Grunden til, at jeg er nervøs for afhængighed er, at jeg føler jeg får det bedre. Jeg føler ikke rigtig jeg er til stede, og det er så dejligt, at kunne lukke alt ude, med alle de ting jeg har og tumle med pt.
Det er en hel legitim grund til at være bange for afhængighed. Jeg begyndte selv at ryge hash som 17-årig (er 18 nu), og gjorde det i starten engang i mellem i sociale lag, og havde godt styr på mit forbrug. Jeg gik så og havde nogle personlige problemer at bakse med, og cannabis-rusen endte med at blive en form for 'flugt'. Det resulterede i et 3 måneder langt dagligt misbrug, der helt sikkert ikke gavnede mig.
Cannabis kan være et hyggeligt rusmiddel, hvis du kan styre dit forbrug. Hvis ikke, så kan det blive noget af et problem for dig. Især i den alder du er i nu, hvor hjernen stadig er under udvikling. Du siger, at det du nyder ved rusen netop er, at du kan glemme de ting, som du bakser med i din hverdag, og derfor vil jeg råde dig til at være meget forsigtig med din brug af hash. Måske det ville være en god idé at lægge det på hylden, til du engang føler, at du er et bedre sted mentalt i dit liv - hashen går ingen vejne.

God vind.