Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg ryger nok 1-2 gange om ugen og det synes jeg egentlig ikke er særlig meget, i hvert fald ikke i forhold til hvor meget andre jeg kender kan finde på at ryge...

Jeg ved med fx. MDMA er det meget fornuftigt at holde minimum 2 måneders pause mellem hvert roll, men jeg tvivler på det er nødvendigt med så lang en pause mellem hver joint.

Så hvad mener i er det perfekte hashforbrug? Eller, findes der noget perfekt hashforbrug?

Mvh Swiffa

Medlem
Brugeravatar

Hvis det kun er til gavn for din tilværelse, er det perfekt.

og de svære slipper fri.

Medlem

For mig er det ikke hvor mange gange jeg ryger på en uge, der definerer det perfekte hashforbrug, men nærmere hvordan det påvirker min tilværelse. I 1. og 2.g på gymnasiet røg jeg hver dag, i det sekund jeg fik fri fra skole til jeg gik i seng. Her i 3.g holder jeg det kun til weekenden, og da jeg laver alle mine afleveringer nu og passer min skole, er det for mig det perfekte forbrug. Men når jeg får sabatår og arbejde, ser jeg ingen grund til ikke at fyre op efter en lang arbejdsdag :-D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Når man først begynder at vælge andre ting fra for at pleje sit forbrug, så er den ved at være gal. Hvornår er forbrug bliver overforbrug eller misbrug er meget individuelt.

For mig er det endt med at jeg kun ryger i weekender og ikke søndag. Har jeg noget andet i en weekend, fest eller lign får det at møde nye mennesker og sine sociale kontakter første prioritet. Dog skal det siges det tog mig 10 år at finde denne balance og rigtigt meget i mit liv fik ret skævt indtil jeg fandt den. Totalt spild af liv og tid imo.

Medlem

Jeg har skam også røget hver dag i sin tid og Jeg kan sagtens se det ikke kan gøres op i hvor ofte, men istedet hvordan jeg selv har det med det..

At det ikke skal stå i vejen for mere vigtige ting synes jeg lyder som et godt udgangspunkt..

Tak for svarene, så tror jeg lige jeg tænder min vaporizer, nu hvor jeg alligevel har fri imorgen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg ved det ærlig talt ikke. I øjeblikket eksperimenterer jeg meget med, hvor ofte jeg kan ryge, uden at det påvirker mit liv negativt. Denne måned har jeg været "clean", men jeg forsøger mig ad med nogle joints igen næste måned. Jeg tror det perfekte forbrug for mig, ville være at ryge om fredagen og kun fredag. Mit problem er desværre, at jeg er elendig til at have cannabis liggende. Tidligere har det altid været sådan, at hvis jeg har noget tjald liggende, så bliver det røget hver dag, indtil der ikke er mere.

Når jeg starter op igen næste måned, håber jeg at kan ændre på det og få et mindre aggressivt forhold til hash, hvor jeg kun ryger én gang om ugen. At ryge tit er et no-go for meget, men slet ikke at ryge er også. Jeg kan godt lide den afslappende effekt af hash, samt den semi-psykedeliske, hvor jeg får vendt de tanker, jeg render rundt med til dagligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Man kunne vel godt sige noget ud fra tolerance? Altsǻ hvis ens tolerance ikke stiger fra gang til gang, er det vel ihvertfald et godt fingerpeg om at ens receptorer kommer tilbage til udgangpunktet? Det betyder selvfølgelig ikke at det er det rette forbrug, og jeg har egentlig ingen anelse om hvor lang tid det er! :)

Medlem

Tvivler på det findes, hash er for vanedannende

Dedikeret medlem

:roll: :lol: :roll: hvad med nej ?

Dedikeret medlem

nok mere den tobak du blander hashen med, der er vanedannende! ;-)
@T: hver dag! men efter man er kommet ud af sengen, og IKKE daglig bong; perfekt for mig!
:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cannabis for mig er ret meget ligesom chokolade og slik. Har jeg det liggende så forsvinder det meget hurtigt. Men har jeg ikke, så orker jeg heller ikke til at tage ud efter det. Hvorfor jeg nogen gange går flere måneder uden at ryge. Andre gange ryger jeg flere gange om ugen..

Det er også periode bestemt. I sommerferien ryger man f.eks. bare mere..

Det er ik alle der har impuls- og afhængighedsproblemer.

SÅ vanedannende er det altså heller ik.
Nu jeg tænker mig om så vil jeg faktisk sige at det er et af de mindst afhængighedsskabende stoffer. Især set relativt med mange andre stoffer. Tænk f.eks. bare på: coke, heroin, nikotin og benzoer..

Jeg vil egentlig sidestille den vanedannende effekt på samme fod som kaffe..

