Citat:
Truxal er totalt overkill når det er cannabis vi taler om, imo.
Jeg kunne ikke være mere enig.
Jeg kan selvfølgeligt godt se det smarte i at man ikke bliver fysisk afhængig af skidtet og sandsynligheden for at blive psykisk afhængig må også være minimal, for det er godt nok ikke noget medicin som er særligt rart at indtage.
Jeg har selv prøvet med 25 mg truxal en enkelt gang og 25 mg Seroguel en anden gang, netop for at få lidt ro de første par dage efter begyndt rygepause og det gør jeg aldrig igen.
Det hjalp en smule på søvnen, men hvor fedt er det lige når man alligevel er helt smadret dagen efter, selvom man har sovet 10-12 timer. Jeg endte faktisk med at blive så irriteret over mit sløve sind på 2.dagen at jeg dengang tænkte "fuck it" og udsatte pausen for dagen var alligevel ødelagt.
Dette er selvfølgeligt bare min personlige erfaring med det og det er mit indtryk at jeg nok er temmelig sensitiv og at det på alle parametre bare ikke er et drug for mig.
Tilgengæld kan jeg anbefale følgende
L-tryptofan, omkring 2-3 timer inden sengetid, husk at opholde dig i mørke omgivelser inden sengetid (Mørke/lys påvirker hvorvidt Tryptofanen i sidste ende bliver til enten melatonin eller serotonin)
Melatonin, 60-90 minutter inden sengetid.
Magnesium, 2 timers tid inden sengetid, ikke Mg oxid/hydroxid, men derimod Citrate eller aminosyre chelate. Det kan fås på nettet og har en afslappende virkning på krop og sind (især krop/muskelspændinger)
L-Theanin, en aminosyre (naturligt forekommende i grøn te) med en omdiskuteret virknings mekanisme. Nogle siger at det er en mild GABA agonist, andre at den påvirker Glycin receptorerne.
Men virker det gør det. Dejligt afslappende for både krop og sind, stress reducerende, angst nedsættende, søvndyssende.
I det hele taget et godt bud på en hjælp til et rygestop/pause.
Jeg har dog ikke selv prøvet det i denne forbindelse endnu da det er længe siden jeg har holdt en pause da jeg har brug for Cannabis medicinsk, men jeg er overbevist om at det nok skal gøre en forskel.
EDIT: Tryptofan og Melatonin er kun nævnt i forbindelse med indslumrings besvær mens Theanin og Magnesium vil kunne give dig lidt ro igennem dagen også. Magnesium har dog også en søvndyssende virkning, hvilket er grunden til at jeg syntes du skal tage det inden sengetid.