Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej :)

Jeg har en kammerat på 14 år, Han har ikke prøvet at ryge før på nogle punkter og sjældent drukket.
Jeg vil bare vide at fordi han ikke gider at ryge så ville han lave guldkakao fordi han kunne helt vildt godt tænke sig at prøve det. Jeg er en erfaren hash-ryger og jeg har lavet guldkakao før. Men Tidligere havde jeg en episode med at min kammerat der ikke havde røget hash før men masser af cigaretter hver dag at han brækkede blod op og røg på skadestuen, pga hans astma.

Min kammerat her har ingen sygdomme overhovedet, så jeg vil bare høre om hvis jeg nulre 0.3 i kakaoen, om så det vil gøre ham dårlig eller andet på nogle punkter? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad være med at give en 14-årig stoffer af nogen art. Lad ham drikke et par bajere, det kan ikke passe at man som nybagt konfirmand skal begynde at begive sig ud i bevidsthedsudvidende stoffer, hjernen er ikke færdigudviklet og det er ikke fedt at vænne den til cannabis så tidligt.

Hvis du ikke lytter til mit råd alligevel så dosér ekstremt lavt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Enig med den søvnige!
Guldkakao til et barn er helt uacceptabelt - Pas skolen istedet :rocking:
(Kan man ikke også blive straffet for sådan en gerning?)

-John Rooney.

Dedikeret medlem

Hvis i alligevel har tænkt jer at gøre det, så lav en vaporizer af en elpære (søg på google). Det er umuligt at sige hvor hårdt guldkakao slår, og hvis han ikke bryder sig om det, så er det bare lang tid at vente på at det går over.

Medlem
Brugeravatar

Lige friskt nok at drikke guldkakao første gang, rul i jer hellere en joint :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Joint til 'en 14 årig.. :hm:
Tænk dig nu om, før du kommer med "råd" som disse :stupid:

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis i alligevel har tænkt jer at gøre det, så lav en vaporizer af en elpære (søg på google). Det er umuligt at sige hvor hårdt guldkakao slår, og hvis han ikke bryder sig om det, så er det bare lang tid at vente på at det går over.

Lad for guds skyld vær med at lave vaporizer af elpære. Elpærer kan indenholde alt fra kviksølv til krom og andre skadelige og kræftfremkaldende stoffer.

Lad i det hele taget vær med at lave rygeredskaber af materialer der ikke er beregnet til at ryge på. Og hvis I endelig skal lave en pibe selv, så brug KUN træ eller merskum eller glas der er beregnet til fødevare i forvejen.

Dedikeret medlem

Lad for guds skyld vær med at lave vaporizer af elpære. Elpærer kan indenholde alt fra kviksølv til krom og andre skadelige og kræftfremkaldende stoffer.

Det var jeg nødt til at tjekke op på, og jeg kan intet finde om at en almindelig glødepære indeholder noget farligt, derimod gør en sparepære, og lysstofrør. Kan du give mig en kilde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor mener du at det er bedre end af træ tt?
Forstår ikke helt din anbefaling, så forklar venligst

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
giv den dreng en 10er til en is

Dedikeret medlem

Hvorfor mener du at det er bedre end af træ tt?
Forstår ikke helt din anbefaling, så forklar venligst

Fordi det er svært at lave en vaporizer af træ. Hele tråden handler om at han IKKE vil ryge, men derimod prøve guldkakao som et alternativ, derfor forslår jeg en vaporizer, fordi det giver en langt kortere og mere kontrolleret rus, uden at man "ryger". Jeg forestiller mig han ikke vil ryge, pga. affaldsstoffer fra tobak og cannabis.

Udover det, så ryger jeg af og til selv på en pære-vaporizer, og derfor vil jeg da gerne have en kilde på at det er farligt. I det tilfælde vil jeg ikke fremover anbefale nogen det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet

Joint til 'en 14 årig.. :hm:
Tænk dig nu om, før du kommer med "råd" som disse :stupid:

Vedkommende der spørger er sandsynligvis omkring samme alder som hans ven, og han vil sandsynligvis stadig udføre sit projekt, selvom du mener, han ikke bør, da man i den alder (og generelt en del folk på psy) ikke lytter specielt meget til fornuften. Man kan ligeså godt komme med nogle råd, så hans homie kommer mindst til skade i stedet for at komme med løftede pegefinger. Hvis hans ven absolut vil forsøge sig med en cannabisrus, så vil en joint klart være det bedste. Selvom han har alvorlig astma, så gør et par hvæs af en joint den store skade.

