Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 20:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.

Jeg er helt ny på siden, selvom jeg har haft kendskab til siden i lang tid gennem venner, og dette er min første tråd jeg :D

Nå men nu til sagen. Jeg er 17 år og går i 2'g i et hyggeligt gymnasium. Jeg har før i tiden røget meget weed, men efter jeg kom i gymnasiet stoppede jeg nææææsten helt med den slags. Der kan jo altid være plads til en hygge-pind, eller to, med drengene i ny og næ. Jeg har dog stort set aldrig prøvet at ryge på en bong, højst 3-4 gange i mit liv. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvordan kan jeg lave en helt normal standard bong, intet specielt ved den, og hvordan kan jeg forberede et ordenligt bong-mix?
- vi skal snart holde en hyggelig ryger aften med fråd og film, så tænkte det kunne være en sjov idé hvis jeg kunne tage en bong med, og ryge lidt på den sammen med drengene.

På forhånd tak for jeres svar. har lagt mærke til i giver de bedste svar man kan få herinde!

Medlem

en hurtig og nem bong er en flaske bong
du skal bruge en plastik flaske et stykke haveslange og et bonghovede
brænd eller skær et hul til slangen ca halvejs oppe på flasken og et lille hul lidt højere oppe til at puste rest røg ud af flasken.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
En flaskebong! Den kan laves ud af noget gummislange, en hård coca cola flaske (0.5 ltr), et hoved som helst skal være et rigtigt bong hoved af enten merskum, glas eller træ. Ved dog ikke hvor udbredt træhoveder er til bong, måske er det mere tjubang :?: Anyway.. MIX er en vigtig ting at bruge noget tid på, medmindre du elsker den der kæmpe hoster man kan få på. Du skal have fat på noget sølvpapir elle endnu bedre en gryde/pande. Ryger ikke selv bong så vil ikke gå yderligere i detaljer da der nok er nogle mere habile rygere der bedre kan beskrive metoden.
Der er blevet diskuteret bong mix herinde nogle gange, så kig lidt rundt og brug søgemaskinen.
Du skal nok finde noget.

Medlem

Mit bedste tip er: Lad være!

Lige nu, så er du bare usårlig og kan det hele. Jeg husker selv følelsen fra dengang man sniffede deodorant og lightergas på efterskolen. Senere blev det bong, bang, ryge spand osv.

Hør her: Det er pisse ulækkert og du vil hade dig selv senere i livet (når du har fundet ud af at du ikke er udødelig) for alle de dumme ting du gjorde dengang du var en knægt i 2. G. som sad og sugede bong og hostede lungerne ud.

.. Og så må jeg altså også sige at du ikke skal forveksle det chok du giver din krop når du knalder en bong med at være skæv. At være skæv er ikke det samme som at have rysteture, åndenød og være ved at knække sig.

Hvis I ikke mener at en stille joint er nok til jer, så gå sgu da sammen om at købe en vaporizer (såfremt i bor et sted hvor I kan få fat i skunk eller pot). En vaporizer fordamper potten uden at brænde det og frigiver på den måde thc'en på en skånsom måde. De findes både i partyvarianter (Google: Volcano-vaporizer) eller som lidt mere ego-apparater (Da Vinci vape etc.) Ulempen er at de er dyre, men de er til gengæld meget økonomiske at ryge på og tjener sig selv hjem igen hurtigt.

Hvis det ikke er en mulighed, så bag sgu da for helvede en stor fed brownie med noget smeltet smør med hash i (0.4 g pr person) og stjern ud på det en 5-6 timer... Det er både økonomisk og mindre usundt end alt hvad du sætter ild til.

Bong: Nej, glem det... Tro mig.. dit fremtidige jeg vil takke mig for det. Kager og vaporizers, ja tak. Joints? yeah well.. Hvis I absolut vil. For mig er det vaporizer alle the way.

Medlem

Mit bedste tip er: Lad være!

Lige nu, så er du bare usårlig og kan det hele. Jeg husker selv følelsen fra dengang man sniffede deodorant og lightergas på efterskolen. Senere blev det bong, bang, ryge spand osv.

