Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej!

I den sidste tid er mit eget forbrug af cannabis gået rigtig meget op og ned. Fra hverdags rygning i korte perioder, til mange uger i træk uden den mindste smule røg. I kølvandet af det, og de ting jeg selv har kunnet mærke på min egen krop, er jeg kommet til at tænke meget på hvad et fornuftigt cannabis forbrug egentlig vil sige. Altså, hvor meget og hvor ofte man kan ryge uden at det kan kaldes "for meget".

Jeg ved godt at den slags er meget subjektivt, men hvis man nu alligevel skulle forsøge at sætte nogle objektive retningslinjer, hvordan ville de så lyde i jeres ører?

Jeg tænker selv, at et par gode joints en gang hver anden uge er nogenlunde passende... Hvad mener i?

Insane psychedelia user!

Jeg vil mene at det er fornuftigt brug, så længe der er tale om at gavnlige effekter overskygger negative, for den enkelte bruger. Så er det egentligt ligemeget i mine øjne om man bruger det til at have det sjovt med, eller om man bruger det til at flygte fra virkeligheden.
Der er ingen tvivl om at det i forbindelse med virkelighedsflugt er smartere for persona at tage fat om roden, men symptombehandling er og bliver hurtigere. Og det er staten også enig i, sålænge der ikke er tale om dødsnarko. Der er vi dog uenige.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Når dit forbrug går over og får negativ indflydelse på andre aspekter af dit liv, så bør der rykkes i bremsen. Det er dog svært at se, når man sidder i det. Jeg havde selv et dagligt forbrug i 3 måneders tid, og det påvirkede min indsats på uddannelse, mit sind (humørsvingninger, kort lunte) og min interaktion med andre.

Nu røg jeg en pind for første gang i halvanden måned i går aftes. Havde haft en rigtig lortedag, og forkælede mig selv lidt med tjald, fråd og varmt fodbad. For mig er et fornuftigt forbrug at holde gode mellemrum, og så bruge det engang i mellem som nydelsesmiddel.

Medlem
Brugeravatar

viewtopic.php?f=3&t=47362&p=646732#p646732

og de svære slipper fri.

Medlem

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=47362&p=646732#p646732

Ups!! :D

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg gør de ca. 2-3 gang om måneden og det syntes jeg fungere meget godt :-D

Medlem
Brugeravatar

I 4 år røg jeg hver dag, og det fuckede mit liv fuldstændigt op. Efter 1 års pause begyndte jeg at ryge igen. Nu er det i weekenderne med 1-8 ugers mellemrum. Nogle gange bliver det lidt flere weekender i træk end jeg har lyst til at indrømme, men det fungerer udmærket.
Min målestok er at det ikke må gå ud over noget som helst andet i mit liv; hverken arbejde eller social liv. Så det bliver aldrig i hverdagene, og aldrig hvis jeg har en aftale med en god ven dagen samme dag, eller dagen efter. Og naturligvis aldrig alene; det er altså bare vejen til misbrug.
Hvis jeg kan mærke jeg i perioder er for sløv på grund af det, eller tænker for meget på næste gang jeg skal ryge, holder jeg en god pause fra det, finder noget andet end hash og byture at lave om fredagen, og det renser mit hoved og mine tanker.

Det handler om ikke at lade det styre dit liv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For mig er et fornuftigt cannabis-forbrug, når man formår at holde oplevelsen rituel og speciel. Denne grænse er meget forskellig fra person til person og for mit eget vedkommende medfører den, at jeg stræber efter kun at ryge et par gange om måneden, hvis ikke de enkelte highs skal flyde sammen og blive ligegyldige.

Junior medlem

Altså et fornuftigt cannabis forbrug er nok, mindre end mit eget. Som ligger på X antal joints og bonghoveder. Hver weekend, og engang imellem hverdag men det sjældent

Jeg vil nok skyder på 1-2 Joints om måneden :whogives:

Insane psychedelia user!

Hmm fornuftigt cannabis forbrug.. Et godt emne som jeg har tænkt en del over. Det er i hvert fald ikke hver dag og heller ikke hver anden dag i min verden.
Jeg tænker 1 gang i ugen eller hver 14. Dag må være meget passende ryger jeg for tit ender det med at jeg bruger alt for meget tid på utålmodigt at tænke på er det ikke snart i morgen.
Dette går ud over min tilstedeværelse i nuet, og den pris er for høj, synes jeg.
Jeg løber så ind i et problem når der går uger imellem, nemlig at jeg overmikser og ryger mere end jeg burde så jeg ofte bliver en andeles ubehageligt skæv.
Jeg har tænkt mig næste gang jeg skal ryge at lave en joint med kun ca 1/5 del af den skunk i som jeg plejer at ryge i en joint så jeg godt kan ryge det hele uden at blive over basket.
Det har nemlig ikke virket for mig at jeg sige kun 3 sug fra starten da det kommer snigende kommer jeg altid til at ryge minimum en halv før jeg kan ligge den fra mig.

Medlem
Brugeravatar

Meget forskelligt. Er lige kommet hjem fra indien hvor jeg dagligt har røget chillum sammen med de indiske sadhuer. Da det altid er på en cerimonel måde vil jeg bestemt betegne deres forbrug spm værende fornuftigt. Det skal så også siges at jeg aldrig følte nig "skæv" men fik derimod skærpet mine sanser. Og en evne til at nyde og se verden, hvert enkelt sekund som var jeg født på ny. Ved ikke om det har haft noget at gøre med hashen eller de helt speciielle omgivelser og mennesker.

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Insane psychedelia user!

Jeg røg i går efter godt to ugers pause. Vi var aktive og satte hundegård op - fik mig 3-4 sug på en skunk joint også gik der 3-4 timer med hygge arbejde også igen 3-4 sug og aftensmad.
Herefter delte vi en joint og jeg røg en selv i løbet af aften.

Den bløde opstart hvor vi var aktive betød jeg undgik at blive for skæv og få den tit lidt trælse stener jeg får når jeg bliver for skæv. Så alt i alt en rigtig dejlig oplevelse, hvor solen gav løfter om en dejlig sommer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]