Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia! Jeg har en kæreste der er meget anti-hash da hun mener at det ikke er etisk at vi løber rundt og er høje da hash/cannabis er et medicinsk middel og ikke et rusmiddel, hvad skal jeg sige og hvad synes i? Hvordan kan jeg overtale hende at det ikke er et medicinrus vi befinder os i når vi er skæve?

Medlem
Brugeravatar

Efter min egen erfaring, plus hvad jeg har set hos venner og bekendte, er det tit bedst at holde det skjult for hende. De fleste hunkønsvæsner er desværre ret langt ude.. Der er også dem der bare ikke kan lide en doven stener der ryger hele tiden og evt er i kriminelt miljø, og så vil det også være bedst at skjule det for hende efter min mening :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er vel begge dele..
Nogle sorter er mere medicinske og smertedulmene.
Andre går mere i hovedet på en.
Der er uden tvivl mange der bruger pot/hash som selvmedicinering.
Du må selv finde ud af, om du kan acceptere hendes holdninger - måske finde et middelvej.

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
At holde det skjult for hende synes jeg ikke vil være det smarteste. I kunne evt sætte jer ned og snakke om det og prøve at finde en løsning. Men rigtige mange er urokkelige når det kommer til negativ cannabis holdning, det er ihvertfald min oplevelse :roll:

Medlem

hvis du kun ryger pot en gang imellem og det ikke påvirker dig eller jeres forhold negativt, bliver hun jo nødt til at acceptere det. ellers er hun en bitch

sig hun skal chill og ryg pot hvis du har lyst

Junior medlem

Der er ikke så meget at gøre, hun bliver bare nød til at forstå det er sådan du vil leve din hverdag.
Jeg som pige havde det også svært ved at forstå det og sætte mig i min eks. situation da jeg ville ha han stoppede.
Men den dag i dag ku jeg aldrig finde på forbyde det igen for ryger selv nu godt nok ikke fast men jeg kan sætte mig ind i hvordan det er osv.
Så det ku være du skulle spørge om hun vil ryge med, så længe hun ikke ved hvordan det er så kan hun jo ikke udtale sig så meget.

Dedikeret medlem

cannabis er både en plante, et kosttilskud, softdrug, medicin, fiberigt materiale, aromastoffer og altmuligt andet.

hvorfor drikke alkohol, det er langt mere rus og bedøvende end man kan opnå med cannabis, og langt mere uansvarligt på alle punkter, hvorfor spise anti depressiver, hvorfor have et apotek.

din kæreste er fuld af forkerte meninger, som hun er blevet prakket på, dette er et tegn på hun er dum som et bræt og kysser myndighederne i røven, og i sidste end er skide ligeglad med dig, så drop kællingen, hun er ikke værd at samle på, brug hende som hun bruger dig til sex, og find en anden der er tolerant og måske selv bruger cannabis. :rocking:

hvis hun tolererede at du røg eller var positiv om det ville hun ikke sige sådan en gang mundbæ.

fuck fascistoide mennesker der tror alt de er blevet fortalt af deres forældre/myndighederne er sandt.

overtale en person med så dybe vrangforestillinger, er som at få en politiker til at erkende de tager fejl, så hun skal se at alt det hun er blevet bildt ind er løgn, og tage kampen op med hende selv. det tager mindst 10 år og så kan det være hun faker det.

så bare ditch hende og lad hende leve et skod liv uden cannabis.

Dedikeret medlem

Smurf din gamle pro pot hippie har du glemt hvordan det er at være ung og forelsket?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det cannabis vi til dagligt ryger er der sku ikke meget medicin over.
Man har en helt kategori af sorter, som producere cannabinoider i bestemte forhold, som kan bruges imod en bestemt sygdom.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Bare lad være med at ryge. Så vigtigt at det vel heller ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
De fleste hunkønsvæsner er desværre ret langt ude..

QFT! :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
dårlig stil når man holder noget skjult for sin partner.
man skal altid spørge sig selv når man gør noget man er usikker på i et forhold, om man selv ville behandels sådan, altså ville du da have det helt okay med hun havde et misbrug hun gik og holdt hemmeligt for dig ? lige på den front kommer man længst med ærlighed og kan man ikke tilpasse sig hinanden uden at skulle lyve og svigte skal man nok bare ikke være sammen :)

Mange syntes det er iorden at lyve for sin partner og jeg kan ikke forstå at man vil være sammen med et menneske man samtidig ser så meget ned på og har så lidt respekt for, at man vil lyve.

loyalitet er da en af de ting man ikke bare må skide på, medmindre man er parat til at blive skidt på ;)

Junior medlem

Holder det skam ikke hemmeligt eller noget som helst! Og hun ser mere neutralt på det end negativt. Ville bare gerne prøve at se om jeg kunne få hende til at prøve det fremfor at mene det er et medicinrus. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg vil sige det er mindre end hver 10. joint jeg ryger hvor jeg gør det for de medicinske egenskaber, det sker da - klart, men i mine øjne(for mig personligt) er det et rusmiddel...

når du ryger gør du det så for medicinske egenskaber eller for at få en rus? det burde vel sige det hele... og man gir jo sjældent medicin ud der er mere skadeligt end gavnligt. thc er vel nærmest et af de eneste aktive stoffer i den her verden man ikke kan dø af at indtage. :)

Medlem
Brugeravatar

Holder det skam ikke hemmeligt eller noget som helst! Og hun ser mere neutralt på det end negativt. Ville bare gerne prøve at se om jeg kunne få hende til at prøve det fremfor at mene det er et medicinrus. :)

Hvis hun ellers acceptere at du ryger en gang i mellem er det måske også lidt strengt at ville have hende til at ryge.
Du skal regne med at argumenter sandsynligvis ikke vil kunne rykke hendes holdning. Det kan være hun har oplevet hashrygere der var temmelig nederen (og ja rygere er en broget skare ærlig talt!) og derfor forbinder det med nederenhed :) Jeg har oplevet mennesker gå fra anti-hash til en joint i ny og næ og som nu synes de var alt for åndssvage da de var anti-hash.

Husk hvis du vil have hende med på at ryge så skal du gøre det på en indirekte måde, de færreste gider gøre noget andre vil have dem til :)

Junior medlem

Du har fat i noget Plasticity, mange tak! :)

Junior medlem

Måske skulle hun prøve det så hun kunne få en ide om hvad det går ud på og egentlig vide hvad hun taler om... Du kunne eventuelt lokke med at sex bliver (hvis overhovedet muligt) dejligere når man er skæv :P

Junior medlem

da hun mener at det ikke er etisk at vi løber rundt og er høje da hash/cannabis er et medicinsk middel og ikke et rusmiddel

Du må lige få hende til at forklare hvorfor hun kan bestemme hvad der er medicin og hvad der ikke er. Det er en udbredt holdning, hvor jeg kommer fra, at folk som ryger hash er sløve stenere som ikke kan følge med i skolen. Da man nemmest og mest ser de mest udsatte, så du må få gang i en samtale med hende og få hende til at forstå at kulturen slet ikke er som man går og tror.

-AnalPineBænk

Dedikeret medlem

Smurf din gamle pro pot hippie har du glemt hvordan det er at være ung og forelsket?

næsten, kan kun lige spotte det forenden af en russisk mail order bride hjemmeside. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]