Hør her: Det er pisse ulækkert og du vil hade dig selv senere i livet (når du har fundet ud af at du ikke er udødelig) for alle de dumme ting du gjorde dengang du var en knægt i 2. G. som sad og sugede bong og hostede lungerne ud.

.. Og så må jeg altså også sige at du ikke skal forveksle det chok du giver din krop når du knalder en bong med at være skæv. At være skæv er ikke det samme som at have rysteture, åndenød og være ved at knække sig.

Hvis I ikke mener at en stille joint er nok til jer, så gå sgu da sammen om at købe en vaporizer (såfremt i bor et sted hvor I kan få fat i skunk eller pot). En vaporizer fordamper potten uden at brænde det og frigiver på den måde thc'en på en skånsom måde. De findes både i partyvarianter (Google: Volcano-vaporizer) eller som lidt mere ego-apparater (Da Vinci vape etc.) Ulempen er at de er dyre, men de er til gengæld meget økonomiske at ryge på og tjener sig selv hjem igen hurtigt.

Hvis det ikke er en mulighed, så bag sgu da for helvede en stor fed brownie med noget smeltet smør med hash i (0.4 g pr person) og stjern ud på det en 5-6 timer... Det er både økonomisk og mindre usundt end alt hvad du sætter ild til.

Bong: Nej, glem det... Tro mig.. dit fremtidige jeg vil takke mig for det. Kager og vaporizers, ja tak. Joints? yeah well.. Hvis I absolut vil. For mig er det vaporizer alle the way.

hvis du laver et ordenligt mix og ryger med måde er der sku ikke nogle bivirkninger ved bong som ikke er ved en joint.
hvis du får lavet et dårligt mix så kan du smadre dine lunger i et stykke tid, men med et godt mix kan du nærmest suge så store hoveder du vil uden at hoste eller noget som helst.

Junior medlem

Tak for svarene. De er virkelig behjælpeligt, allesammen!

Jeg vil tage jeres råd til mig, og søge lidt rundt herinde og på internettet og se hvad jeg kan finde. Har hørt et sted at man cirka mix'er 2 smøger til 0.5 gram hash, når det gælder bong, kan dette passe? - og hvis det gør, kommer mix'et så til at smage godt eller skidt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil anbefale at du finder noget godt pot/skunk og ryger rent i bongen.
Tjaldesmølf@
Når ts ikke ryger mere, end han gør, er det så ikke lige extremt nok at foreslå at ryge på en crackpibe..?

-John Rooney.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
Bruger aldrig mindre end 0.3 pr kort smøg så sys jeg det smager for meget af tobak ..

Medlem

Tak for svarene. De er virkelig behjælpeligt, allesammen!

Jeg vil tage jeres råd til mig, og søge lidt rundt herinde og på internettet og se hvad jeg kan finde. Har hørt et sted at man cirka mix'er 2 smøger til 0.5 gram hash, når det gælder bong, kan dette passe? - og hvis det gør, kommer mix'et så til at smage godt eller skidt?

husk at blande det ordenligt du skal varme det op og presse hashen sammen med tobakken, det du kan få dit mix til at ligne jord skulle det være rimelig godt :D

Medlem
Brugeravatar

Slap da herre meget af tjalde, er enig i at flaskebong smager klamt, men at sige at bonger generelt er lort er da noget pjat vi er jo nogle der har godt kan lave et ordentligt mix og har nogle gode instrumenter..

Og ts hvis du får bixet en bong sammen, så bare rist i en gryde det er idiotsikkert og så nolre småt så skal det nok gå.. Og så mindst et halvt gram per smøg self ellers smager det ikke af noget..

Senest rettet af Anarkisten420 26 nov 2013 23:55, rettet i alt 1 gang.

Medlem

For at alve det bedste bongmiks, synes jeg du skal starte med at gryderiste cigaretten ( Dette gøres ved at hælde tobakken i en gryde, sæt varme på og rør rundt i tobakken til det er godt ristet) Så skruer du næsten helt ned for varmen og tilsætter hashen og rører rundt i kort tid så det er mixet sammen. Helt klart det bedste bongmix :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bongmix skal være 50/50 imo.

-John Rooney.