Jeg synes dog selv, at han skulle vente et par år, men jeg prøvede selv at ryge første gang som 14 årig. Dengang sagde rusen mig ikke noget.

Medlem
Brugeravatar

Hej :)

Jeg har en kammerat på 14 år, Han har ikke prøvet at ryge før på nogle punkter og sjældent drukket.
Jeg vil bare vide at fordi han ikke gider at ryge så ville han lave guldkakao fordi han kunne helt vildt godt tænke sig at prøve det.

14 år virker måske også liiige tidligt nok at introducere en person for hash. Hvis man ikke er gammel nok til at smage på røgen af hash, (og bliver nødt til at drikke det) så ville jeg godt nok mene at man heller ikke er gammel nok til rusen! Svarer lidt til 14-årige der drikker sig møgstive i breezers. Det skal helst kradse lidt at blive skæv, så stik ham en joint eller lad helt være.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som jeg skrev tidligere, så er 14år en alt for tidligt alder at ryge/indtage hash.
Når det er sagt, så kan det selvfølgelig diskuteres, om han skal have råd, når de sikkert gør det alligevel..
Men skal rådene være så han får en god eller dårlig førstegangs oplevelse?
Ang vaporizer, så er træ vel at foretrække om end ikke andet, så køb 'en!
Har ikke kunne finde noget konkret, om at det skulle være mere usundt at bruge elpære, men lyder sku ikke tiltalende..
Godt ord igen :peace:

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

giv den dreng en 10er til en is

ENIG!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var jeg nødt til at tjekke op på, og jeg kan intet finde om at en almindelig glødepære indeholder noget farligt, derimod gør en sparepære, og lysstofrør. Kan du give mig en kilde?

Lad mig vende den om. Kan DU give mig en kilde på at alle elpære ikke indenholder noget giftigt? Nej vel. Du kender ikke hele produktionsvejen, derfor kan du eller jeg heller ikke vide hvordan de er blevet behandlet. Især ikke når der er tale om ting der ikke er beregnet til fødevareindtagelse. Det er sund fornuft.

Dedikeret medlem

En almindelig glødepære indeholder argon, nitrogen, krypton og xenon, som jeg alle slog op, de er farlige i store mængder, fordi det er kvælstoffer, men i en glødepære optræder de i gasform, og kan pustes ud. Desuden er der ikke nok gas til at lave nogen skade. Der kan også være tungsten i, et af de metaller med aller højest smelte temperatur, og så siger resten vel sig selv. Du kan læse om det her:
https://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb

Jeg er sikker på, at hvis der var noget indlysende farligt i, var glaspære vaporizeren aldrig blevet så "kendt" som den er. Hvis vi snakker sundhed, så ville jeg hellere ryge skunk/pot på sådan en, end en joint med tobak og rocker hash.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay jamen så anbefal da bare 14 årige at lave piber ud af alt muligt fabriksfremstillet halløj.

Jeg synes nu stadig at man som hovedregel skal lade være med at fremstille piber ud af ting som ikke er beregnet til det, da man ALDRIG kan vide hvordan de er blevet fremstillet og fordi man aldrig kan kende hele produktionsvejen. Det synes jeg er god harm reduction.

Desuden kan det være der er nogen der en dag tager fejl, og laver en pibe ud af elpære der faktisk indenholder kviksølv. Folk, og især folk der har med rusmiddeler at gøre, kan uden tvivl finde på at lave den type fejl. Og hvor langt tænker 14 årige?

Dedikeret medlem

Jeg ville som hovedregel slet ikke synes at en 14 årig skal ryge, men jeg synes allerede der var lagt fokus på moralprædiken, også bedre end jeg kunne have gjort det. Så jeg tænkte at HVIS de ville indtage det, så er det bedre end guldkakao, og jeg tvivler på at nogen i den alder kan fremskaffe ret meget kvalitets ryger gear, plus at hvis de skulle ud og købe rygergrej, så er der også forældre det skal gemmes for.

Den guide der først popper op på google, siger glødepære, så det tænkte jeg ikke videre over. Jeg havde overset muligheden for at man kunne finde på at bruge andre slags pære, som med garanti indeholder farlige stoffer.

Du har ret, man bør ikke ikke gå og lave rygergrej af hvad som helst, i HR øjemed. Det var uansvarligt af mig, og pga. din rolige attitude, indså og lærte jeg også noget, tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes at joints er en dum idé hvis drengen har astma, tag lidt pot i en majspibe og tænd flammen en enkelt gang til et sug and that's it. Ren, tobaksfri skævert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]