Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Slettet

Senest rettet af HendeDenLille 26 feb 2016 06:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Lyder som om dy ryger mere end du kan tåle ad gangen.
Har du været med og se hvor meget de kom i jointen? Eller hvad du ellers har røget på..
Det vigtigt du er klar over man skal være meget påpasselig ned hvor meget man ryger.
Og så slap af med at tænke så meget over alt, jeg ved det lyder hårdt. Men som jeg ser det er dit eneste "problem" at du tænker for meget over alt.
Så hurtigt bliver man ikke afhængig, det handler om at tænke Hvornår du vil bruge det, da hverdags brug af enhver form for euforiserende stof dagligt ikke er godt.

Junior medlem

De kom ca. Lidt over et gram i. Og jeg fik en 5-6 hiv. Grunden til, at jeg er nervøs for afhængighed er, at jeg føler jeg får det bedre. Jeg føler ikke rigtig jeg er til stede, og det er så dejligt, at kunne lukke alt ude, med alle de ting jeg har og tumle med pt.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Grunden til, at jeg er nervøs for afhængighed er, at jeg føler jeg får det bedre. Jeg føler ikke rigtig jeg er til stede, og det er så dejligt, at kunne lukke alt ude, med alle de ting jeg har og tumle med pt.

Det er en hel legitim grund til at være bange for afhængighed. Jeg begyndte selv at ryge hash som 17-årig (er 18 nu), og gjorde det i starten engang i mellem i sociale lag, og havde godt styr på mit forbrug. Jeg gik så og havde nogle personlige problemer at bakse med, og cannabis-rusen endte med at blive en form for 'flugt'. Det resulterede i et 3 måneder langt dagligt misbrug, der helt sikkert ikke gavnede mig.

Cannabis kan være et hyggeligt rusmiddel, hvis du kan styre dit forbrug. Hvis ikke, så kan det blive noget af et problem for dig. Især i den alder du er i nu, hvor hjernen stadig er under udvikling. Du siger, at det du nyder ved rusen netop er, at du kan glemme de ting, som du bakser med i din hverdag, og derfor vil jeg råde dig til at være meget forsigtig med din brug af hash. Måske det ville være en god idé at lægge det på hylden, til du engang føler, at du er et bedre sted mentalt i dit liv - hashen går ingen vejne. :)

God vind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvor er dine forældre/familie henne i det her?
15-16 årige piger bør ikke ryge hash!
Godt du fortæller om dine tanker i forhold til hash - Det kommer du længst med.
Vil råde dig til at holde helt op, med det samme.
Du må finde en bedre måde, at håndtere de ting du tumler med.
Håber på det bedste for dig :)

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Saturn
god idé at stoppe hurtigt før man får for meget smag for det!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Det lyder fornuftigt du vil holde dig fra det, hvis du føler du - allerede - nu kan få en tendens til at blive afhængig

Men hvad bliver du afhængig af? Din sjove røgtur med tøserne eller den nederen tur, hvor du fokuseret indad? - uanset lyder det som om du er splittet, kan være mig der generaliserer.

Der er forskellige Hash kvaliteter og typer, så mens nogle er sjove at ryge kan andre give hovedpine - dette er ikke opfordring til, at udforske blot oplysning fra egen erfaring.

uanset opfordre jeg til at vente til de er 20/21 til at begynde at forske i hash/skunk/tjald, etc. på grund af den kritiske udvikling der ligger i teenageårene (nogle er foran nogle bagud - vil helst ikke løbe risiko)

Håber det kan bruges :)

Medlem
Brugeravatar

Ja, hvis du ikke tror du kan styre det, så hold dig fra det, for det går hurtigt..

Junior medlem
Brugeravatar

Prøv måske noget pot det er ikke helt så stærkt. Eller noget Sativa skunk det meget opløftende ( Iværtfald for mig ). Prøv også at lade være med at gøre det mere end en gang om måneden.
Men hvis du kan stoppe helt vil det nok være det bedste.

Junior medlem

Mange tak for jeres svar! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]