Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 05:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psych folks, har et spørgsmål til cannabis eksperterne.

Jeg nød i lang tid at ryge hash, men det skiftede pludselig, og den dag idag får jeg enten badtrips eller direkte psykosesymptomer af at ryge. Jeg har researchet lidt, og fundet frem til, der menes at THC'en i weed kan være årsagen til det.

Derfor tænkte jeg, hvad mon der skete, hvis jeg røg en strain hvor procenten af CBD var højere end THC?

Nogle der har nogle inputs? Savner mange gange at kunne ryge en pind, uden at få det dårligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gå efter nogle Indica skunk strains eller gro selv hvis du har mulighed for det. Så kan du selv finde nogle CBD dominerende strains og være helt sikker på hvad du egentlig ryger.

Jeg har også prøvet at ryge skodhash i et stykke tid og det er vildt angstprovokerende for mit vedkommende.
Det kan også være du putter for meget hash i din joint eller om det simpelthen bare er lorte hash :P

Kender du ikke nogle der dyrker selv? Det er personligt der hvor jeg helst vil handle, i stedet for noget random udbringnings hash. Men det kan være lettere sagt end gjort nogle gange, ino..

Hvor lang tid siden er det du har røget sidst?

Junior medlem

Det er nok et par mdr. siden ca, jeg røg sidst, og der var det noget hash og det gjorde mig også totalt angst.

Så jeg har en idé om at jeg simpelthen ikke kan tåle THC, derfor er jeg efter strains der er CBD dominante.

Har aldrig prøvet at købe på staden før, kan man gå op og spørge efter en strain der har mest CBD i sig derinde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan du nok godt, du skal dog tage dealernes ord med et gran salt. Herinde har før været diskussioner omkring strains på staden. De navngiver tit de skunk strains de har, med nogle populære navne, så det hurtigere bliver solgt. Ikke sagt at du ikke kan finde kvalitets ryger derude, det kan du sagtens.

Hvis du har en kammerat eller bekendt som du stoler på og handler tit derude, så måske tag med ham derind, så han kan guide dig til nogle CBD strains..

Lykke til..

(reglerne siger du ikke må snakke om priser og anskaffelse af knark af en hver art herinde, så jeg kan ikke uddybe mere)

Moderator
Brugeravatar

Jeg ved godt det kan være nemmere sagt end gjort, men hvis du får angstanfald og badtrips af anden art, så vil jeg råde dig til at lade være med at ryge.
Sorter med højt CBD indhold er blevet mere udbredt, men også meget populære. Det har ført til at nærmest alle frøproducenter har ville hav frø med high CBD branded, men ikke alle har stabiliseret planterne til at yde et konsistent højt CBD indhold. Som oftest har de bare indsendt topskud fra en phenotype med højt CBD, og så brugt data her fra til at underbygge at hele sorten skulle yde samme CBD indhold. Det betyder at du med disse sorter ligeså godt kan støde ind i planter med højt CBD som med lavt CBD indhold. Det gælder i høj grad også når du køber på det illegale marked. Du kan altså ikke sikre dig at planterne har et cannabinoid indhold og forhold imellem dem, som så kan sandsynliggøre at du ikke får en ubehagelig oplevelse af det. Overvej om det er det værd at udsætte dig for angstanfald og badtrips.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det eneste frøfirma som pt. konstant tester for højt CBD indhold ved hver frøbatch, er CBD-CREW. Ikke at forveksle med CBD-SEEDS som bare brander sig som Bismann skriver.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]