Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Citat:
Mange anser cannabis for at være et af de mere harmløse euforiserende stoffer, som man kan få fat på.

Men i England er der sket et meget sjældent dødsfald.

31-årige Gemma Moss døde nemlig på grund af sit cannabis-misbrug, skriver Daily Mail.

LÆS OGSÅ: Christiania lukker porten for gæster i en uge

Hun er således den første kvinde i England, der dør af cannabis-forgiftning.

Retsmedicineren, der foretog obduktionen, fastslog, at Moss havde store mængder af cannabis i kroppen, og der var samtidig ingen tegn på, at hun skulle være død af naturlige årsager, hvorfor man kom frem til konklusionen om en cannabis-forgiftning, der førte til et dødeligt hjerteanfald.

Hun blev fundet død i sin seng med en joint.

LÆS OGSÅ: Kostede hende jobbet: Tabte joint i burger

Den 31-årige kvinde brugte omkring 60 pund om ugen på cannabis. Hendes misbrug skyldte, at hun led af en depression, og hun brugte samtidig cannabissen til at falde i søvn.

Gemma Moss var en aktiv kirkegænger, og hun efterlader sig tre børn.

Kilde: http://www.mx.dk/nyheder/global/story/14461554

Wtf, troede ikke man kunne dø af cannabis??? :-D

Site Webmaster
Brugeravatar

Daily Mail er en tabloid avis af værste skuffe. De har ikke noget imod at udelade dele af historien for at skabe en god overskrift. Der er ingen grund til at tro på, at hun er død med cannabis som direkte årsag.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg nægter også at tro på, at det er cannabissens skyld. I hvert fald ikke direkte. Hun må enten have haft nogle hjerteproblemer, de ikke kendte til, eller så er det blot propaganda mod hash.

Medlem
Brugeravatar

Tvivler på at det var Jointen i sig selv der tog kvindens liv, men det kunne da godt tænkes
at det blev dråben der fik bægeret til at løbe over?

Tror dog ikke at der vil blive meget ramaskrig over den sag...
Jeg har i hvert fald stadigvæk planer om at ryge, og overleve
Min joint i næste uge :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Citat:
Retsmedicineren, der foretog obduktionen, fastslog, at Moss havde store mængder af cannabis i kroppen, og der var samtidig ingen tegn på, at hun skulle være død af naturlige årsager, hvorfor man kom frem til konklusionen om en cannabis-forgiftning, der førte til et dødeligt hjerteanfald.

hold nu kæft hvor er det til at brække sig over, usselt propaganda

verden er ved at få øjnene op for legalisering, så nu skal der satme laves noget hjernevask

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Der kan i se gutter, det er sku farligt!

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Det er ok, 100% af alle der er døde af en cannabis forgiftning var unge mødre. Vi andre er tydeligvis ikke i farezonen.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Citat:

Er jeg den eneste, der læser denne sætning som om hun kunne være fyldt med skudhuller, og de stadig kom frem til samme konklusion? :P

Medlem
Brugeravatar

De store mængder de taler om i kvindens korp: er en plade hash på 20gram der sad på tværs i luftrøret ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
De store mængder de taler om i kvindens korp: er en plade hash på 20gram der sad på tværs i luftrøret ;-)

Det må være den eneste mulighed...
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... chase.html

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Daily Mail er en tabloid avis af værste skuffe. De har ikke noget imod at udelade dele af historien for at skabe en god overskrift. Der er ingen grund til at tro på, at hun er død med cannabis som direkte årsag.

^

Medlem
Brugeravatar

Hvad med al den tobak hun har røget i forbindelse med sit cannabis? Har hun evt også alkohol- og/eller pillemisbrug? Har hun medfødte hjertefejl?

Ligegyldig sensationsjournalistik, mon ikke ekstrabladet fanger den inden for et par dage og blæser sagen op?

Medlem
Brugeravatar

Hej, jeg fandt dette link på reddit (r/trees, faktisk).
Ifølge denne, så døde kvinden ikke af en cannabis forgiftning.

http://www.tokeofthetown.com/2014/01/ge ... soning.php

Dedikeret medlem

Måske der er en retsmediciner der, midt i al denne snak om cannabis, så sit snit til at skrive karrierens publikation. Pludselig hjertedød er i hvert fald ikke nogen ukendt eller voldsomt unormal diagnose for et ungt dødsfald af pludseligt hjerte stop uden umiddelbar årsag..

Mht til linket ovenfor, er det noget vrøvl de skriver, selvfølgelig er THC giftigt, alt er giftigt. LD50 for THC ligger omkring 30mg/kg. http://en.wikipedia.org/wiki/Tetrahydro ... l#Toxicity (se evt. kildehenvisningerne.)

Det er i øvrigt anden gang, en britisk retsmediciner prøver at give cannabis årsagen for et dødsfald: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... death.html

Senest rettet af Randomname 31 jan 2014 22:48, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
så er det afgjort for mig. den dag jeg ikke gider at være her mere ryger jeg mig bare helt..... væk..... HELT VÆK ER I MED ! lol....
its gonna be the case if it's written in the daily mail :lol: jeg vil nu aldrig mene at noget stof slår et menneske ihjel hvis de friviligt selv vælger at tage det, så er det dem der slår sig selv ihjel, de tog et valg, og de tager vel ikke substanser uden at kende risikoen ved det, i så fald slog det at være stupid dem ihjel :P men det er jo en helt anden snak. Jeg vil gerne have en logisk forklaring på hvad der sker med min krop når den OD'er af THC, altså siden jeg skulle gå hen og dø af det ? :D sikke en avis

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]