Medlem

Tjaldesmølf@
Når ts ikke ryger mere, end han gør, er det så ikke lige extremt nok at foreslå at ryge på en crackpibe..?

ahh, Georg, er "crackpibe" ikke lige at stramme den? Så ved du vist ikke helt hvad en vaporizer er.

Men jeg kan klart tilslutte mig forslaget om, at I så i det mindste får noget skunk eller pot, og så ryger det rent i bongen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Bruger aldrig mindre end 0.3 pr kort smøg så sys jeg det smager for meget af tobak ..

haha, det kunne flux satme lære noget af!
0.5 til en smøg, mindst. så slipper man for at skulle sidde og suge det ene hoved efter det andet og det smager bedre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tjaldesmølf@

ahh, Georg, er "crackpibe" ikke lige at stramme den? Så ved du vist ikke helt hvad en vaporizer er.

Men jeg kan klart tilslutte mig forslaget om, at I så i det mindste får noget skunk eller pot, og så ryger det rent i bongen.

Nobe, er ikke stram lige på det her.
Sandheden er ilde set, lyder det til.
Kan godt se det har sin fordel, rent økonomisk at vape, men for mig er det sku for "narko".

-John Rooney.

Medlem

Citat:

Nobe, er ikke stram lige på det her.
Sandheden er ilde set, lyder det til.
Kan godt se det har sin fordel, rent økonomisk at vape, men for mig er det sku for "narko".

"Sandheden er ilde hørt"?!? Ej, nu er du da ved at bevæge dig ud på lidt et latterligt spor, er du ikke?

Det er for "narko" for dig at fordampe thc'en ud af frisk ubehandlet pot (en af de reneste og mindst skadelige måder at indtage det på), men det er ikke "for narko" at sidde og suge i en klam og gusten bong lavet af en gammel sodavandsflaske?

Hvad mener du med en rigid og provokerende kommentar som at "sandheden er ilde set"? Har ellers taget dig for at være en hjælpsom og sober debattør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hjælpsom og sober debatør - Tak for det og fortæl det gerne til div moderatorer :wink:
Nu skal du ikke udarte debatten til et personangreb.
Du har dine meninger til vape og bong - jeg mine.
Trådstarter stillede spørgsmål vedr bong og selvom du mener det er usselt, så er det det tråden går på.
Vaporizere bruges bla til at ryge crack på og det er det JEG forbinder det med.
At vaporizere bla bruges til at ryge crack med, er et faktum.
-Uanset om du kan li det eller ej.

-John Rooney.

Medlem

Hjælpsom og sober debatør - Tak for det og fortæl det gerne til div moderatorer :wink:
Trådstarter stillede spørgsmål vedr bong og selvom du mener det er usselt, så er det det tråden går på.

jeg er enig hvis man sidder med en crack pipe giver det et meget værre signal til omverdenen end hvis du sidder med en bong,

Medlem

Du kan vape meget på en vaporizer. En e-cigaret er jo også en vaporizer, dog ikke med høje nok temperaturer til at ryge pot på. På en rigtig vaporizer kan du jo inhalere alt fra mentol over pot til ginseng og ja, åbenbart også crack. Crack kan vel ryges på alt muligt. Der er vel endnu mere udbredt at ryge det stads i en tju-bang? Derfor er jeg da ikke så stor en ignorant at jeg kalder en tju-bang for en crack-pibe. Det er lige så tåbeligt som hvis jeg kaldte et æble for en hash-pibe, fordi man kan ryge på den om det skulle være. :stupid:

Medlem

Du kan vape meget på en vaporizer. En e-cigaret er jo også en vaporizer, dog ikke med høje nok temperaturer til at ryge pot på. På en rigtig vaporizer kan du jo inhalere alt fra mentol over pot til ginseng og ja, åbenbart også crack. Crack kan vel ryges på alt muligt. Der er vel endnu mere udbredt at ryge det stads i en tju-bang? Derfor er jeg da ikke så stor en ignorant at jeg kalder en tju-bang for en crack-pibe. Det er lige så tåbeligt som hvis jeg kaldte et æble for en hash-pibe, fordi man kan ryge på den om det skulle være. :stupid:

ja det har du ret i men da du sagde crack pipe tænkte jeg nu på sådan en her http://thelibertarianrepublic.com/wp-co ... qz4rgp.jpg de ser ret usle ud :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]