Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har for nylig anskaffet mig noget mimosa hostilis og noget b. caapi som MOAI, som jeg har tænkt mig at brygge noget Ayahuasca ud af. Jeg har tilbragt meget af min fritid på at studere og læse trip oplevelser på erowid/experiences. Jeg har derudover læst så meget som muligt omkring hvilke sikkerhedsforanstaltninger, som jeg skal foretage mig. Jeg har aldrig haft nogle oplevelser med psykedeliske stoffer, men mener at jeg er klar til Ayahuasca. Jeg har haft det i bagtankerne i omkring et år nu og føler mig klar.

Jeg læste en trip oplevelse på erowid om en der tog til shaman og fik den fulde oplevelse. Han beskrev oplevelsen som guided af shamanen gennem musik, og mit spørgsmål til jer mere erfarende medlemmer er hvad jeg kan gøre for at guide mit trip mod noget positivt evt. vha noget specielt musik. Alt andet info, og tips, er derudover vel modtaget da jeg ikke har tænkt mig drage ud på dette eventyr uden at være 100% klar.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Jeg er har kun drukket ayahuasca en enkelt, og det gjorde jeg i Peru med en shaman som guidede mig(og de andre deltagere i ritualet) gennem rejsen. Det var enormt tryghedsskabende og tror ikke jeg havde haft en så positiv oplevelse hvis jeg "bare" havde gjort det herhjemme.
Du skal i hvert fald sørge for at have en du stoler på til at passe på dig og hjælpe dig(rent motorisk bliver du godt ramt, men du kommer højst sandsynligt ikke til at bevæge dig meget).
Helt lavpraktisk så husk lige brækspanden. Og en behageligt seng/madras samt et tæppe/dyne jeg blev i hvert fald små kold under oplevelsen og lå ned det meste af tiden.
Med henhold til musik ved jeg ærlig talt ikke hvad genren hedder, men min shaman sang og spillede selv, senere satte han jungle lyde på han selv optaget ude i junglen og han satte også cd'er på med noget "spirituelt musik".
Kan godt prøve at undersøge det med musikken hvis det er du interesseret.
Må jeg spørge om hvorfor du vil prøve ayahuasca og hvilke overvejelser du har gjort dig?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Jeg startede først med at forsøg mig frem med at syntetisere DMT ud fra mimosa barkroot, men har ud af 5 synteser ikke haft held og derfor valgt at droppe det. Ud fra mine fejlede forsøg på at syntetisere stoffet søgte jeg på alternativer på at indtage stoffet, og faldt over bryggen Ayahuasca. Umildbart virker (ud fra research) bryggen til at skabe en meget kraftigere psykedelisk virkning. Det er derfor jeg har gjort nogle meget større overvejelser omkring at indtage bryggen.
Alle de oplevelser jeg har læst virker til at have medført en spirituel "enlightenment", som har fanget min interesse meget mere.

det ville være meget fedt hvis du kunne prøve at finde noget af musikken. Jeg vil ihvertfald selv prøve at finde noget i den dur du beskriver.

ps. Din oplevelse med Ayahuasca lyder utroligt meget som denne http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=91566 hvis du nu skulle have lyst til at læse den.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg har brygget ayahuasca på banisteria caapi og psychotria viridis, men jeg har ikke fundet tiden, stedet eller indstillingen til at indtage det endnu. Men jeg har fundet en masse icaros musik og junglelyde på på disse sider:

http://ayahuascaprajna.com/icaros-songs/
http://sacredvalleytribe.com/medicine-songs/

Held og lykke med det!

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hey tak dude! Tror lige det er det jeg leder efter

Medlem
Brugeravatar

Husk lige at tage en pre. MAOI kur.. dvs. Visse mad og medicin typer du ikke må indtage i en periode op til trippet..

Bright..

Stodder
Brugeravatar

Jeg startede først med at forsøg mig frem med at syntetisere DMT ud fra mimosa barkroot

Flueknepperi, men det hedder ekstrahere når du udvinder et stof fra en plante. At syntetisere indebære at fremstille et stof via kemiske reaktioner.

En såkaldt straight to base ekstraktion er temmelig simpel. Hvilket teknik brugte du og hvor gik det galt?

