Jeg er ny her og søger råd angående ryge stop af hash.
Jeg har røget massivt hver dag i 20 år og nu er det tid til at stoppe.
Har prøvet mange gange på egen hånd med falder i hver gang. Fik truxal af lægen på et tidspunkt men det gjorde intet for mig andet end jeg sov konstant.. Og jeg har et arbejde der skal passes !
Anyway har nu henvendt mig til misbrugscenteret og blevet kastet rund forskellige steder for at finde det rette tilbud til mig. Nu efter 2 mdr. Har jeg fundet et sted og skal starte i behandling når de har ledig plads. Men men men det er åbenbart umuligt at få medicin når man "kun" er hashryger .lægen vil kun udskrive truxal da jeg er tidligere heroin misbruger ( 20 år siden ) har ikke rørt andet end hash siden jeg blev clean for 20 år siden. Jeg vil så gerne starte i behandlingen men ved det er umuligt for mig at stoppe uden medicin ! Hvad gør jeg i denne situation ...? Nogen der kender noget medicin jeg kan snakke m min læge om..? Jeg har før taget valium på ferier i Thailand .. Bare en om dagen og det tog abstinenser .. Dette er dig umuligt at få hos min læge. Findes der noget der er ligeså godt til at tage abstinenserne.. Evt. Købes på nette eller recept her i dk., min læge vil gerne hjælpe men er på total bar grund.
Håber i har nogle gode råd/ideer.
Som frugthatten sagde, er det dumt at bytte et misbrug ud med det andet.
Du skriver jo du er kommet ud af et heroinmisbrug tidligere, så burde hash'en jo være ''a piece of cake.

''
Derimod synes jeg du skal klappe dig på skulderen, at du er kommet ud af dit heroinmisbrug.
Det er ikke fordi jeg ikke siger, du har brug for valium. Men fordi jeg ved hvordan det er at erstatte det ene misbrug med det andet.
Jeg forstår godt din læge kun vil udskrive truxal, for det virker som om du hurtigt ku falde i fælden for benzodiazepiner. Been there do that.
Ikke fordi jeg siger det bliver dit tilfælde, men det sker desværre for så mange.
Tit når andre folk skriver herinde, der står i samme situation som dig, lyder anbefalingerne på sund kost og motion. Hvilket jeg godt ved er en BITCH , abstinenserne er et helvede., men det er seriøst et forsøg værd at prøve.
I stedet for at få lægen, eller selvmedicinere dig selv med benzodiazepiner, som ikke gavner din situation skide meget.
Hvis du først har tanken om du ikke kan blive clean uden benzodiazepiner, så er det jo netop DU IKKE KAN.
Prøv at ændre din tankegang, kom i gang med meditation osv.
Og gu er det svært, det ved jeg., men hvis du ikke ændre din tankegang så kommer du ingen steder.
Så du må forsøge at bide i stedet sure æble, og komme igang.
KH
P.S Husk du skal ha viljestyrken til det

Foxy