Prøv og hør knægt, du er ikke garvet ryger hvis du ikke engang ved hvad det gør ved dig, og der ville da også være et eller andet helt galt så når du er 16 år.
Det passer bare ikke. Jeg kender folk som har røget så længe, og er startet så tidligt, at de ikke kan huske hvordan det var før, de ved ikke hvad det gør ved dem. I det hele taget er 16 årige heller ikke ligeså selv bevidste som en 25 årig, og derfor er det let at overse effekten, selvom man har røget i flere år. Jeg har nu været on/off misbrug i 3 år, og det først rigtig gået op for mig, hvad det gør ved mig, efter jeg har stoppet og startet misbruget 5-10 gange. Især i starten af mit misbrug, benægtede jeg alt hvad folk sagde, dumt ja, men det er ret normalt i et misbrug.
Citat:
At der så sidder et par blæste 'mods' og 'Insane psychedelia user!' og tror at harm reduction er at sige til en misbruger 'du skal bare have sund kost, meditation og motion og kold tyrker på alt hvad der hedder stoffer, det er bedst for dig', selvom de sikkert sidder blæste på svampe og udmærket godt ved at sådan nogle råd er fuldstændigt urealistiske, og ikke hjælper en skid.. Det er dig der er helt væk hr

Jeg kan godt følge dig i det med, at de fleste normale mennesker, ikke bare dropper et misbrug og dyrker motion, men det har virket for mange af brugerne herinde, så lad være med at kritisere det. I det hele taget, så stop den der attitude med det kun er hvad DU siger der er rigtigt, du kommer med nogle af sandhederne, og en masse lort, som du faktisk ikke har forstand på, og sviner nogle af de andres sandheder, så kan jeg da godt forstå at mange bliver sure over dine indlæg.
Desuden er det også noget pis at sige, at man selv skal have rent mel i posen for at hjælpe andre. I det hele taget, er den påstand du kommer med meget forsimplet, til din egen fordel.
Ang. det første, så må jeg trække det tilbage og give dig ret, man kan godt være garvet ryger uden at være klar over hvad det gør ved en, hvis du har siddet i en konstant tåge så længe du kan huske, jeg tvivler dog stærkt på at OP er det jeg vil kalde en garvet ryger.
Men jeg har altid sagt at det med motion osv er den bedste løsning, den er bare som sagt urealistisk for langt de fleste i hvert fald 99% af de misbrugere der spørger om hjælp herinde.
Jeg må tilslutte mig TT og andre. Anarkist din sandhed er nødvendigvis ikke den som gælder for alle. Når du indser dette så vil du kunne udvikle dig. Lige nu virker det som om du sidder fast i din overbevisning om at du har fundet de vise sten, hvilket minder mig en del om mig selv da jeg var yngre (20-30).
(Edit og stadig den dag i dag, men jeg arbejder med det)
Prøv og lig det fra dig og lyt til andre i stedet for at gå i trods og angreb, det handler jo ikke om at vinde og få ret, men om at hjælpe. Du er jo ikke dum - af og til kommer der gode vinkler og guldkorn fra dig.
Mvh
Jeg ved ikke hvilken sandhed du snakker om fyr.. Jeg siger jo netop at cannabis virker forskelligt fra person til person, nogen kan koncentrere sig bedre, nogen bliver ligeglade med alting, nogle får psykose, osv osv. Mange jer og systemet påstår jo at det påvirker alles hjerner negativt, og det er bare ikke tilfældet, for det kommer an på så meget.
Jeg kan godt lide at ryge fed, og jeg vil sige mit liv er ganske udmærket, har penge, dame, røg, faxe kondi, er det er nu sådan jeg godt kan lide at leve mit liv, så hvem er du og sige til mig at jeg har brug for at udvikle mig, eller jeg ville have godt af at stoppe med at ryge.
Og det handler ikke om at 'vinde' eller få ret. Det handler om at rive folk ud af deres hjernevask systemet har givet dem, og selvfølgelig hjælpe så godt man kan når folk spørger om hjælp eller råd.
Til Anarkisten:
Cannabis virker på ens på alle hjerner, men oplevelsen og effekten på sindet er forskellig. Det lader til at trådstarter efterspørger teoretisk viden, og ikke snak om folks subjektive oplevelser med stoffet. Desuden skal det nævnes, at man bliver dårligere til det man indlærer under påvirkning af hash efter afgiftning. Så ham studenten du nævner, har tydeligvis bare forringet sin evne til at indlære pga. hashrygning, og oplever at han bliver "bedre" når han er påvirket.
Til Trådstarter:
Tror næppe der er nogen der vil skrive den lange remse af bivirkninger der er ved hashrygning, men jeg vil da nævne at hyppig hashrygning altså ikke er optimal for (især) indlæringsevnen, nu når din hjerne indlærer en masse, som skal ligge til grunde resten af dit liv.
Nu snakker du bare lort, lad vær at tro på alt hvad du læser, slet ikke hvis systemet har skrevet det. Læste engang på sundhedsstyrelsen eller sådan noget bawls hjemmeside, at et jævnligt hashforbug nedsætter din indlæringsevne med cirka 10%, men som jeg siger er det forskelligt fra person til person. Hvis du bliver hurtigt aggresiv, tanker der farre rundt, har svært ved at sove, højt blodtryk, damp, hvad ved jeg kan en joint i ny og næ til at slappe af på være gavnlig for din skole og din indlæring.
Og at en der fra morgen til aften er skæv på skunkjoints kan få top karekter hele hhx igennem er i sig selv et bevis på at cannabis påvirker os alle forskelligt.
Og hvis vi nu leger med den åndsvage tanke at sundhedstyrrelsen har ret, så er 10% af din indlæringsevne overhovedet ikke så betydelig som folk gør det til..
Har jeg nævnt 10 procent? Cannabis virker på samme måde på alle hjerner, men nogle er selvfølgelig mere udsat for kedelige bivirkninger end andre. Men der er ingen, som ikke tager skade af et dagligt hashforbrug. Og hvordan kan du tillade dig at gøre dig klog på, hvor vidt 10 procent af indlæringsevnen er vigtig? Det lyder som om du selv har volds manipuleret din egen overbevisning og opfattelse, og ikke vil kendes ved sandheden, så du kan have samvittigheden i behold når du ryger. Det du skriver er langt, langt ude.
Du er godt nok en idiot at høre på.. først siger du cannabis virker på samme måde på alle hjerner, og i samme sætning siger du at nogle har flere bivirkninger end andre? Det næste du siger er endnu dummere, har du nogensinde hørt om medicinsk cannabis?