gør ved dig, og der ville da også være et eller andet helt galt så når du er 16 år.

Det passer bare ikke. Jeg kender folk som har røget så længe, og er startet så tidligt, at de ikke kan huske hvordan det var før, de ved ikke hvad det gør ved dem. I det hele taget er 16 årige heller ikke ligeså selv bevidste som en 25 årig, og derfor er det let at overse effekten, selvom man har røget i flere år. Jeg har nu været on/off misbrug i 3 år, og det først rigtig gået op for mig, hvad det gør ved mig, efter jeg har stoppet og startet misbruget 5-10 gange. Især i starten af mit misbrug, benægtede jeg alt hvad folk sagde, dumt ja, men det er ret normalt i et misbrug.

Citat:

Jeg kan godt følge dig i det med, at de fleste normale mennesker, ikke bare dropper et misbrug og dyrker motion, men det har virket for mange af brugerne herinde, så lad være med at kritisere det. I det hele taget, så stop den der attitude med det kun er hvad DU siger der er rigtigt, du kommer med nogle af sandhederne, og en masse lort, som du faktisk ikke har forstand på, og sviner nogle af de andres sandheder, så kan jeg da godt forstå at mange bliver sure over dine indlæg.

Desuden er det også noget pis at sige, at man selv skal have rent mel i posen for at hjælpe andre. I det hele taget, er den påstand du kommer med meget forsimplet, til din egen fordel.

Ang. det første, så må jeg trække det tilbage og give dig ret, man kan godt være garvet ryger uden at være klar over hvad det gør ved en, hvis du har siddet i en konstant tåge så længe du kan huske, jeg tvivler dog stærkt på at OP er det jeg vil kalde en garvet ryger.

Men jeg har altid sagt at det med motion osv er den bedste løsning, den er bare som sagt urealistisk for langt de fleste i hvert fald 99% af de misbrugere der spørger om hjælp herinde.

Jeg må tilslutte mig TT og andre. Anarkist din sandhed er nødvendigvis ikke den som gælder for alle. Når du indser dette så vil du kunne udvikle dig. Lige nu virker det som om du sidder fast i din overbevisning om at du har fundet de vise sten, hvilket minder mig en del om mig selv da jeg var yngre (20-30).
(Edit og stadig den dag i dag, men jeg arbejder med det)
Prøv og lig det fra dig og lyt til andre i stedet for at gå i trods og angreb, det handler jo ikke om at vinde og få ret, men om at hjælpe. Du er jo ikke dum - af og til kommer der gode vinkler og guldkorn fra dig.

Mvh

Jeg ved ikke hvilken sandhed du snakker om fyr.. Jeg siger jo netop at cannabis virker forskelligt fra person til person, nogen kan koncentrere sig bedre, nogen bliver ligeglade med alting, nogle får psykose, osv osv. Mange jer og systemet påstår jo at det påvirker alles hjerner negativt, og det er bare ikke tilfældet, for det kommer an på så meget.
Jeg kan godt lide at ryge fed, og jeg vil sige mit liv er ganske udmærket, har penge, dame, røg, faxe kondi, er det er nu sådan jeg godt kan lide at leve mit liv, så hvem er du og sige til mig at jeg har brug for at udvikle mig, eller jeg ville have godt af at stoppe med at ryge.
Og det handler ikke om at 'vinde' eller få ret. Det handler om at rive folk ud af deres hjernevask systemet har givet dem, og selvfølgelig hjælpe så godt man kan når folk spørger om hjælp eller råd.

Til Anarkisten:

Til Trådstarter:

Har jeg nævnt 10 procent? Cannabis virker på samme måde på alle hjerner, men nogle er selvfølgelig mere udsat for kedelige bivirkninger end andre. Men der er ingen, som ikke tager skade af et dagligt hashforbrug. Og hvordan kan du tillade dig at gøre dig klog på, hvor vidt 10 procent af indlæringsevnen er vigtig? Det lyder som om du selv har volds manipuleret din egen overbevisning og opfattelse, og ikke vil kendes ved sandheden, så du kan have samvittigheden i behold når du ryger. Det du skriver er langt, langt ude.

Du er godt nok en idiot at høre på.. først siger du cannabis virker på samme måde på alle hjerner, og i samme sætning siger du at nogle har flere bivirkninger end andre? Det næste du siger er endnu dummere, har du nogensinde hørt om medicinsk cannabis? :stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Til anarkisten:
Hvad er det for system du henviser til?
Det virker til at du bare slynger noget ud og måske provokere, bare for at provokere - Ihvertfald i indlæg som disse.
Overordnet set skal man bare fyre en fed, uanset om man er et barn på 16år, ung mor med psykiske problemer ovs..
Er det ikke det du skriver for gang på gang?

Forresten - Har umbra der startede dette indlæg, får svar på sine spørgsmål?

-John Rooney.

Dedikeret medlem

" Det handler om at rive folk ud af deres hjernevask systemet har givet dem"

Eller den hjernevask som man har påført sig selv via selv valgte omgivelser.

"så hvem er du og sige til mig at jeg har brug for at udvikle mig, eller jeg ville have godt af at stoppe med at ryge."

Et velmenende råd mht udvikling som du så selv får lavet om til at det vil kræve et rygestop/pause - som tidligere skrevet du er ikke dum.

"Jeg ved ikke hvilken sandhed"

Nu var det ikke kun rettet må ryge temaet i den her tråd, men generelt så føre du dig frem som om du kender den endegyldige sandhed. Og det gør du i og for sig også men det er din endegyldige sandhed.

Penge, pling og pige der skal sku mere end system skabte værdier til at din sandhed bliver min.

Dedikeret medlem

"Forresten - Har umbra der startede dette indlæg, får svar på sine spørgsmål?"

Ikke rigtigt men synes faktisk at den diskusion vi er endt ud giver en del svar på hvad et hverdags (mis)brug af THC gør ved nogle af brugerne :roll:

Medlem
Brugeravatar

De to nævnte ting modsiger ikke hinanden. Desuden har jeg aldrig sagt at cannabis ikke er godt for noget. Jeg har dog nævnt, at et dagligt hashforbrug er skadeligt, hvilket du godt ved.
Nu vil jeg lade jer andre om at tage jer af barnet. Jeg er desværre uden den store erfaring med børneopdragelse.

og de svære slipper fri.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]