Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey guys!
Jeg har røget klump joints i en del tid nu, og her for leden fik jeg en bong i gave af min ven.
Så mit spørgsmål er om jeg kan ryge klump på bong, og hvis ja, hvordan gør jeg?
Håber i kan hjælpe :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Du kan naturligvis godt ryge hash på din bong. Mixet skal bare smides i bonghovedet, tænd ild i det og sug som en gal.

Her er en rigtig god guide, der viser dig, hvordan du laver et perfekt bongmix:
viewtopic.php?f=3&t=22668

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Eller smid en si ned i hovedet og ryg det rent, hvis du ikke gider slås med tobak/nikotin/tjære.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Okay, men hvad er forskellen på at ryge det med ristet tobak og bare ryge det rent?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg kan ikke prale af at have røget særlig meget rent hash på bong, det har altid været bongmix, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med forskellene på de to. :|

Men prøv dem begge, hvis du har lyst. Lav en .5 grams mix og ryg lidt den og så ryg et par noller og se hvad du selv bedst kan lide af dem. Hvis du i forvejen ryger cigaretter, så er det jo ikke noget problem at lave en bongmix.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg er personligt mest til at ryge hashen rent. Jeg synes det smager bedre, og jeg får en "renere" skævert, på en måde. Slipper for den der irriterende summen jeg synes man kan få i kroppen af nikotinen. Det brænder godt nok ikke så godt, så det kræver lige lidt øvelse med lighter-føringen.
Jeg brækker en passende klump af, masser den så flad som muligt, og trykker den ned på min rist i bonghovedet. Jo mere overflade hashen har, jo bedre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er sundere og smagere udelukkende af hash, hvis du ryger det uden tobak. Jeg har heller ikke røget meget bong uden tobak, da jeg synes, det smager og brænder bedst med tobak.

Junior medlem

Men er det ikke meget stærkere, altså, gør det ikke sindsygt ondt i halsen hvis det er rent, eller? :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men er det ikke meget stærkere, altså, gør det ikke sindsygt ondt i halsen hvis det er rent, eller? :-D

Hele USA og Canada, og mange andre lande gør det, så det kan du også hvis du vil, og det bør du imo. gøre hvis du er nybegynder og ikke ryger tobak.
Jeg synes det er den grimmeste uskik at så mange blander tobak i deres cannabis her i landet, og at det burde være fortid nu. Vi burde være blevet klogere!.
I må selvfølgelig selv bestemme hvad i vil ryge, og hvordan, men jeg forbeholder mig retten til at synes det er en virkelig dårlig idé, og især at man som begynder på cannabis fronten starter med at tillægge sig den vane at putte noget så skadeligt som tobak i urten.

Junior medlem

Tak Mr.Cookie, jeg har nemlig selv undersøgt det lidt på YouTube, og der er jeg også kommet frem til jeg skal prøve det uden. Jeg blev bare så forvirret af at alle blandede deres cannabis med tobak :)

Dedikeret medlem

Hejsa!
IMO:
-nej, kommer selvfølgelig an på hva klumb du har, he :lol: he.. men generelt er det møj stœrkere med tobak i!..
må jeg forslå at bruge pot istedet for tobak, hvis du vil ha en mix der både fylder og brænder bedre end ren nold!
+det er sku sundere end at suge mellem 1-20 smøger i bong hver dag*! :-)

PEACE OUT :peace: (og evt flash da din bong i form at et bette billede, måske?)

*hvis man vel og mœrke suger hver dag!

edit 8) (cookie said it)

Junior medlem

Tak for de mange svar!
Jeg har også et andet spørgsmål. Jeg har købt mig en glaspibe her for nogle par timer siden, og hvordan gør jeg sådan at der ikke falder aske og små nold ned i hullet? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Brænder en piberenser af og laver en rist af metallet!?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Aske og snask kan ikke undgås, der vil altid komme lidt af det hele. Det bedste du kan gøre er at lægge en lille si over gennemgangshullet, så er det enten fint aske eller "ren" snask der kommer igennem og det er forholdsvis nemt at gøre rent med lidt isopropylalkohol.

Og jeg er enig i at vi burde vågne op og undgå at bruge tobak i bongmix, men for mange er det en vanesag og det er sgu svært vænne sig af med sådan nogle. Jeg er selv stoppet med at ryge smøger for snart 2 år siden, så det var sgu lidt underligt stadig at rende rundt og købe et par pakker smøger om ugen for at kunne lave joints og en sjælden bongmix i ny og næ. Jeg prøvede at ryge det der GreenGo i stedet for, men det snaskede min bong endnu mere til end tobak (EHLE med forkøler og kulfilter), det smagte af rigtig, rigtig dårlig pot, bladstykkerne var indimellem kæmpe og så var det svært at få til at brænde rigtigt. :?

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]