Junior medlem

Ups, mente selvfølgelig ekstrahere. Jeg benyttede mig af (undskyld mit sprog da mit engelsk er langt bedre end mit danske) Acid base reciprication, men mine ressourcer er og var begrænset. Jeg benyttede mig af NaOH som base, og 30% HCl som syre. Det var nok rettere mit udstyr der var problemet.
Når end jeg fik et udbytte i form af hvidt grumset Naptha, som jeg benyttede mig af som upolært opløsningsmiddel, fordampede det blot ved tørringen, og jeg var efterladt med intet andet end et kaffefilter uden udbytte.

Junior medlem

Husk lige at tage en pre. MAOI kur.. dvs. Visse mad og medicin typer du ikke må indtage i en periode op til trippet..

Bright..

Har kendskab til det med kuren. Jeg tager ingen former for medicin, og det eneste jeg skal holde mig fra er mad der indeholder Tyramin (mener jeg nok det danske ord er).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg startede først med at forsøg mig frem med at syntetisere DMT ud fra mimosa barkroot, men har ud af 5 synteser ikke haft held og derfor valgt at droppe det. Ud fra mine fejlede forsøg på at syntetisere stoffet søgte jeg på alternativer på at indtage stoffet, og faldt over bryggen Ayahuasca. Umildbart virker (ud fra research) bryggen til at skabe en meget kraftigere psykedelisk virkning. Det er derfor jeg har gjort nogle meget større overvejelser omkring at indtage bryggen.
Alle de oplevelser jeg har læst virker til at have medført en spirituel "enlightenment", som har fanget min interesse meget mere.

det ville være meget fedt hvis du kunne prøve at finde noget af musikken. Jeg vil ihvertfald selv prøve at finde noget i den dur du beskriver.

ps. Din oplevelse med Ayahuasca lyder utroligt meget som denne http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=91566 hvis du nu skulle have lyst til at læse den.

Tja selve omgivelserne og udførelsen samt geografisk placering er i hvert fald ens, men selve trippet var anderledes. Kan se at Pestilence har fundet musik a la det jeg selv ville have fundet til dig. Synes lige skal bide mærke i det her fra triprapporten:

Citat:
Ayahuasca should never be used without a shaman.

Da jeg selv er af samme overbevisning, specielt når der er tale om de første par gange. Men det er jo op til dig selv. Du gør i hvert fald klogt i at have en du føler dig tryg ved og stoler på(og som er i ædru tilstand) ved din side gennem hele rejsen.

Held og lykke med projektet og pas godt på dig selv.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Tak for opbakningen.

Det med at ayahuasca ikke bør indtages uden vejledningen af en shaman har jeg nemlig specielt gjort mig store overvejelser i, og det er også derfor jeg ledte efter noget musik der kunne lede mit trip i den positive retning (8 timers bad trip er ikke lige noget at råbe hurra for). Jeg har selvfølgelig bedt en af mine venner om at passe på mig og styre musikken. Nu venter jeg bare på at det hele falder på plads, og muligheden falder sig ind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for opbakningen.

Det med at ayahuasca ikke bør indtages uden vejledningen af en shaman har jeg nemlig specielt gjort mig store overvejelser i, og det er også derfor jeg ledte efter noget musik der kunne lede mit trip i den positive retning (8 timers bad trip er ikke lige noget at råbe hurra for). Jeg har selvfølgelig bedt en af mine venner om at passe på mig og styre musikken. Nu venter jeg bare på at det hele falder på plads, og muligheden falder sig ind.

Selv med en shaman kan man få sig en forfærdelig oplevelse, det handler også om at "forstå trippet/rejsen" og kunne bearbejde det efterfølgende. Et dårligt trip kan være ganske lærerigt efterfølgende. Det kan også godt vare kortere eller længere end 8 timer, ca. 6 timer efter indtagelse var jeg nogenlunde klar i hovedet og gik i seng. Havde dog rigtig svært ved at sove og lå halv vågen i lucid lignende drømme det halve af natten. Hvilket efter singende ikke er helt unormalt.
Det lader til at du ikke bare kaster dig uforberedt ud i det, hvilket jo er et meget godt udgangspunkt.
Jeg ønsker dig held og lykke samt god rejse når dagen kommer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]