Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Det er jo lidt forskelligt, om cannabis kategoriseres som et psykedelisk rusmiddel eller ej.

Så hvad er jeres oplevelse af de psykedeliske aspekter af cannabis-rusen? Det er nok meget subjektivt, så I kan måske kommentere det i forhold til lav og høj dosis cannabis og så fx et egentligt psykedelisk rusmiddel som psilocybin.

Med "psykedelisk" mener jeg i denne sammenhæng bevidsthedsudvidende (men ikke nødvendigvis hallucinogent).

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke kategorisere normalt cannabis (street) som psykedelisk.
Jeg vil kategorisere sativa som psykedelisk, da der er her jeg får de vilde tankespil og har tendens til at hallucinere.
Hvis det er en normal indica eller indica/sativa hybrid ser jeg det mere som et rus- og nydelsesmiddel.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Cannabis er klart et psykedelisk stof i mine øjne. Nogle af de vildeste oplevelser med stoffer som jeg har haft, har været med cannabis alene. Det kan måske også have noget at gøre med at man aldrig rigtig forventer det store af urten, men når den så endelig sparker, så er man slet ikke klar på det, og det virker derfor mere overvældende. Men jeg synes faktisk at cannabis er mere "ægte" psykedelisk end f.eks. 2C-x'erne... Cannabis har det også med at kunne give flashbacks til især svampe og LSD trips som kan være meget livagtige, dér kan man jo så diskutere om det er cannabissen der er det psykedeliske, eller om det er ens eget sind...
Det der er med cannabis er, at den psykedeliske effekt ofte er meget subtil og man glemmer ofte at give plads til, fordi man jo egentlig bare gerne vil CHILLE når man ryger, og ikke trippe balls, men ryger jeg mig godt skæv, sådan +++ skæv, så får jeg næsten altid OEV og CEV, og ligger jeg længe nok og fokuserer på dem, kan de blive ret tydelige - tankerne kører også derudaf samtidig, ligesom det ofte er på svampe, for mit vedkommende i hvert fald... Mine 2 cents..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Oplever det samme som the joker, dog hvis jeg ryger flere dage i træk, bliver den trippende effekt ret mild og jeg mærker mere afslappelse, og så kommer det self også an på hvilken urt jeg ryger og hvor meget, hvor lang tid siden det var jeg røg sidst os.v Har før oplevet cannabis trips der kunne minde en del om milde til moderat svampetrips, endda også 2c agtige lige på peaket (især hvis jeg ikke har røget i f.eks en måned eller mere) og så er der self også strains der ikke er nært så trippende, dog bliver mit "synsfelt" mere eller mindre påvirket af cannabis uanset strain og tolerance, får milde synsforstyrelser der kan minde om dem man får når man ikke har sovet i lang tid, men ikke noget der genere mig (længere)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg tror jeg er forholdsvis sensitiv når det kommer til rusmidlers psykedeliske effekter. Har haft meget 'trip-ish' oplevelser med cannabis, faktisk har jeg det ret ofte. Når jeg har røget mig godt basket, sker det rigtig ofte, at jeg får CEV's og nogle meget syrede/introspektive tanker. Kan kun sammenligne med MDMA, da jeg ikke har fået prøvet svampe endnu (men forhåbentlig meget snart), men jeg vil sige headspacet er meget ens, bortset fra det psykedeliske aspekt var mere intenst og euforisk på MDMA. Har heller ikke rigtig prøvet OEV's på cannabis, som jeg oplevede da jeg prøvede emma.

Junior medlem

Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person.
Jeg har kraftige CEV's næsten hver gang jeg ryger (roterende tandhjul, farve striber og flyver endda nogle gang i farve tunnel ved lav tolerance ved bong rygning)
Om det er mig selv der får det frem når jeg ryger og ikke hashen vides ikke, men sidder tit med lukket øjne og nyder det mens musikken spiller.
Har også nogle sjældne gang OEV's, men de er knap så intense.
Er på det seneste også begyndt at få en masse åbenbaringer når jeg ryger som jeg faktisk tit kan bruge i mit sociale liv.
mit tankecenter bliver også kraftigt stimuleret hver gang jeg ryger alene.

Junior medlem

Gode indlæg I kommer med!

Jeg kan tilslutte mig det meste. Mht. cannabis så synes jeg, at effekterne er meget forskellige fra person til person. Ja, i en grad, hvor man næsten bliver i tvivl om, om samme stof er indtaget.

Lidt søgen rundt på nettet indikerer, at en del folk forsøger at udskifte/supplere et cannabis-forbrug med lav-dosis svampe (fx 0.5-1 gram). Det taler vel yderligere for de psykedeliske aspekter af cannabis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]