Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Hej Psy!
Jeg sidder her og stener fjernsyn... De viser maraton med Heston blumenthal (en kok der laver anderledes mad typisk ved hjælp af molikulær madlavning).
Jeg ville bare høre om nogle af jer havde erfaring med oral indtagelse af cannabis og måske ville dele dem med verden... Har masser af (gode) oplevelser med kage,the og en enkel dårlig med kaffe hvor jeg tydeligt havde undervurderet mængden af hash inden jeg bundede koppen...jeg lærte min lektie og vil ikke undervurdere doser igen ;)
Jeg har gået med tanken om at lave en hash-bearnaise men det er nogenlunde så langt min fantasi rækker :)

Anyways håber på nogle gode opskrifter og eventuel med en historie om effekt og smag god søndag til alle på boardet!

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvordan kan man kun komme på en ting at lave? Der er ikke mange spiselige ting der ikke er fedtstof i, og du kan putte urt i det hele. Det eneste jeg vil foreslå er ikke at lave retten for stor, så er der jo mere der skal spises for at blive basket, ergo er der mere i maven, ergo tager det længere tid, og rusen er ikke helt så kraftig. Dette kan man selvfølgelig bare kompensere for ved at putte mere hash i, og så være kongebaldret de næste 12-14 timer :D

Personligt foretrækker jeg dog et stykke kage eller en guldkakao, og så ta det andet til fråder :)

Junior medlem

http://www.marijuana.com/threads/1001-c ... is.156922/

1001 opskrifter så du kan bage sikkert! :)

(håber det er ok at linke til andre forums, ellers så slet endeligt mit indlæg)

Medlem
Brugeravatar

Har prøvet at spise hash smør, smurt ud på en toast. Det skal man lade være med, det smagte så hæsligt at jeg næsten brækkede mig, flere gange endda.

Har også engang varmet olie med hash i, for derefter at bunde det i et shot-glas. Igen; lad være med det, det smager forfærdeligt.

Lektie jeg har lært: Når man laver fødevarer med cannabis, bør man maskere smagen med andre ting, og ikke bare spise/drikke fedtstoffet rent.

Medlem

hvis du bruger heston blumenthals ideer til at lave gourmet kage.
så kan du muligvis være den første der nogensinde har lavet en gourmet hash kage.

eller lav en salat, med skunk-pesto.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også altid prøve at kamuflere smagen men nu tænkte jeg over om man ikke kunne få en god smag ud af det måske... Eller i hvert fald en lidt anderledes måde at indtage det på... Tænkte lidt hen af en aftensmadsret har prøvet alt muligt med kage i mange forskellige variationer har også lavet is med det i hvor det faktisk smagte godt det behøver ikke nødvendigvis for at blive hammer baldret for hvis jeg ikke bliver det af maden ryger jeg jo bare en joint... Tror bare jeg søger noget autentisk noget man vil huske i stedet for det bare blev "ligesom alle de andre gange" :)
Olie med hash lyder ekstremt ulækkert haha får et billed af at det enten var et væddemål eller ren desperation ;)

Fuck narko og hash

Medlem

du kan lave hash "chokolade" ved at smelte noget chokolade med højt fedtstof i en gryde, nolde hash i og så hælde det ned i en isterningebakke og putte i fryseren :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder Nice! Og så kan man jo bruge chokoladen til diverse ting og sager når man har lyst genialt! En kammerat lavede på et tidspunkt hashbolscher vores tænder var helt kneppet dagen efter fordi vi fik fråder på undervejs :)

Fuck narko og hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I det marokkanske køkken anvendes hash/keif indimellem som krydderi.
Se fx dette lækre kagefyld http://www.chow.com/recipes/10415-moroccan-majoun

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gemte dette link fra en lignende tråd engang for længe siden:
http://dcfonline.dk/b/Bwana_s_K_kken__kogebog_.pdf

Konklusionen ved gennemlæsning af opskrifterne må være at fremgangsmåden ikke er særlig varieret. Det drejer sig hovedsageligt om brug af hampesmør, hampesmør, hampesmør, så hvis man mestrer den ene opskrift kan man stort set lave alt. :)

Junior medlem

Du kan Lave ALT med Cannabis.. jeg er selv i gang med en kogebog over helt almindelige retter hvor du bruger cannabis.. Er kok og eftersom cannabis kan opløses i alt slags fedt gør det mit arbejde meget nemmere / sværere da det derfor er svært at vælge hvilke retter der skal vælges til bogen.. det eneste du skal tænke på når du bruger det i din madlavning er mængde og hvordan du tilsætter det til retten.. i hvert fald hvis du vil ha det fulde udbytte.. jeg bruger gerne alle slags typer af både hash og skunk da de hver især har nogle forskellige smage og dufte der virkelig går godt med salte retter.. Men ja.. Marokko og indien/Nepal er lande der er nemme at finde opskrifter fra, da de i flere 100 år har brugt cannabis som krydderi og lægeurt.. eks. kryderblandingen Ras el hanout der bruges til Tagine..

Så er fantasien der sætter grænser..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^ Spændende projekt, er det en kogebog du har planer om at udgive?

Smider lige et par links omkring decarboxyleringen af THCA til THC, som er den proces der gør hele det hårde arbejde noget værd. Der er alt for mange, der forsøger at lave edibles, men som ikke får nogen effekt, fordi de ikke har helt styr på idéen bag fremgangsmåden, hvilket er synd!
http://greenstyleconsulting.us/how-to-decarboxylate-cannabis/
http://stonersr.us/chemistry.php
http://www.marijuanagrowershq.com/decarboxylating-cannabis-turning-thca-into-thc/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]