Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle på Psychedelia.

jeg ville høre om der er nogen her inde der ved om det røde skind på rød fluesvamp godt bare kan ligge og tørre i et tørt sted / rum?
eller om det SKAL tørres på en pande / ovn ved 60-70 grader?
( har tænkt mig at ryge det, ikke spise selve svampen ).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
et tørt rum/sted er fint.

nogle vælger at tørre dem i ovn for, at omdanne resterende mængder af den skadelige stof i svampene (ibotenic-acid) til det psykoaktive stof (muscimol) dette skulle øge svampenes potens og mindske antallet af birkvirkninger, men efter min mening er dette slet ikke nødvendigt, så længe svampene er tilstrækkelig tørret under normale omstændigheder.

jeg synes det smager en anelse af kød når man ryger det, temmelig funky

har selv følt en mild opstemthed, en øget produktion af mundvand og en smule løssluppenhed ved rygningen af fluesvamp

dog vil jeg anbefale dig imod at sætte forventningerne for højt, ryges svampen er rusen forholdsvis subtil.

Du kan måske få en bedre effekt ved at knuse de tørrede svampe og lave en isopropyl ekstraktion af dem. Det vil give en mere potent tjæreagtigt substans som let kan ryges.

Junior medlem

okay :) rigitg mange tak for hjælpen.

hvis nogen skulle være interesseret VÆLTER det op med rød fluesvamp i magleby skoven på stevns, nede mod stranden.

jeg vil prøve at se om jeg kan få lavet mig en trip rapport, hvis der er noget at skrive om :)

Junior medlem

Skal ikk gøre mig klog på emnet for aldrig prøvet fluesvamp og det kun pga, at jeg har venner der har og de fortæller at det minder mest om at være stiv og på samme tid ha lede tømmermænd, ved ik med i andre men vil hverken prøve eller anbefale det.

Junior medlem

Hejsa Danskpindis :)
ja, jeg har også hørt om mange der har haft dårlige oplevelser med rød fluesvamp :) dog har jeg også tværtimod hørt om nogen med fantastiske oplevelser. Men mange tak for advarslen, jeg har også tænkt mig at starte småt ud, for at se om det er noget for mig :)

Medlem

Geografisk sted: Odense
de er en tørrings metode som jeg gør brug af.. det er i en lille madkasse fx, også salt nede i bunden... salt er godt fordi det suger altid fugtighed til sig... også lade det ligge i noget tid... så skulle den være hjemme... I øvrigt anbefaler jeg at du samler så mange amanitas som du kan, fordi hvis nu at du godt kan lide dem... så har du til en anden god gang... det er lidt øv hvis du kun samler en, og prøver det... også når du finder ud af at du godt kan lide dem... så er svampene ude i mosen eller hvor du fandt dem væk...

Junior medlem

de er en tørrings metode som jeg gør brug af.. det er i en lille madkasse fx, også salt nede i bunden... salt er godt fordi det suger altid fugtighed til sig... også lade det ligge i noget tid... så skulle den være hjemme

rigtig mange tak for tippet med madkassen :) har dog lige et spørgsmål til den metode, ligger du bare skindet direkte på salten? eller ligger du fx et stykke mad papir imellem salt og svampe skindet? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
okay :) rigitg mange tak for hjælpen.

hvis nogen skulle være interesseret VÆLTER det op med rød fluesvamp i magleby skoven på stevns, nede mod stranden.

jeg vil prøve at se om jeg kan få lavet mig en trip rapport, hvis der er noget at skrive om :)

det jo lige ved siden af hvor jeg er opvokset næsten. men ja magleby skoven er god, men bøgeskoven nede imod holtug er også fuldkommen vanvittig når det kommer til røde fluesvampe, de er over alt. men svjv hænger magleby-skov og bøgeskoven også sammen et sted, mindes da at ha kørt turen et par gange på knallert i mine teenage år hele vejen igennem skoven, kæft en flot tur :D

Junior medlem

FLuen Rocks - lede tømmermænd og stiv på samme tid - det skal jeg have i bongen næste gang - helt sikkert

Junior medlem

Hej igen.
så prøvede jeg at ryge amanita muscaria, dog har jeg vidst gjort det lidt forkert, da der INGEN virkning var, dog er jeg helt enig med StåendeBifald, det smager af kød på en måde :) ikke dårligt faktisk.
jeg tror jeg gjorde det forkert da jeg skar skindet af svampen.
jeg skar / hev nemlig kun det røde skind af, og ikke noget af det orange / gule snask på bagsiden af skindet.
dog har jeg være ude og finde nogle flere af dem idag, og vil prøve igen imorgen ;)
(har tænkt mig at stege det denne gang )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]