Det vil være uden megen virkning da det psykoaktive-stof i cannabis er TetraHydroCannabinol - THC, men jeg kan da forstile mig at man kunne frembringe andre stoffer i planten som CBD Eller CBN Som også er psykoaktive og anti psykotiske (Et af dem ihvertfald efter hvad jeg kan huske)

Skriv endelig hvis du finder ud af noget mere omkring det

Tak for dit respons. Har googlet lidt frem og tilbage vedrørende de psykoaktive-stoffer i cannabis. Det er rigtigt at THC er det primære psykoaktive-stof i cannabis.
..Men stoffet CBD er også værd at fremhæve:
"Compared with THC, Cannabidiol (CBD) is less psychoactive and is considered to have a wider scope of medical applications than THC"Det er netop de medicinske virkninger der er interessante.
Endvidere står der om CBD:
"A 2010 study found that strains of cannabis containing higher concentrations of cannabidiol did not produce short-term memory impairment" Intet korttids hukommelsestab!
I forhold til beviste bivirkninger, så var resultaterne forholdsvist milde sammenlignet med andre rusmidler:
(extrapyramidal symptoms, increase in prolactin, weight gain) Angående det forhøjede prolactin-niveau bliver forøgelsen ikke nævnt, hvilket ville være ganske relevant (selvom jeg mener, at det er svært at få målt), da det ikke er spor fordelagtigt. Hævet prolactin-niveau medvirker følgende bivirkninger:
Women — When a high blood prolactin concentration interferes with the function of the ovaries in a premenopausal woman, secretion of estradiol, the main estrogen, decreases. Symptoms include irregular or absent menstrual periods, infertility, menopausal symptoms (hot flashes and vaginal dryness) and, after several years, osteoporosis. High prolactin levels can also cause milk discharge from the breasts.
Men — When a high blood prolactin concentration interferes with the function of the testicles, the production of testosterone (the main male sex hormone) and sperm decrease. Low testosterone causes decreased energy, sex drive, muscle mass and strength, and blood count. If levels remain low for several years, bone strength may become decreased (osteoporosis). High blood prolactin also causes difficulty in getting an erection, as well as breast tenderness and enlargement
Dog skulle det forhøjede prolactin-niveauet være forholdvist let at nedsænke igennem medicin..