Medlem

Mit perfekte forbrug er at ryge en joint når jeg har lyst, hvilket bliver til en joint ca. en gang om måneden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Det er rigtig svært at svare på! Som nævnt tidligere er det individuelt og varier meget.
Har selv haft problemer med det da det blev en nødvendighed og jo man tilsidesatte da andre ting løbende.
Vælger man bevidst eller ubevidst ting fra og finder på gode grunde (undskyldninger) så ved man at det er mere end hvad godt er.
Føler selv for at have fundet en balance dvs. 1-2 gange om måneden og oftest kun en fredag ved nogle hvæs på en joint.
At skære ned for hyppighed og derefter mænge virker godt for mig, specielt når jeg bliver rigtig skæv hver gang.
Som jeg ser det er der mange faktorer!

Har F.eks fundet ud af at klumben holder en mere fast, men pot er luksus! God rus, frisk i hovedet dagen efter og andre fordele der er udnødvendige at nævne...

Medlem

Der er utallige hash(mis)brugere, mange flere end ved de fleste andre rusmidler, og ja jeg ved godt at det bl.a er fordi det er en billigere subtans og let tilgængelig, men jeg står fast ved at det er extremt vanedannende uanset hvad. Kender utrolig mange der er afhængig af det på en måde så de mere eller mindre tænker på det hver dag, alt fra kloge gym hoveder til bistands bumser til folk i fuldtids arbejde. Men selvfølgelig har vi forskellige meninger og da jeg røg hver dag havde jeg samme mentalitet at hash da ikke er vanedannende,men dit hoves har det 100 gange bedre ñår du lever uden for tågen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er utallige hash(mis)brugere, mange flere end ved de fleste andre rusmidler, og ja jeg ved godt at det bl.a er fordi det er en billigere subtans og let tilgængelig, men jeg står fast ved at det er extremt vanedannende uanset hvad. Kender utrolig mange der er afhængig af det på en måde så de mere eller mindre tænker på det hver dag, alt fra kloge gym hoveder til bistands bumser til folk i fuldtids arbejde. Men selvfølgelig har vi forskellige meninger og da jeg røg hver dag havde jeg samme mentalitet at hash da ikke er vanedannende,men dit hoves har det 100 gange bedre ñår du lever uden for tågen.

Selvfølgelig er det vanedannende, men vanedannende i forhold til hvad?

Det er klart hvis du begynder at ryge hver dag, eller bare liidt for ofte, så bliver det svært at slippe igen. Kender du nogen euforiserende rusmidler det ikke gælder for?

Ja der findes utallige hashmisbrugere. Det er også et af de mest anvendte rusmidler i vores samfund. Korrelation?

På den anden side findes der også utallige af personer der har et velfungerende liv med en skole, et job, familie og hobbier, ved siden af et hash forbrug.

For nogen mennesker er weed bare ikke det bedste i verden. Men nogen mennesker misbruger også skrabelodder og cheeseburgers. Der vil altid være folk der ikke kan styre det...

Medlem

Kan godt være, men de er stadig afhængig af det og har en relativ stor udgift på grund af det. Jeg troede jeg havde et forbrug, men da det gik op for mig efter et år med hverdags rygning og fuldtidsjob hvor meget tid og penge der gik til det fandt jeg ud af at det var et problem, men igen det er jo bare mig. Men hver vores mening, jeg kender bare dobbelt så mange hvis ikke mere negagive hash historier end solskins fortællinger om hash forbrug, det er der jeg tager mit udgangspunkt fra

Medlem
Brugeravatar

ALT MED MÅDE..

Resten kommer an på, hvor man er i sit liv, skole, job, partner, børn, børnebørn, pension.. and so on..

jeg ryger nu kun ved spesielle lejligheder..

men jeg har prøvet flere uger hvor jeg røg hver aften og passede mit arbejde alligevel,
men jeg gider ikke være tung i hovede hver eneste dag..

Bright..

Medlem

Jeg passede skam også mit arbejde og gjorde det godt, men der var stadig mange "bivirkninger" jeg ignorerede med tanken om en god skævert når jeg engang fik fri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg passede skam også mit arbejde og gjorde det godt, men der var stadig mange "bivirkninger" jeg ignorerede med tanken om en god skævert når jeg engang fik fri.

Det er de færreste stoffer du kan (mis)bruge på daglig basis uden negative konsekvenser.

Hvad forventer du hvis du ryger hver evig eneste dag?

Som Bright så fint pointerer, alt med måde.

Dedikeret medlem

Kan godt være, men de er stadig afhængig af det og har en relativ stor udgift på grund af det. Jeg troede jeg havde et forbrug, men da det gik op for mig efter et år med hverdags rygning og fuldtidsjob hvor meget tid og penge der gik til det fandt jeg ud af at det var et problem, men igen det er jo bare mig. Men hver vores mening, jeg kender bare dobbelt så mange hvis ikke mere negagive hash historier end solskins fortællinger om hash forbrug, det er der jeg tager mit udgangspunkt fra

Hvad med alkohol - tror du ikke der er flere som der er afhængige af det end hashen ? Kunne det ikke have noget at gøre med hashen er mere social accepteret kontra nogle af de andre stoffer ? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]