Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!

Har siddet og læst lidt om drømmeurt, hvilket jeg overvejer at købe en pose af, men det at smagen skulle være forfærdelig afholder mig lidt og har i stedet ledt mig hen til Mugwort, gråbynke. Men hvordan er det med gråbynke, er det bare bladene man trækker te på og er sæsonen ligegyldig, eller skal det være i forår, sommer eller efterårs sæsonen?

Har i desuden yderligere erfaringer med gråbynke? Og gerne også med drømmeurt, udover at det smager afskyeligt ;)

Har som sagt kigget rundt på nettet, men kunne ikke finde lige så meget om gråbynke som jeg kunne om drømmeurt, så ville bare være sikker, ved at spørge her, før jeg fælder en hel gråbynke busk ;)

Fortsat go' dag,
Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Prøvede en gang at drikke en bynkeøl hver aften, opskriften ligger her viewtopic.php?f=1&t=29183&hilit=bynke, efter fem dage havde jeg en effekt. Men ikke noget jeg havde synderligt meget ud af, da drømmene blev forvirrende og intense. Ked af at jeg kan hjælpe mere.

Ved ikke om der er noget brugbart på erowid? http://www.erowid.org/search.php?q=lucid+dreaming

Junior medlem

Hej Rubber!

Tak for respons!
I mangel på tålmodighed tog jeg i går et smut ud og ledte efter gråbynke. Plukkede mig en go' buket og har ribbet bladende og blomster fra stilkene og lagt det til tørre. Lige pt. sidder jeg faktisk med et glas gråbynke-te, piftet lidt op med citron og honning og det er faktisk utrolig velsmagende! Om det virker med henblik på drømme, ved jeg endnu ikke - tror, som du selv siger, at der skal gå en lille uges tid før man mærker en effekt.
- Om ikke andet, er det generelt hyggeligt at stå og nusse med alternative-urter, så virkning eller ej, så er det et hyggeligt projekt!

Jeg vil lige kigge på dit link, kunne være der stod noget spændende!

Fortsat go' aften,
Mvh. Mikkel

Ps. Næste gang vil jeg nok plukke i foråret eller lige inden de går i blomst. De så ud til at være ovre deres storheds periode nu her hvor vi nærmer os efteråret.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved livets træ.
Min erfaring siger mig at drømmeurt er en del mere effektiv end gråbynke. Jeg fandt gråbynkens oneirologiske effekt mindre "stabil", hvor drømmeurt, i min erfaring, er et langt mere stabilt oneirogen (dvs. højere hyppighed for tydeligere/lucide drømme). Til gengæld smager drømmeurt virkelig elendigt, så jeg plejer at ryge drømmeurt på pibe, og til tider tage en kop gråbynke-te. Husk dog at gråbynke er et ret kraftigt allergen, og kan hos en del mennesker give nogle meget frustrerende udslæt og hævelser.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]